Vloerbedekking reinigen/vlek verwijderen

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19231
Geregistreerd: 17-11-07

Vloerbedekking reinigen/vlek verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-22 09:38

Ik heb twee jaar geleden mijn bovenverdieping helemaal met vloerbedekking laten bekleden waar ik enorm spijt van heb, we hadden eerst een donkerbruin/zwart tapijt en nu ligt er een crème kleurige. Het was een compromis met mijn man omdat hij perse vloerbedekking wilde en ik dat donkere er uit wilde hebben. :=

Inmiddels twee jaar verder en het tapijt is niet meer om aan te zien, op de kamer van onze dochter en op de plekken waar we het meest lopen is het tapijt donker geworden van de vlekken en plat van het vele lopen. Vooral op de kamer van mijn dochter erger ik me aan de vlekken. Het zijn inmiddels oude vlekken en ik heb al van alles geprobeerd om ze er uit te krijgen, maar tot nu toe heeft niets echt gewerkt.

Ik zit er aan te denken om zo’n reiniger te huren, maar ik hoor daar niet altijd spetterende verhalen over. Heeft iemand daar ervaring mee? Of misschien nog een ander wonder middel wat goed helpt tegen grote/oude vlekken?

Het liefst wil ik alles er uit en laminaat plaatsen, maar helaas gaat mijn man daar (nog) niet in mee dus ik zal het er nog een poosje mee moeten doen. :')

Jilletje

Berichten: 8192
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: Vloerbedekking reinigen/vlek verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 09:40

Ik zou het hem laten oplossen en schoonmaken in dit geval :=

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19231
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-22 09:44

Jilletje schreef:
Ik zou het hem laten oplossen en schoonmaken in dit geval :=


Hij heeft duidelijk niet zo veel problemen met de vlekken :+

chanicha

Berichten: 12435
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 09:47

Je kan bij de bouwmarkt zo’n apparaat huren, ben bang als je het plaatselijk aanpakt je nog meer vlekken krijgt en inderdaad, je man laten doen :D

Jilletje

Berichten: 8192
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 09:47

Hoe oud is je dochter? Misschien kan ze ‘per ongeluk’ met verf en glitters gaan spelen <<)

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19231
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-22 09:51

Jilletje schreef:
Hoe oud is je dochter? Misschien kan ze ‘per ongeluk’ met verf en glitters gaan spelen <<)


3 jaar :D :D als ik geen beter advies krijg dan pas ik dit toe. :))


chanicha schreef:
Je kan bij de bouwmarkt zo’n apparaat huren, ben bang als je het plaatselijk aanpakt je nog meer vlekken krijgt en inderdaad, je man laten doen :D


Ik zag dat het 16,50 kost bij de plaatselijke bouwmarkt voor 4 uur, ik wil het best proberen alleen hoorde ik van mijn buurvrouw dat het precies niks gedaan had op haar tapijt, vandaar dat ik dat nog niet gedaan heb…

Lithya

Berichten: 2642
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 09:52

Dasty!

Rocamor

Berichten: 11184
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Vloerbedekking reinigen/vlek verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 09:53

Waarom wil jouw man geen laminaat?

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19231
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-22 09:55

Lithya schreef:
Dasty!


Al geprobeerd! Vrees dat de vlekken er te oud voor zijn.


Rocamor schreef:
Waarom wil jouw man geen laminaat?


Om heel veel redenen, maar dit lichte tapijt was toch echt mijn schuld want ik heb het uitgekozen. :=

Rocamor

Berichten: 11184
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Vloerbedekking reinigen/vlek verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 09:56

Oh jouw schuld? Kun je het nu dus ook oplossen...

En iets anders, als pvc ofzo?

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19231
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-22 09:59

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld Rocamor?
Hij wilt het tapijt er helemaal niet uit omdat het nog maar 2 jaar ligt, op de meeste plekken is het nog wel oké maar de vlekken op de kinder kamer stoor ik me aan, hij schijnbaar niet.

chanicha

Berichten: 12435
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 10:04

Kan je geen leuk kleed kopen?

Rocamor

Berichten: 11184
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 10:05

Oh, ik dacht dat het enkel om laminaat ging, en dat het tapijt dusdanig ontoonbaar was. Dus dacht, iets anders voorstellen dat hij wellicht wel accepteert.

Mijn ervaring met bv die reinigingsmachines is dat je een bepaalde beschermlaag uit het tapijt haalt, waardoor de vlekken nog veel sneller terug komen.

marleen_88

Berichten: 14384
Geregistreerd: 21-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 10:06

Ik zou dan voor een professioneel bedrijf gaan. Zij hebben er verstand van en weten precies hoe ze het aan moeten pakken.
Met een HTK apparaat dat je huurt bij een bouwmarkt werkt het toch vaak niet zo lekker.

sasja0705
Berichten: 2268
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 10:15

Belangrijk even : hoog of laagpolig?
Wij hebben 2 van die oriëntaalse tapijten... naar nu bijna 20 jaar, katten en honden , morsen van koffie enz doe ik om de zoveel tijd even eerst gewoon stoomreiniger . Laten drogen en goed stofzuigen, hierna dan tapijt-reinigings- poeder. Inborstelen goed laten drogen en dan weer stofzuigen.
Tot nu toe heb ik de 2 #*@@#€€&€- dingen iedere keer weer toonbaar kunnen maken

Edit : het is een "werkje" van bijna een hele dag

ellepel

Berichten: 47853
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 10:20

ik zou een bedrijf inschakelen om het proffesioneel te laten verwijderen.
neem daardoor contact op met een schoonmaak bedrijf in jouw buurt.
verder is laminaat handiger en misschien vind je man het wel goed als je er een mooi groot kleed op legt?

Renee1991

Berichten: 6075
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Vloerbedekking reinigen/vlek verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 10:24

Wij wonen in een oud huis waar we nu boven aan het verbouwen zijn en beneden nog even onaangeroerd laten tot boven klaar is. Beneden ligt echt o-ve-ral tapijt, ik heb een extractor gehuurd (https://www.karwei.nl/assortiment/tapij ... /r/B018109) en heb alles keurig schoon gekregen. Doe het wel in de zomer want het moet goed kunnen drogen :j

Lynn_Nikita

Berichten: 25773
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 10:25

Giolli schreef:
Jilletje schreef:
Hoe oud is je dochter? Misschien kan ze ‘per ongeluk’ met verf en glitters gaan spelen <<)


3 jaar :D :D als ik geen beter advies krijg dan pas ik dit toe. :))


chanicha schreef:
Je kan bij de bouwmarkt zo’n apparaat huren, ben bang als je het plaatselijk aanpakt je nog meer vlekken krijgt en inderdaad, je man laten doen :D


Ik zag dat het 16,50 kost bij de plaatselijke bouwmarkt voor 4 uur, ik wil het best proberen alleen hoorde ik van mijn buurvrouw dat het precies niks gedaan had op haar tapijt, vandaar dat ik dat nog niet gedaan heb…



Voor die 16.50 zou ik het graag proberen. Als het niks doet weet je dat verder ook niks werkt en dat is nog betaalbaar

Tazzey
Berichten: 9782
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Vloerbedekking reinigen/vlek verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 10:34

Als ik vlekken in mijn tapijt heb dan maak ik het nat, smeer het in met de New shampoo bar van Lush en haal de stoomreiniger er overheen. Even naspoelen met koud, schoon water en klaar is Kees. Zo heb ik tot nu toe alle vlekken kunnen verwijderen. Van rode wijn vlekken tot ingedroogde Play Doh klei.

Sansevieria
Berichten: 4277
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 10:39

Er is reinigingsmiddel voor je autostoelen te koop, heb je zoiets al eens geprobeerd? Schuim, erop sproeien, inborstelen en afzuigen met een kaercher o.i.d.
Verder ben ik nog steeds heel blij met mijn bissel crosswave, zit een tapijtstand op, er zitten dan wel geen echte vlekken in de tapijten hier, maar ze worden er wel steeds een stuk schoner van :D

Verder helaas geen tips, zou er niet aan moeten denken vaste vloerbedekking te hebben, als ik zie wat er met dweilen van de vloer afkomt, het idee dat dat in je vloerbedekking zit.
Laatst bijgewerkt door Sansevieria op 21-08-22 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19231
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-22 10:39

sasja0705 schreef:
Belangrijk even : hoog of laagpolig?
Wij hebben 2 van die oriëntaalse tapijten... naar nu bijna 20 jaar, katten en honden , morsen van koffie enz doe ik om de zoveel tijd even eerst gewoon stoomreiniger . Laten drogen en goed stofzuigen, hierna dan tapijt-reinigings- poeder. Inborstelen goed laten drogen en dan weer stofzuigen.
Tot nu toe heb ik de 2 #*@@#€€&€- dingen iedere keer weer toonbaar kunnen maken

Edit : het is een "werkje" van bijna een hele dag


Laagpolig, het gaat trouwens echt om vloerbedekking, tapijt en vloerbedekking is volgens mij ook weer verschillend want tapijt is een stuk toch? Net als een kleed? :=

Hier een afschuwelijke foto:

Afbeelding

Bedankt voor de verdere tips!

Sansevieria
Berichten: 4277
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Vloerbedekking reinigen/vlek verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 10:42

Klopt, waar ik tapijt schrijf bedoel ik een vloerkleed.

Ken je niemand in je omgeving die een crosswave heeft die je misschien een keer mag lenen?

OleJon
Berichten: 2566
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 11:03

Giolli schreef:
sasja0705 schreef:
Belangrijk even : hoog of laagpolig?
Wij hebben 2 van die oriëntaalse tapijten... naar nu bijna 20 jaar, katten en honden , morsen van koffie enz doe ik om de zoveel tijd even eerst gewoon stoomreiniger . Laten drogen en goed stofzuigen, hierna dan tapijt-reinigings- poeder. Inborstelen goed laten drogen en dan weer stofzuigen.
Tot nu toe heb ik de 2 #*@@#€€&€- dingen iedere keer weer toonbaar kunnen maken


Edit : het is een "werkje" van bijna een hele dag


Laagpolig, het gaat trouwens echt om vloerbedekking, tapijt en vloerbedekking is volgens mij ook weer verschillend want tapijt is een stuk toch? Net als een kleed? :=

Hier een afschuwelijke foto:

[ [url=m/dXSEuj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bedankt voor de verdere tips!


Hoe komen er zulke vlekken in, schoenen aan in huis?

chanicha

Berichten: 12435
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 11:46

Kinderen!

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19231
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Vloerbedekking reinigen/vlek verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-22 11:48

Geloof me, je wilt niet weten wat de vlekken zijn. :D