-
Muiz
- Moderator Algemeen
-
Nadat ik bij een aantal 4g camera's recensies had gelezen in de trend van "deze heb ik op stal" leek het mij wel een goed idee om hier eens te polsen. Immers zitten hier vast meer mensen met mijn situatie
Welke camera's hebben jullie op stal hangen? Ik heb geen wifi op stal dus het zal of een camera op 4g moeten zijn of ik installeer een kastje welke wifi uitzend van 4g en neem een camera welke op wifi werkt.
Wat heeft jullie voorkeur? Ik neig enigszins naar de laatste optie omdat wifi camera's wat goedkoper en makkelijker te krijgen zijn. Dan kan ik ook 'makkelijk' een camera voor beveiliging in mijn werkplaats hangen en er een bij de paarden, die staan daar strak tegenover. Scheelt weer een extra abonnement dan.
Tips of tops? Brand los!
-
MallyBelly
-
Ik heb camera doormiddel van een hotspot. Zal je even een pbtje doen met de uitleg.
-
Muiz
- Moderator Algemeen
-
Graag! Daar had ik inderdaad dus ook naar zitten kijken
-
Neonlight
- Moderator Over Paarden
-
Is er op de locatie wel internet maar geen WiFi op stal? Dan zou je een power extender/homeplug kunnen gebruiken. Zo hebben wij het ook hangen. Heb een Foscam camera hangen die via WiFi kan, maar hebben hem bedraad in het kastje van de peer extender zitten, nog stabieler als WiFi.
-
Muiz
- Moderator Algemeen
-
Dat klinkt allemaal hoog ingewikkeld
Er is wel wifi, zowel van de boerderij als van het woonhuis maar beiden komen niet tot in de stallen. Stroom zit ook op andere groepen uiteraard. De stallen zijn overwegend oude varkens schuren en zodoende betonnen wanden van bijna een halve meter dik, komt niks doorheen
Zelfs 4g is lastig maar gaat net als je ofwel vlak bij de deur bent of vlak bij de oude luchtinlaat. Vandaar dat ik of daar de camera op moet hangen of daar een hotspot moet creƫren. Met een hotspot daar heb ik iets meer beweegruimte met de camera's ook.
-
Neonlight
- Moderator Over Paarden
-
Andere groepen is geen probleem, als het maar dezelfde fase is.
Wij hebben bij de modem de ene stekker zitten, en in de stal de andere. Niets ingewikkelds aan.
De WiFi komt daar niet eens de meterkast uit, 3 meter naast de meterkast heb je maar 1 streepje.
Stal zit 80 meter verderop, met nogal wat muren ertussen, en dus de bunker van de meterkast. Dat is het ideale van power extenders, afstand en beton maakt niets uit.
-
Muiz
- Moderator Algemeen
-
Dat klinkt dan inderdaad serieus goed, moet ik hier alleen even polsen of ze dat goed vinden en uitpluizen of ze wel dezelfde fasen hebben. Het woonhuis heeft sowieso een totaal ander stroomnet dan de stal geloof ik. En ik ben bang dat de stal ook appart heeft van de boerderij vanwege de woonboerderij en krachtstroom voor de oude stal. Ga ik eens achter aan
-
Neonlight
- Moderator Over Paarden
-
Moet wel achter dezelfde meterkast zitten. Krachtstroom hoeft niet uit te maken, wij hebben ook krachtstroom op hetzelfde netwerk. En op stal is dat ook zo.
-
ziezoziezo22
-
Ik zit te kijken voor een camera , maar heb geen wifi.Als ik via een mobiel een hotspot maak , hoeveel mb verbruiken jullie.