Welk wasmiddel is fijn voor milieu ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Maris

Welk wasmiddel is fijn voor milieu ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-22 13:56

Hoi,

Ik was al een tijdje met korrels in een wasbol ( eco egg ) Maar echt super schoon wordt het niet en het ruikt al helemaal nergens na.
Dus weten jullie een fijn wasmiddel wat wel lekker ruikt aan je wasgoed en ook goed is voor het milieu ?
Brauzz bijvoorbeeld ???
Ik zag een wasmiddel van Marcel's green choice, maar daar staan allemaal waarschuwingen bij qua geen contact met ogen etc. Dus zo heel vriendelijk is dat kennelijk niet.

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

Eleeke

Re: Welk wasmiddel is fijn voor milieu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 14:01

Ecover ( wel in plastic flessen ) of Brauzz inderdaad.
Brauzz hebben we net , dus ik kan nog neit echt ervaringen met je delen.

Voor allesreiniger etc gebruiken we altijd ecover

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 14:03

Sunlight zeep.
En dat is het al heel lang.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 14:04

Ik ken Marcel's green choice niet, maar ik vind het vrij logisch dat er waarschuwingen op staan qua geen contact met ogen en dergelijke: dat spul zit geconcentreerd in de fles, en het is de bedoeling dat er een klein beetje in je wasmiddelvak terecht komt, waarna het spul gemengd wordt met het water. En dus flink verdund wordt. En ja, een wasmiddel zal toch niet al te lief en aardig moeten zijn, anders wordt het vuil en zweet (met stank veroorzakende bacteriën) er niet uit geweekt. Een heleboel plantensoorten die in milieuvriendelijke wasmiddelen verwerkt zitten, moet je ook niet als sap in je ogen krijgen. Dus ook niet als onderdeel van een wasmiddel, waar vaak ook soda in verwerkt zit, en soda wil je ook niet in je ogen krijgen. :D

I like it when the Earth rotates.
It really makes my day.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 14:14

Morganlefay schreef:
Sunlight zeep.
En dat is het al heel lang.

Zeep "plakt" aan vezels net als aan vuil, maakt het uitstekend voor huid en afwas, maar niet voor kledingstukken. Dat harde werk qua kleding wassen vroeger was niet voor niets. Wat we er nu voor hebben zijn detergenten en die kan je niet thuis maken. Qua eco zijn er merken als ecover en klok naast allerlei geen parfum, etc. spul ivm allergiën die ook minder rotzooi bevatten. Verder heb je maar weinig nodig van dat spul, zo'n 30ml vloeibaar wasmiddel is genoeg. Eventueel naspoelen met wat azijn tegen geurtjes en de kleding opbergen met katoenen zakje gedroogde kruiden er tussen. Vroeger was dat tegen mottenvraat, nu eerder voor fijn geurtje aan je kleding. Heb je ook geurparels voor, maar dat is de chemische slecht voor het milieu variant.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 14:32

Wij gebruiken zelf wasnoten, daar kun je een geurtje aan toevoegen

Verder heb je ook nog seepje die heeft ook vloeibaar wasmiddel gemaakt op basis van wasnoten.

Maar zelf wasmiddel maken kan natuurlijk ook en dan kun je er ook geur aan toevoegen

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 14:48

Ik gebruik wasstrips. Je hebt talloze merken, ik heb Boen. Wel duurder dan waspoeder of vloeibaar wasmiddel uit de supermarkt, maar ik ben heel tevreden.

Homo sapiens non urinat in ventum.
Bucas Smartex Rain 135/183 https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... at-135-183

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:03

Amber_anne schreef:
Wij gebruiken zelf wasnoten, daar kun je een geurtje aan toevoegen

Verder heb je ook nog seepje die heeft ook vloeibaar wasmiddel gemaakt op basis van wasnoten.

Maar zelf wasmiddel maken kan natuurlijk ook en dan kun je er ook geur aan toevoegen

Wasmiddel dat werkt zoals de wasmiddelen uit de winkel niet. Dat proces vereist teveel hitte en druk om aan de keukentafel te mengen. Ik maak zelf zeep, maar niet voor kleding. Gewone zeep is daar niet optimaal voor tot voor in een wasmachine zelfs ongeschikt.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie