Nieuwe robotstofzuiger, eventueel die ook dweilt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Pantykous

Nieuwe robotstofzuiger, eventueel die ook dweilt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-22 14:03

Hi bokkers,

Ik wil een robotstofzuiger.

* Hij moet meerdere verdiepingen kunnen handelen, als in: ik wil m dus ook boven neer kunnen zetten.
* Ik heb geen huisdieren, wel een kleed.
* Liefst heb ik er eentje met een dweilfunctie

Wat hebben jullie rondkeutelen?

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 14:26

Hier roborock. Voldoet aan al je eisen :)
In de familie/vriendenkring meerdere varianten en volgens mij niemand die er niet tevreden/blij mee is.

Esther_

Re: Nieuwe robotstofzuiger, eventueel die ook dweilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 14:44

Volgens mij kun je de dweilfunctie niet gebruiken als je een kleed hebt. Als je er eentje vindt die het kleed dan niet dweilt, lees ik het graag.

Zelf heb ik een oudere iRobot Roomba. Verplaats deze door heel het huis, heel fijn.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 14:54

Esther_ schreef:
Volgens mij kun je de dweilfunctie niet gebruiken als je een kleed hebt. Als je er eentje vindt die het kleed dan niet dweilt, lees ik het graag.

Zelf heb ik een oudere iRobot Roomba. Verplaats deze door heel het huis, heel fijn.

Ik heb de Blaupunkt Bluebot XTREME BPK-VCBB1XTE, hierbij kan je zones instellen die die niet mag dweilen. Werkt heel goed. Zo kun je ook zones instellen waar die ook niet mag stofzuigen (ik heb bv onder de bank dat er op een stukje veel kabels liggen, dat laat ik hem dan overslaan).

Van de dweilfunctie trouwens niet al te veel verwachten, hij haalt er wat water overheen maar echt schoon wordt het niet. Je mag er vaak geen schoonmaakmiddel bij doen namelijk. Ik doe er meestal wel een paar druppeltjes wasparfum in zodat het lekker ruikt.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 18:38

Wij hebben de roomba 900, geweldig ding. Mijn moeder heeft een iets ouder model en deze loop al 3 jaar op een boerderij rond (haar, mest, koeien/varkens noem maar op wat daar rondloopt) die doet het nog perfect. Dat maakte dat ik het aandurfde hem te kopen. Alles dat daar blijft werken is degelijk :D

Geen dweilfunctie overigens, dat kreeg me nog niet overtuigd. Maar die modellen hebben ze natuurlijk ook.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 18:44

Wij hebben de roomba 900.
En hiervoor de combo.
Over beiden erg tevreden

birth, age, death. The sudden realization of aging and attempts to hide from time. Time is crucial yet essential. For ever or never, life lies between them

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 18:45

Hier ook zonder dweil functie.. eufy iets goedkoper maar zuigt goed ( 2 honden en en 2 kinderen en wonen buitenaf), ding doet gewoon wat hij moet doen

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 18:51

Esther_ schreef:

Ik heb de Xiaomi Roborock en een tapijt en die combi werkt prima. Je kunt hem zelf instellen waar hij wel en niet mag dweilen.
Ik ben er nog altijd erg tevreden mee.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 19:52

Wij hebben de Ecovacs deebot. Deze: https://www.coolblue.nl/product/882948/ ... ot-t9.html

Erg duur (geworden), maar wel een top aankoop!
Deze doet stofzuigen en dweilen.
Voor het dweilen moet je wel een apart water reservoir erin klikken (hierdoor doet ie automatisch stofzuigen + dweilen tegelijk). Hij herkent automatisch ons kleed en dweilt daar niet, maar doet dan ook niet stofzuigen op het kleed (met dat water reservoir erin).
Je moet dus wel wisselen tussen het ‘standaard’ reservoir (alleen stofzuigen, op het kleed zuigt ie harder) en water reservoir (stofzuigen en dweilen, maar niet op kleed).

Daarnaast leegt ie automatisch het stof bakje in een grote stofzuigerzak, super fijn!
Slaat tot 3 maps van je huis op, dus je kan hem ook boven zetten.
Via de app kan je van alles aanpassen. Bepaalde delen van je huis zuigen, zuigkracht, dweil kracht, inplannen etc

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 12:58

Wij hebben ook de Xiami Roborock. Heel tevreden van. Die weet waar er een tapijt ligt en dweilt dan overal behalve daar

/3 Max, Wodani, Azar

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 18:00

Wij hebben de Roborock S7 en zijn er super blij mee. Dweilt ook goed en weet waar kleden liggen en komt daar dan ook niet met dweilen, stofzuigen gaat ie harder op de kleden.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 18:58

Arantes schreef:
Esther_ schreef:

Ik heb de Blaupunkt Bluebot XTREME BPK-VCBB1XTE, hierbij kan je zones instellen die die niet mag dweilen. Werkt heel goed. Zo kun je ook zones instellen waar die ook niet mag stofzuigen (ik heb bv onder de bank dat er op een stukje veel kabels liggen, dat laat ik hem dan overslaan).

Van de dweilfunctie trouwens niet al te veel verwachten, hij haalt er wat water overheen maar echt schoon wordt het niet. Je mag er vaak geen schoonmaakmiddel bij doen namelijk. Ik doe er meestal wel een paar druppeltjes wasparfum in zodat het lekker ruikt.

Ik heb deze ook _/-\o_ super ding, ik moet hem nog even inleren waarbij wel en niet mag komen maar meestal barricadeer ik de boel gewoon :')
De dweilfunctie is fijn maar idd echt schoon wordt het niet,wat ik wel doe is er heet water in met een scheutje Dettol dan heb ik nog het idee van schoon hahaha.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 19:03

Hier ook de blaupunkt Xtreme. Bevalt goed. Dweilfunctie gebruik ik niet.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie