Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 15:11

MyWishMax schreef:
Die belasting was al omlaag, het hele jaar al, zoals ik al vaker geschreven hebt. Dat je het niet genoeg vindt, oké. Vind ik ook niet, maar het was 1 vab de 1e maatregelen. Maar jij blijft elke keer roepen dat dat niet gebeurd, maar is allang gebeurd. Zowel het teruggave bedrag als het tarief zijn aangepast. Hogere teruggave en lager tarief.

400 euro was t toch per jaar? Bij veel mensen is de energierekening tot wel 400 euro per maand duurder geworden.

Winged

Berichten: 33075
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 15:15

Weet je wat het is met toeslagen en teruggave? Zodra je dat verhoogd moet dat geld ook weer ergens anders vandaan komen. Dus linksom of rechtsom komt die rekening weer ergens naar voren. uitstel van betaling.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 15:19

Winged schreef:
Weet je wat het is met toeslagen en teruggave? Zodra je dat verhoogd moet dat geld ook weer ergens anders vandaan komen. Dus linksom of rechtsom komt die rekening weer ergens naar voren. uitstel van betaling.

Minder miljarden naar EU en andere buitenlandhobbys. De linkse garde zit nu in Suriname/Antillen om daar weer de Sinterklaas uit te hangen terwijl onze eigen bevolking langs alle kanten financieel wordt genaaid en uitgemolken.

Winged

Berichten: 33075
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 15:26

Het Caribisch deel van het Koninkrijk der Nederlanden bedoel je? En een Oud Kolonie van Nederland waar onze staat nog een behoorlijke schuld open heeft staan bedoel je?

tamary

Berichten: 29211
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 15:27

Het vertrouwen op marktwerking, we zien wel en vooruitschuiven waar onze regering een abbonement op lijkt te hebben wekt inderdaad weinig vertrouwen. Om ze meteen als geheel fout neer te zetten is iets anders. Geld moet inderdaad ergens vandaan komen en gezien het deels uit de pas lopende referentiekader van de overheid t.o.v. groot deel bevolking, heb ik ook zo mijn twijfels qua nemen beslissingen waardoor de mensen die de hardste klappen krijgen werkelijk geholpen worden.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 15:31

Winged schreef:
Het Caribisch deel van het Koninkrijk der Nederlanden bedoel je? En een Oud Kolonie van Nederland waar onze staat nog een behoorlijke schuld open heeft staan bedoel je?

Ja zo kunnen we ook wel herstelbetalingen gaan halen in Scandinavië voor de plunderingen en verkrachtingen door de Vikingen of bij de Spanjaarden en Fransen. We moeten het verleden laten rusten, niemand van de nu levenden is slaaf geweest of heeft slaven gehad. Het is weer de zoveelste over de balk smijterij van ons belastinggeld wat ingezet zou moeten worden voor de leefbaarheid van eigen land. We zijn hard op weg zelf een derdewereldland te worden als we zo door gaan.

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 15:33

dat is jouw mening.

Winged

Berichten: 33075
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 15:37

Verschil is alleen dat NL flink rijk is geworden over de ruggen van. Datzelfde NL waar jij nu van profiteert dat jij hier bent geboren en niet ergens anders.

ja, de regering moet nu in gaan grijpen in de alsmaar stijgende kosten. Helemaal mee eens. Maar een derdewereldland ben je niet zomaar. Ga er gerust eens een weekje heen en dan weet je hoe en wat. Want schoon water, sanitaire voorzieningen, algehele hygiëne: dat kom je hier niet tekort. De gemiddelde levensverwachting in bijvoorbeeld Tanzania is voor de totale bevolking 44,4 jaar. Hier in Nederland zitten we op 81,7. Dus kom niet aan met het 'we zijn een derdewereldland aan het worden'.

_Floortje

Berichten: 1349
Geregistreerd: 06-04-14
Woonplaats: Brabant

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 15:44

Is het misschien een idee om terug te gaan naar mogelijke oplossingen om de gasrekening wat naar beneden te halen? :)

Hier een student in een huurhuis die nog volledig op gas draait, wij zijn aan het overwegen om een elektrische kachel aan te schaffen. Dat zou volgens onze berekening als we hem minder dan 6 uur aan hebben per dag sowieso goedkoper moeten zijn. De aanschafkosten zijn ongeveer 120 euro.

tamary

Berichten: 29211
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 15:51

_Floortje schreef:
Is het misschien een idee om terug te gaan naar mogelijke oplossingen om de gasrekening wat naar beneden te halen? :)

Hier een student in een huurhuis die nog volledig op gas draait, wij zijn aan het overwegen om een elektrische kachel aan te schaffen. Dat zou volgens onze berekening als we hem minder dan 6 uur aan hebben per dag sowieso goedkoper moeten zijn. De aanschafkosten zijn ongeveer 120 euro.

Hoeveel mensen en wat hebben jullie al gedaan qua lampen, radiator folie, dikke gordijnen, etc.?
Alleen begane grond stoken, rest kachel dicht. Dan maar samen in de beneden ruimte studeren? Voor warm bed van de winter een kruik mee naar bed (babykruik (met hoes ivm hitte) kan veilig met water uit de waterkoker gevuld worden, de rubberen gaan dan vroeg of laat stuk).

Babsiej

Berichten: 6241
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 16:05

_Floortje schreef:
Is het misschien een idee om terug te gaan naar mogelijke oplossingen om de gasrekening wat naar beneden te halen? :)

Hier een student in een huurhuis die nog volledig op gas draait, wij zijn aan het overwegen om een elektrische kachel aan te schaffen. Dat zou volgens onze berekening als we hem minder dan 6 uur aan hebben per dag sowieso goedkoper moeten zijn. De aanschafkosten zijn ongeveer 120 euro.



Mijn oplossing is, om nu op mijn werk te douchen. Hebben een heerlijke douche, en kost voor mij niets :D

Verder verwarmen wij ook met de airco, en hebben we sinds 9 maanden 23 zonnepanelen op het dak. En ik rij bijna alles volledig elektrisch met mijn auto.
Laatst bijgewerkt door Babsiej op 16-08-22 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Dees

Berichten: 18936
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 16:09

Bij ons wordt eind sept airco geïnstalleerd. We gaan de airco gebruiken voor bij-verwarming. We hopen dat we de cv zo op 15-16 graden kunnen laten staan en zo dus een hoge gasrekening voorkomen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 16:33

Dees schreef:
Bij ons wordt eind sept airco geïnstalleerd. We gaan de airco gebruiken voor bij-verwarming. We hopen dat we de cv zo op 15-16 graden kunnen laten staan en zo dus een hoge gasrekening voorkomen.

Ik gebruik op mijn kantoor alleen maar airco. Heb niet eens gas. Verwarmen gaat ook prima.

Anoniem

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 18:37

Ik lees ook mee.
Wij zijn vorig jaar van 200 naar 350 euro pm gegaan en zoals het nu naar uitziet gaan we naar 800 pm.
Vorig jaar al kunststof kozijnen genomen met HR+++ glas en spouwmuurisolatie.
Nadeel dat we met 5 zijn en vrijwel altijd iemand thuis.
Ik denk dat we maar aan de warmtepomp en zonnepanelen gaan.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37306
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 19:06

:oo Wacht even lees ik daar 800 euro? Per maand? %)

MyWishMax

Berichten: 25425
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 19:10

Dat thuiszitten vind ik dus ook een nadeel. Zou minder kunnen verbruiken als ik overdag weg was, maar dan had ik ook meer geld en zou ik minder hoeven bezuinigen :')

Maar wat een bizarre bedragen. Het termijnbedrag wat ze mij aanraden ging binnen 1 maand 100 euro omhoog. Had hem vorige maand verhoogd, kreeg een blij mailtje dat ik minder verbruikt heb als vorig jaar(dit jaar maar 1 maand meer verbruikt als vorig jaar, verder steeds stuk minder) maar wel dat ik termijnbedrag omhoog moet doen. Dat kan ik alleen niet.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 19:10

Zonnebloem92 schreef:
Ik lees ook mee.
Wij zijn vorig jaar van 200 naar 350 euro pm gegaan en zoals het nu naar uitziet gaan we naar 800 pm.
Vorig jaar al kunststof kozijnen genomen met HR+++ glas en spouwmuurisolatie.
Nadeel dat we met 5 zijn en vrijwel altijd iemand thuis.
Ik denk dat we maar aan de warmtepomp en zonnepanelen gaan.

En de overheid lacht in zijn vuistje.

Gastekort is er niet, maar door te schermen met tekorten en hoge prijzen gaan mensen snel over op alternatieven en het kost de overheid minder.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37306
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 19:16

Gastekort is/komt er mogelijk wel van de winter als het kouder wordt. Doen alsof er niks aan de hand is werkt ook niet.

Maar je moet het wel kunnen betalen. Ik zit ook thuis en stook zo zuinig als kan en nog hogebedragen met een toch redelijk bescheiden verbruik.

belle_boef

Berichten: 10751
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 19:17

Sunnda schreef:
Zonnebloem92 schreef:
Ik lees ook mee.
Wij zijn vorig jaar van 200 naar 350 euro pm gegaan en zoals het nu naar uitziet gaan we naar 800 pm.
Vorig jaar al kunststof kozijnen genomen met HR+++ glas en spouwmuurisolatie.
Nadeel dat we met 5 zijn en vrijwel altijd iemand thuis.
Ik denk dat we maar aan de warmtepomp en zonnepanelen gaan.

En de overheid lacht in zijn vuistje.

Gastekort is er niet, maar door te schermen met tekorten en hoge prijzen gaan mensen snel over op alternatieven en het kost de overheid minder.


Alleen sneu dat de groep die het hardst getroffen word het minst tot niets kan besteden aan verbetering van hun huis. En met hogere kosten nog minder te besteden hebben

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 19:17

karuna schreef:
Gastekort is/komt er mogelijk wel van de winter als het kouder wordt. Doen alsof er niks aan de hand is werkt ook niet.

Maar je moet het wel kunnen betalen. Ik zit ook thuis en stook zo zuinig als kan en nog hogebedragen met een toch redelijk bescheiden verbruik.

Er is geen gastekort, we hebben nog voor minimaal 50 jaar gas in de grond zitten. De prijzen worden kunstmatig hoog gemaakt, dat krijg je met die klimaatgeile D66-ers aan de macht.

fohadie
Berichten: 4313
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 19:32

Ik las laatst in het AD ( helaas wel Premium) dat er gas gewonnen werd uit koeienmest. Waarom wordt hier weinig mee gedaan? Klinkt als een win-winsituatie:

boeren blij want vee mag toch blijven ( want zijn nodig voor het produceren van mest)

Nederland blij want er is ineens gas genoeg, zonder afhankelijk te zijn van het buitenland en zonder kans op aardbevingen.

Alleen omwonenden minder blij want er zou stankoverlast kunnen zijn en er rijden steeds vrachtwagens af en aan. Maar daar zou je nog over na kunnen denken, om het gas winnen ergens te doen waar niet veel mensen wonen. Er zitten nu misschien wat haken en ogen aan, maar daar is vast een goede oplossing voor.

Waarom is er dan nog maar 1 persoon in NL die dit doet? Waarom weet bijna niemand dit? Of klinkt dit echt te mooi om waar te zijn?

https://www.ad.nl/klimaat/gas-winnen-ui ... ~a288f0be/

OleJon
Berichten: 2508
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 19:33

elnienjo schreef:
karuna schreef:
Gastekort is/komt er mogelijk wel van de winter als het kouder wordt. Doen alsof er niks aan de hand is werkt ook niet.

Maar je moet het wel kunnen betalen. Ik zit ook thuis en stook zo zuinig als kan en nog hogebedragen met een toch redelijk bescheiden verbruik.

Er is geen gastekort, we hebben nog voor minimaal 50 jaar gas in de grond zitten. De prijzen worden kunstmatig hoog gemaakt, dat krijg je met die klimaatgeile D66-ers aan de macht.

Precies

OleJon
Berichten: 2508
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 19:34

Zonnebloem92 schreef:
Ik lees ook mee.
Wij zijn vorig jaar van 200 naar 350 euro pm gegaan en zoals het nu naar uitziet gaan we naar 800 pm.
Vorig jaar al kunststof kozijnen genomen met HR+++ glas en spouwmuurisolatie.
Nadeel dat we met 5 zijn en vrijwel altijd iemand thuis.
Ik denk dat we maar aan de warmtepomp en zonnepanelen gaan.



Zo zaligmakend is een warmtepomp ook niet. Mijn collega heeft een nieuw huis, een hele wijk met warmtepompen. Hij woont er vanaf april, en hij zei, word gek van dat gebrom van die dingen.

Yavanna

Berichten: 2654
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 19:37

Ik heb niet alles doorgelezen, maar ik zat in het zelfde schuitje, ook ik zou van 152 naar 360 pm gaan en nee, dan blijft er niks over. Nu gebruikte ik al winterslang een simpel elektrisch dekentje onder mijn kleed bij de bank als vloerverwarming. Dat ligt lekker statisch stil en heeft weinig te lijden, dus ook geen kabelbreukjes. Uiteraard wel uitzetten als je naar bed of weg gaat.. Dat zou je natuurlijk al kunnen doen.
Maar ook ik had een hartverzakking toen ik dat zag. En was ik al aan het denken over ene inverter.
Mijn geluk echter, ik kon door een meevaller uit het huis weg en woon nu op mijn eigen woonscheepje. Ook daar, want er zat nog geen verwarming in, ben ik voor een inverter van LG gegaan, aangeschaft via NLX international.
Ik was er 1700 euro voor kwijt, incl extra leiding. Ik heb een dual inverter en als ik kijk wat de aanschafprijs is en ik kijk naar de huidige gasprijzen, zou ik met mij verbruik in het huis, als ik daar nog zou wonen, binnen 6 maanden de aanschafkosten er al uit hebben.

Maar echt, ik raad voor iedereen voor de warme voeten een elektrisch dekentje aan. Voor 13 euro bij de Action, die van mij doet het al een jaar of 7/8...

Lindsey_99
Berichten: 2517
Geregistreerd: 20-12-14

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 19:44