Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33817
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:08

Wij hebben geen toegang tot onze opbrengst dus wij zien wel wat het oplevert. En op onze panelen hoef je niet jaloers te zijn MyWishMax, wij betalen ook denk ik 2x zoveel huur als jij omdat we particulier moeten huren. _O- :))

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:12

hier gister 37 kwh

en ginds vorige week 2 airco's laten installeren, dus nu druk aan het uitvinden hoe we met zo min mogelijk gas alles toch prettig warm hebben. Heb dus ook een extra elektrische kachel voor de badkamer gekocht in een wand radiator model om ook de handdoeken te kunnen drogen en de temp beter te kunnen reguleren

EllyC

Berichten: 8138
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:14

die in de badkamer zijn erge stroomvreters, Fokfanaat. Ik ben er bij een familielid an geschrokken wat dat ding verbruikt.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:16

ja maar schimmel en kou in de badkamer is voor mij ook geen optie. nu de thermostaat op 16 staat, doet zowel de vloerverwarming als de radiator niets meer en er wordt 4 x per dag gedouched

Muronia

Berichten: 19583
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:19

Ik krijg morgen mijn airco's. 3 stuks. 2 beneden en 1 boven op de overloop. Afgelopen maand zijn de zonnepanelen geïnstalleerd en die doen het in deze dagen erg leuk. 15 stuks a 395 en gemiddeld 30 kwh per dag de laatste dagen.

Ik ben ook aan het denken wat ik in de badkamer en toilet (ik haat een koude wc haha) ga doen en ik denk erover om daar infrarood panelen op te hangen.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:19

750 watt is deze, maar met een timer, dat is wel ideaal.

Ik denk dat het blaaskacheltje veel meer gebruikt, maar die staat eigenlijk alleen aan als er ook echt iemand in de badkamer aanwezig is

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33817
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:21

Wij hebben niet eens verwarming op de WC en in de badkamer staat altijd het raam open ivm schimmel dus daar is het ook steenkoud, denk max 13 graden. Maar dat went. :j
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 04-04-23 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Berichten: 27515
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:21

MyWishMax schreef:
Ik ben jaloers. Zou het wel willen kunnen betalen om ze te laten leggen of verhuurder die dat doet :+

Voorlopig hoop ik eigenlijk dat er snel verplichtingen richting woningbouwverenigingen komen over aanpassen van huizen. Zoals enkel glas vervangen en isoleren. (Mijn dakkapel heeft bijvoorbeeld al geen isolatie, enkel glas en achter de gipsplaten zit lege ruimte tot buitenmuur :+ )
Maar goed, dat gaat toch niet gebeuren voorlopig.

Je zou je woningbouw kunnen vragen of hij nog iets gaat doen met dubbel glas.
Zo hebben mijn buren de stoute schoenen aangetrokken en de wb gevraagd of ze dubbelglas konden krijgen. In eerste instantie was het antwoord van de wb dat dit alleen werd gedaan als iemand het huis uit ging. Toen ze zeiden dat ze het huis niet uit gingen kwam er een aannemer langs.
Ze krijgen nu dubbel glas

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:35

MarlindeRooz schreef:
Wij hebben niet eens verwarming op de WC en in de badkamer staat altijd het raam open ivm schimmel dus daar is het ook steenkoud, denk max 13 graden. Maar dat went. :j


ow knap dat je dat kan, maar dat gaan we hier niet doen. Gelukkig heb ik ruim zonnepanelen liggen dus is het niet zo'n issue om daar ook wat te verstoken

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33817
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:37

We hebben niet echt een keuze want het is gewoon heel duur om de hele dag in de (best wel grote) badkamer te stoken. :=

purny

Berichten: 27515
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:39

MarlindeRooz schreef:
We hebben niet echt een keuze want het is gewoon heel duur om de hele dag in de (best wel grote) badkamer te stoken. :=

Waarom in de badkamer stoken? Daar ben je toch maar maximaal 20 minuten per dag?

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:40

mvdende schreef:
8nnemiek schreef:
Wij hadden gisteren ook een leuke opbrengst: 46kWh. Heerlijk, zo’n blauwe lucht de hele dag!


Hoeveel panelen hebben jullie?

Wij hebben 29 panelen, maar die zijn wel al een jaar of 6 oud, dus wat minder efficiënt.
Maar wel sinds vorig jaar volledig terugverdiend, dat is wel fijn! Alles wat we nu opwekken is ook echt gratis stroom :D

Ik vind ook wat verhuurders best wat strengere regels mogen krijgen ja, dubbelglas zou wel verplicht mogen worden vind ik.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:40

MarlindeRooz schreef:
We hebben niet echt een keuze want het is gewoon heel duur om de hele dag in de (best wel grote) badkamer te stoken. :=


ik stook dus ook niet de hele dag. 1 kachel als je erin bent en de ander als je er bent en 2 uur daarna

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33817
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:42

purny schreef:
MarlindeRooz schreef:
We hebben niet echt een keuze want het is gewoon heel duur om de hele dag in de (best wel grote) badkamer te stoken. :=

Waarom in de badkamer stoken? Daar ben je toch maar maximaal 20 minuten per dag?

Wij gaan daar ook bijna altijd naar de WC en we wonen met 2 mensen. Dus dan moet je hem al vaak aanzetten.

purny

Berichten: 27515
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 11:05

Ik ben het niet eens ermee maar goed. Jouw wc, jouw keuze

EllyC

Berichten: 8138
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 11:08


MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 11:09

purny schreef:
MyWishMax schreef:
Ik ben jaloers. Zou het wel willen kunnen betalen om ze te laten leggen of verhuurder die dat doet :+

Voorlopig hoop ik eigenlijk dat er snel verplichtingen richting woningbouwverenigingen komen over aanpassen van huizen. Zoals enkel glas vervangen en isoleren. (Mijn dakkapel heeft bijvoorbeeld al geen isolatie, enkel glas en achter de gipsplaten zit lege ruimte tot buitenmuur :+ )
Maar goed, dat gaat toch niet gebeuren voorlopig.

Je zou je woningbouw kunnen vragen of hij nog iets gaat doen met dubbel glas.
Zo hebben mijn buren de stoute schoenen aangetrokken en de wb gevraagd of ze dubbelglas konden krijgen. In eerste instantie was het antwoord van de wb dat dit alleen werd gedaan als iemand het huis uit ging. Toen ze zeiden dat ze het huis niet uit gingen kwam er een aannemer langs.
Ze krijgen nu dubbel glas


Hier niet. Het staat in de planning als er groot onderhoud gaat gebeuren, maar komende jaren nog niet :+ Ook niet als er iemand uitgaat trouwens.

Hier trouwens geen verwarming in badkamer en ook geen raam :')

Wat raar dat jullie de opbrengst niet kunnen zien, MarlindeRooz?
Ik zou liever duurder huren, dat zou betekenen dat ik meer geld had en minder absurde regeltjes :')

pmarena

Berichten: 48188
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 11:52

Poeh ik vind geen verwarming in de badkamer geen optie hoor. Heb dat lang genoeg gehad om niet meer te willen als het niet hoeft :')

Ik zou echt wel minstens verwarming willen als ik volledig in mijn nakie in de badkamer ben, rondom het douchen. Voor naar de WC is niet zo'n ramp maar ik vind het zo'n armoe om kou te lijden zonder trui aan :=

Sanet

Berichten: 7965
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 12:07

Geen verwarming in de badkamer is wel koud… maar je hebt ook hele mooie infrarood spiegels nu. Met radio en weer en alles erop. Hartstikke mooi is dat.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33817
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 12:11

Ja we hebben geen app meegekregen of geen slimme meter ofzo. Dus we kunnen het niet zien. :')

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 12:14

Wat apart zeg. Maar er zijn wel meer van die rare dingen geweest toch? :=

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33817
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 12:15

Ja we betalen gewoon veel geld voor een slecht onderhouden huis. Het dak lekt bijvoorbeeld en het raam is gebarsten en daar willen ze ook niet voor komen. :))

En laatst viel de spoelbak van een van de WC's gewoon spontaan half naar beneden. _/-\o_

manonutjuh

Berichten: 3011
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 14:47

mvdende schreef:
pmarena schreef:
Zo je hebt ook wel meteen 560Wp panelen, poeh hee! Heb je er 12 jaar garantie op...?

Wij zitten te kijken naar de 420Wp panelen N-type, die hebben 25 jaar garantie.
Ik snap niet helemaal waarom de meer dan 500Wp panelen van hetzelfde type, ineens maar de halve garantie hebben.....


Het zijn 400wp panelen. Was even goed nadenken, want de waarden die de app aangaven werden steeds raarder
[ [url=m/BiaDMy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tot ik alle waarden van de afzonderlijke panelen ging optellen, en op hetzelfde getal uit kwam wat ook linksonder in het scherm staat als totale opbrengst van de dag. Is dus niet live wat ze nu opbrengen, maar de totale opbrengst per paneel van de dag wat de app aangeeft! Het klopte ook al niet, want als ieder paneel 1kwh opbrengt, dan zou je met 8 panelen die een uurtje lang boven de 1kwh opbrengst zitten in totaal een opbrengst hebben dat uur van 8kwh. En in één uur haalde ik maar iets van 2kwh binnen en géén 8kwh... toen begonnen de radertjes te draaien in mijn hoofd en kwam ik erachter.

Zit iets van 35 jaar garantie op deze.

Gisteren was de opbrengst uiteindelijk 17kwh.



Zo te zien heb je dezelfde app als wij, je kunt de live status wel zien

lukka63
Berichten: 1411
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 15:38

Wij gisteren 40 opgewekt,vandaag zitten we al aan 30.
Mag ook wel eens verleden jaar hadden we in februari en maart veel meer opbrengst.(18 panelen)

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 15:47

Heel leuk om de opbrengst van eerdere jaren te vergelijken inderdaad!
Afgelopen maand was echt vreselijk slecht :')
Afbeelding