Over een week moet ik mijn geliefde gaming (werk) laptop inleveren.
Ik werkte op de Multimedia opleiding van een hogeschool, dus ik had een vrij goede laptop (en toestemming om die te gebruiken om te gamen).
De specificaties van die laptop zijn: NVIDIA GeForce GTX 1060, Intel Core i7 en 16 GB werkgeheugen
De games die ik speel draaien hier redelijk goed op, al trekken ze de batterij wel leeg ondanks het aan de lader liggen.
Mijn privé laptop is niet geschikt om te gamen en is ook wel aan vervanging toe.
Dus ben ik op zoek naar een nieuwe . Ik ben er alleen net niet genoeg in thuis om een goed gefundeerde beslissing te maken. Ook omdat ik denk dat ik geen topper nodig heb voor wat ik wil, maar ergens het gevoel heb van - wat maken die €200 extra uit op zo'n bedrag.
Ik zoek een laptop die games zoals The Witcher 4 (wanneer die uitkomt ), Far Cry Primal, Planet Zoo en hopelijk Hogwarts Legacy. Red Dead Redemption 2 heb ik ook al lang op mijn lijstje staan, maar ik weet dat die erg zwaar is. Ik hoef absoluut niet alles op ultra te spelen. Medium settings zijn voor mij oké. Ik twijfel dan ook of een nvidia rtx 3050 niet voldoende gaat zijn. Al is het het misschien waard om wat extra uit tegeven voor een 3060.
Mijn laptop gaat ook voor studie zijn, dus het liefst niet té zwaar (al weet ik dat je er niet aan ontkomt met een gaming laptop). Ook max 16". Budget €1400 max.
En we verhuizen over 10 dagen naar Canada en ik koop hem liever nog hier (zodat mijn oude naar mijn moeder kan). Dus eentje die vlot te verkrijgen is!
Iemand tips?