Een zeldzame Kip K550 uit 1971. Er zijn er nog maar 4 van in Nederland.
Het bedrijf Glaravan heeft er ondertussen 2 helemaal gerenoveerd, zie de link. We gaan ons best doen om er ook wat moois van te maken. Ik heb ze gebeld om eens te kijken wat het zou kosten om het door hun te laten doen en toen besloten dat we het toch maar zelf gaan doen

https://glaravans.com/pages/glaravan-4-kip-k550
Door al die andere projecten heeft de caravan sinds die tijd ook onder een hoes gestaan en waren we haar eigenlijk een beetje vergeten.
Maar, in mei hebben we haar eigen tent gekocht, deze hebben we in juli opgezet en nu staat ze er eindelijk in.
Mijn man heeft verlichting in de tent gemaakt, zodat we er eindelijk fatsoenlijk aan kunnen werken.
Vernoemd naar (de bijnaam van) mijn moeder, meet Kippie!

Ik ga mijn best doen om dit topic af en toe te vullen met wat foto's en filmpjes, maar zoals je hebt kunnen lezen, gaan we niet heel snel doordat we meerdere projecten tegelijk doen.
We hebben haar gekocht van 2 broers die begonnen waren aan de demontage en toen besloten hebben dat het toch een te groot project voor ze was, 1 zijkant lag er al af en ze was binnen volledig gestript. Ze hebben alles tot in detail op foto vastgelegd en dat hebben we er ook bij gekregen.
Een paar gigabyte aan foto's

De foto die hierboven staat is van toen we haar op gingen halen. We hebben de rit uiteindelijk 2x gemaakt, de eerste keer met een auto ambulance die te klein bleek te zijn, de tweede dag met een hoop plaat werk en een lichtbalk met 9 meter snoer zodat we haar rijdend konden vervoeren. Aan elkaar gemaakt met schroeven en ductape

De tent in aanbouw, 5x8x4 meter

Nog onder de hoes

Huidige staat...

Tips zijn welkom