Collectieve claim Tiktok: Fixtok

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Djorf_6
Berichten: 620
Geregistreerd: 28-03-15

Collectieve claim Tiktok: Fixtok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-22 15:45

Hoi Bokkers.

Ik kreeg via spotify een reclame over Fixtok. Ik heb me nu ingelezen over collectieve claims en over wat het doel van Fixtok is.
Echter kan ik nergens vinden of er ook nadelen kunnen zitten aan het meedoen van een collectieve claim. Iemand die hierover meer weet en mij kan informeren? Of bokkers die zich hier ook voor ingeschreven hebben?

Jilletje

Berichten: 8178
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 15:54

Probeer je een soort van verkapte reclame te maken? Of wat is je bedoeling?
Waarom zou je geld willen claimen van tiktok…..ik lees alleen maar oude berichten dus dit lijkt me echt onzin

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Collectieve claim Tiktok: Fixtok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 15:56

Komen er dan ook claims tegen Facebook? Instagram? Snapchat? Google? Apple? Je koelkast? :')
Je kiest er toch zelf voor om jezelf online te zetten? Je weet dat jouw data gebruikt en doorverkocht wordt voor allerlei schimmige plannetjes. Als je dat niet wil had je nooit jezelf online moeten zetten.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 16:02

Ik vraag me vooral af wat de financiële schade is die je daadwerkelijk hebt geleden op grond waarvan je aanspraak wilt maken op een schadevergoeding. Volgens mij is daar geen sprake van, want op basis van een reclame wil je je aanmelden. Zal vast opgaan voor het merendeel dat zich aansluit bij een dergelijk initiatief. Je gegevens achterlaten, niets betalen en hopen dat je een bedrag van rond de € 1.000,- kan incasseren. Klinkt natuurlijk goed. Ben benieuwd hoe rechters daarnaar kijken. Ik heb geen flauw idee. Laat je ons de uitkomst weten als je je aanmeldt? :)

Aanvulling: de consumentenbond is hier ook mee bezig. Ik zou persoonlijk eerder dat initiatief steunen dan dat van Fixtok waarin een onbekende externe de boel financiert.

Djorf_6
Berichten: 620
Geregistreerd: 28-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-22 16:14

Ik was al eerder iets hierover tegen gekomen, maar na deze reclame dacht ik: "Hey wat is dat nou eigenlijk". Ik probeer zelf zeker geen reclame te maken. Ik zoek naar informatie wat dit nou precies is en hoe het werkt. Op de site van deze initiatieven (waaronder ook die van de consumentenbond, zoals hierboven genoemd) vind ik het allemaal nogal rooskleurig beschreven, wat mij sceptisch maakte. Daarom dat ik hier vraag naar mensen met verstand van dit soort zaken.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 16:21

Waarom wil je informatie inwinnen? Ben je van mening dat je schade hebt geleden door het handelen van Tiktok en wil je je daarom aansluiten bij een massaclaim? Lijkt het je wat om een schadevergoeding te kunnen cashen? Gaat het je om de handelswijze van Tiktok? Als het puur om het laatste gaat dan is mijn advies om je aan te sluiten bij de claim van de Consumentenbond. Dat is een betrouwbare organisatie, geeft openheid van zaken en het doel is Tiktok te laten stoppen met de huidige praktijken.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12746
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Collectieve claim Tiktok: Fixtok

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 07:05

Ik verplaats dit topic naar [HTT] Huis, Tuin en Techniek