Nayan schreef:Wat is de meerwaarde van Tuya tov de app die bij de lampen hoort? Ik heb ook de lampen van de Action en die bevallen overigens heel goed, maar heb recent wat producten van Tuya aangeschaft, kan ik dat dan nog combineren? Ik gebruik zelf wel de Google Home app voor de meeste handelingen, alleen timers instellen vind ik makkelijker via de Smart Connect app.
Ik heb inderdaad alle lampen in de Tuya app staan en heb je alle lampen bij elkaar zonder steeds van app te moeten wisselen.
Zoals ik begreep is Tuya de hoofdapp en die zoals van bv de action een aangekochte app met hun logo maar verder precies het zelfde.
Citaat:
Action verkoopt de slimme lampen onder de merknaam LSC, terwijl Hema, Lidl en Kruidvat hun eigen merknaam erop plakken. Daarnaast zijn er ook slimme lampen van de budgetmerken Woox, HiHome en Archos. Allemaal maken ze gebruik van het systeem van Tuya, waarbij er vaak nog een extra bedrijf tussen zit. Zo worden de Action LSC-lampen en de lampen van de Hema geleverd door Electra Cirkel Retail BV, dat de achterliggende techniek en de app inkoopt bij Tuya. Bedrijven kunnen een maatwerk-app door Tuya laten maken, zodat het lijkt alsof het een huismerkproduct is dat helemaal in eigen beheer is ontwikkeld. Kruidvat heeft de smart home-oplossing uitbesteed aan iStarworld, een in Meppel gevestigd bedrijf.
Een voordeel is dat de producten met Amazon Alexa en Google Home samenwerken en dat ze onderling ook door elkaar heen gebruikt kunnen worden. IFTTT wordt niet door elk merk ondersteund. En standaard werkt het ook niet met HomeKit, maar daar is wel een mouw aan te passen zoals je verderop zult zien.