Welke vrieskast?

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 44013
Geregistreerd: 13-03-05

Welke vrieskast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-22 20:31

Ooit kocht ik mijn huis en zat hier een heel oud keukentje in. Omdat dit eerst zo bleef, kocht ik een koelvriescombinatie.

Inmiddels heb ik al twee jaar een keuken, met een inbouwkoelkast. En nog steeds die koelvriescombi en daar wil ik eigenlijk wel vanaf.

Ik wil graag een hoge vrieskast, minimaal 1.70m en verder heb ik eigenlijk nauwelijks eisen. Reden van de hoogte ondanks mijn eenpersoons huishouden, is dat ik de rommel die zich ander gaat ophopen op een lagere echt akelig in het zicht staat.

In mijn keuken heb ik een kookplaat, vaatwasser en koelkast van Beko en daar ben ik zeer tevreden over. Ik overweeg dit dus ook zeker als vrieskast.
Daarnaast zie ik een mooi model van Etna staan bij Mediamarkt en een paar van Bosch.

Volgens mij alledrie prima merken, met Bosch als uitschieters natuurlijk.

Dus ik ben even benieuwd naar welke criteria jullie belangrijk vinden bij zo'n keuze. Want helaas heeft de ervaring reeds geleerd dat een A-merk ook niet altijd garantie biedt voor de beste keuze. :Y)

chanicha

Berichten: 12331
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 21:36

Mijn nichtje heeft en hoge inbouwkoelkast en daarnaast een even hoge vriezer en dat ziet er erg fijn uit.
Volgens mij van Ikea maar weet het merk niet.

Janine1990

Berichten: 44013
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-22 21:38

chanicha schreef:
Mijn nichtje heeft en hoge inbouwkoelkast en daarnaast een even hoge vriezer en dat ziet er erg fijn uit.
Volgens mij van Ikea maar weet het merk niet.


Ah goed punt, mijn vriezer staat in de bijkeuken. Dus qua looks/verhoudingen maakt het me niet heel veel uit.

paddington

Berichten: 2542
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 21:40

Ik heb mijn Etna vriezer al zo'n 8 jaar en nooit problemen mee gehad.
En ik gebruik hem dagelijks aangezien mijn hondenvlees hierin ligt.

Alleen het leveren van Mediamarkt was toen een drama omdat ze niet konden leveren op dat moment.

Sting

Berichten: 12877
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Welke vrieskast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 05:24

Bij zo'n hoge zou ik er rekening mee houden dat je niet goed in de bovenste lade kan kijken. Dus wellicht daar geen lade, maar gewoon open? Meer praktisch puntje, maar toch.

Als je de ruimte niet nodig hebt en ook niet gaat gebruiken... Een vriezer gebruikt meer stroom als hij leeg is, omdat hij dan de lucht moet koelen. Wellicht een optie om de leegte op te vullen met flessen water (is wel eenmalig meer stroom voor het bevriezen van dat water, dus of deze manier effecient is weet ik niet :p)

Lizz

Berichten: 8908
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 06:49

Niet wat je zoekt, maar misschien een overweging waard. Je zou een inbouwkast (ikea bijv) kunnen kopen en onderin de vrieskast inbouwen. .
Dan heb je minder stroomverbruik en wat je anders er bovenop zou zetten (herkenbaar := ) kan zodoende in de kast weggewerkt worden.
Of je moet de ruimte van een grote vriezer nodig hebben, dan is bovenstaande niet relevant.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2999
Geregistreerd: 23-12-10

Re: Welke vrieskast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 08:52

Even op letten dat de lades stevig in hun rails zitten.
Onze vrieskast merk BEKO (model RFNE270K31W) is echt géén aanrader!! De wanden zijn waarschijnlijk iets uitgezet dus alle lades vallen naar beneden tussen de rails, bij het openen. Heel irritant!
We hebben zelfs al een nieuwe gehad van fabrikant, maar met de nieuwe is het weer.

Janine1990

Berichten: 44013
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-22 10:13

Sting schreef:
Bij zo'n hoge zou ik er rekening mee houden dat je niet goed in de bovenste lade kan kijken. Dus wellicht daar geen lade, maar gewoon open? Meer praktisch puntje, maar toch.

Als je de ruimte niet nodig hebt en ook niet gaat gebruiken... Een vriezer gebruikt meer stroom als hij leeg is, omdat hij dan de lucht moet koelen. Wellicht een optie om de leegte op te vullen met flessen water (is wel eenmalig meer stroom voor het bevriezen van dat water, dus of deze manier effecient is weet ik niet :p)


Ik ben 1.86m... dus ik denk dat dat wel meevalt :') Mede ook de reden voor de wens voor een hoge :P
Laatst bijgewerkt door Janine1990 op 24-07-22 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Berichten: 44013
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-22 10:14

Lizz schreef:
Niet wat je zoekt, maar misschien een overweging waard. Je zou een inbouwkast (ikea bijv) kunnen kopen en onderin de vrieskast inbouwen. .
Dan heb je minder stroomverbruik en wat je anders er bovenop zou zetten (herkenbaar := ) kan zodoende in de kast weggewerkt worden.
Of je moet de ruimte van een grote vriezer nodig hebben, dan is bovenstaande niet relevant.


Ik vind dit best een goed idee!

Janine1990

Berichten: 44013
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-22 10:14

Dispar_Vulgo schreef:
Even op letten dat de lades stevig in hun rails zitten.
Onze vrieskast merk BEKO (model RFNE270K31W) is echt géén aanrader!! De wanden zijn waarschijnlijk iets uitgezet dus alle lades vallen naar beneden tussen de rails, bij het openen. Heel irritant!
We hebben zelfs al een nieuwe gehad van fabrikant, maar met de nieuwe is het weer.


Is dat die zilverkleurige? Die heb ik namelijk wel open staan inderdaad, leek me erg fijn ook vanwege de antibacteriële laag.

Edit: Nope, een andere heb ik open staan... https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_b ... 92076.html

Silvia

Berichten: 3276
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Welke vrieskast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 17:11

De vrieskast staat bij ons in een donker gedeelte van de bijkeuken, ik ben blij dat er verlichting in zit.
Ook ben ik blij met “no-frost”. Daardoor krijg je geen ongewenste ijsvorming. Dat betekent natuurlijk niet dat je de vriezer nooit meer schoon hoeft te maken maar wel dat je zelf het tijdstip uitkiest en niet op stel en sprong omdat de lades niet meer dicht kunnen vanwege teveel ijsvorming.