Nieuwe telefoon nodig, welke?

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Telpeva

Berichten: 15681
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Nieuwe telefoon nodig, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 11:45

Dit soort topics zie ik geregeld voorbij komen, dus ik dacht... Ik maak er zelf ook maar een :+

Mijn telefoon is aan vervanging toe, eigenlijk al een tijdje maar ik schuif het steeds voor mij uit omdat ik ze zo onwijs duur vind. Heeft iemand tips voor mijn volgende model?


Wat ik zoek:
- Iets wat vergelijkbaar is met wat ik gewend ben, liefst met knopjes, intellingen en dergelijke die op dezelfde plek zitten zodat ik niet enorm hoef te wennen. Mijn huidige is een Samsung A5 uit 2017
- ik zit niet vast aan het merk Samsung!
- ik wil geen Iphone
- prijsklasse tot +- 300 euro (mag er iets overheen als het model echt fijn is, maar liefst geef ik zo min mogelijk er aan uit)
- mijn gebruik: whatsapp, bellen, foto's maken.
- liefst een model waar ik nog jaren plezier van zal hebben, dus geen ingebouwde vertragingen, updates die na 2 jaar stoppen etc.
- modellen met een drukgevoelige stylus om mee te kunnen schrijven en tekenen vind ik leuk, in het verleden heb ik een Galaxy Note gehad en dat is altijd mijn facoriete telefoon geweest. Bestaat zoiets ook in een goedkopere prijsklasse?

Iemand ideeen of suggesties waar ik naar kan kijken? Waar ik bij mijn huidige tegenaan loop is dat de accu slecht wordt (mag ook wel na 5 jaar trouwe dienst :D) maar ook dat de ondersteuning maar zo kort is, mijne heeft sinds 2020 al geen beveiligingsupdates of softwareupdates gehad. Ik wil graag een telefoon die langer mee gaat als 2 jaar, bij mij worden ze gemiddeld een jaar of 5 a 6 dus het is wel zo fijn als die zijn leven lang wel beveiligingsupdates mee krijgt.

:* :* :* voor wie mij op weg wil helpen! Want ik zie door alle modellen het bos niet meer

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 38293
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 12:07

https://www.coolblue.nl/product/882882/ ... zwart.html

Ik heb deze. Niet de hipste zwaarste kwa prestaties als telefoon of het grootste geheugen maar heel degelijk. En de camera maakt ok fotos. Batterij gaat echt heel lang mee. :j Je kunt er eens overheen rijden met je auto. (Ervaring ervaring) mee gooien, verdrinken enz.de enige telefoon die heel blijft hier.

De eerste was een tweedehandse die met mijn ex al een heel leven had gehad (inclusief hardlopen en zo) en bij mij daarna nog ruim drie jaar heeft volgehouden voor de accu echt op was. :(:) ruim 7 jaar best zwaar misbruikt. Mijn oude tinker heeft er op gekauwd en op staan trappelen ook.

Deze heb ik nu ruim 3 jaar alweer en op een minikrasje na gaat het best. Bij veel telefoneren moet ik na twee tot drie dagen eens gaan laden. Bij normaal gebruik is eens per 5 tot 7 dagen laden voldoende.en hij laadt ook heel rap

Telpeva

Berichten: 15681
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 12:11

Oh wow dat klinkt heel goed, inclusief het laten stuiteren en verdrinken, dat doe ik ook _O- ik ga kijken dankjwel!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 38293
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 12:14

Mijn motoriek is lichtelijk dramatisch zullen we maar zeggen :+ en regelmatig geef ik van alles vliegles. Telefoon, ipad, bekers borden enz. Ipad heeft een extreem zware antistuiterhoes waardoor hij heelblijft. En meest heb ik kunststof bekers en borden omdat het vervangen wel rg prijzig werd zo langzaamaan,

Deze telefoons zijn de enige die het volhouden. Ze zijn dan ook gemaakt voor de bouw. Cat heeft er ooit eens in beton gegoten en later er weer uitgehakt, met een shovel overheen gereden enz. :))

herr_balou
Berichten: 1562
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 12:55

Je zou de Fairphone kunnen overwegen. Wel prijziger maar het idee is dat het ding lang mee gaat en het ding makkelijk te repareren is mocht er iets stuk gaan.

Telpeva

Berichten: 15681
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-22 13:26

herr_balou schreef:
Je zou de Fairphone kunnen overwegen. Wel prijziger maar het idee is dat het ding lang mee gaat en het ding makkelijk te repareren is mocht er iets stuk gaan.

Wat goed! daar had ik nog nooit van gehoord, dankjewel voor de tip! mijn computer doe ik ook altijd zelf onderhouden en repareren, ik vind het ideaal.... als ik kijk naar hoeveel ik daarop heb kunnen besparen door het zelf te doen ipv te laten doen of het elke keer te vervangen dan is dat financieel gezien zeker de moeite waard. En ik hou ook sowieso erg van het motto: waardeer het, repareer het.

Ik zou alleen een goed hoesje moeten zoeken want bij mij stuitert er ook altijd van alles... Ik zag dat de CAT ook antibacterieel en waterdicht is, dat is voor mijn vrijwilligerswerk dan weer ideaal want ik werk met zieke vogels (en het komt geregeld voor dat ik langs het randje van een vijver loop voor een watervogel, met telefoon in mijn broekzak, en dat ik dan denk: oke, dit is niet verstandig, ik ben de goden aan het verzoeken _O- )

Oef, keuzes!

herr_balou
Berichten: 1562
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 13:58

Hoesje kan ik je niet mee helpen. Ze hebben een gebruikersforum, dus misschien kun je daar tips vinden.

Ja, computers (desktops) zijn goed zelf te repareren, laptops een stuk minder.
De laptop-variant van de Fairphone is de Framework laptop.

De EU komt trouwens eindelijk met een wet voor 'the right to repair', wel jammer dat het zolang geduurd heeft maar beter laat dan nooit.