Spinnen op het balkon

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anne_bento

Berichten: 7596
Geregistreerd: 08-06-02

Spinnen op het balkon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-22 09:19

Ik woon in een heel fijn appartement, 5 hoog, met uitzicht op het water. Prachtig.. maar dat betekent ook dat ons appartementen complex omringt is door mega veel en grote spinnen. En laat ik daar nou een angst voor hebben..

We hebben het balkon al meerdere keren ingesprayd met een spray die vaak wel goed helpt tegen spinnen, maar dit keer zijn ze hardnekkig.

Ik baal ervan dat ik nu niet lekker op m’n balkon kan zitten.. vooral nu ik een baby’tje heb, zit ik toch iets meer aan huis ‘gekluisterd’, en mis ik het buiten zijn.

Hebben jullie nog tips tegen spinnen? En ja, ik weet dat ze ook nuttig zijn, maar ik vindt mijn ontspanning ook belangrijk O:)

*edit* ik bedoel dus niet perse dat ze dood moeten maar is er iets waardoor ik mijn balkon wat minder aantrekkelijk voor ze kan maken?
Laatst bijgewerkt door anne_bento op 17-07-22 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Berichten: 19789
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 09:21

Hoezo in sprayen ……. Echt serieus.
Ze doen niks, je kunt beter leren die beesten te accepteren ipv sprayen je spuit vergif en niet alleen de spinnen maar ook vogels tref je ermee

Morganlefay

Berichten: 8768
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Spinnen op het balkon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 09:26

Wauw spinnen vermoorden, niet handig. Deze nuttige veelpoters eten muggen en vliegen.(of spuit je die ook dood). Heb nog wel een restje DDT voor je.

anne_bento

Berichten: 7596
Geregistreerd: 08-06-02

Re: Spinnen op het balkon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-22 09:32

Door de spray gaan de spinnen niet dood maar het voorkomt dat ze webben kunnen maken geloof ik waardoor ze dat hopelijk bij de buren doen in plaats van bij mij en het hier niet maar zo aantrekkelijk is voor ze :-)

Morganlefay

Berichten: 8768
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Spinnen op het balkon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 09:38

Dan hebben muggen,vliegen en ander gespuis vrij spel. Tis maar wat je geen probleem vind.

anne_bento

Berichten: 7596
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-22 09:40

Morganlefay schreef:
Dan hebben muggen,vliegen en ander gespuis vrij spel. Tis maar wat je geen probleem vind.


Dat vindt ik niet erg :)

Roodvos

Berichten: 6837
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 09:43

Voor dit soort angsten zijn hele goede therapieën. Lijkt mij ook fijner voor jou om deze onnodige angst niet meer te voelen. En je brengt die dan ook niet meer over op je kind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 09:43

Mijn tip: negeer ze als ze in de handige hoekjes zitten. Bedank ze voor hun nuttige werk. En ga ze vooral niet van dichtbij bekijken. Onhandig zittende exemplaren op ooghoogte naast je stoel: van je balkon bezemen of de stofzuiger pakken.

Ik ben als de dood voor spinnen. Maar ons huis is het walhalla voor ze blijkbaar. Dus ik heb het uiteindelijk geaccepteerd, zolang ze dan maar hoog in de hoekjes blijven wonen. Mijn mantra: spinnen zijn niet eng, ze zien er gewoon vies uit.

Lijsken
Berichten: 1078
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 09:46

Ik snap precies wat je bedoelt, een enkele spin is tot daar aan toe maar een spinnenplaag is echt vervelend.
Je kan pepermuntolie met water in een plantenspuit doen, flink schudden en dat sprayen op je balkon. Ook wierook branden schijnt te helpen.

En verder; probeer vogeltjes te lokken! Maak een vogelvoerplateau oid aan de rand van je balkon. Vogels die daar op afkomen pikken ook wel wat spinnen mee :)

Kana

Berichten: 9083
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 09:49

Goeie tips wel tot nu toe. :')

TS, ik herken je probleem. Ik heb er Hypno therapie voor gehad en het is nu beter. Weggaan zal mijn angst denk ik nooit.

Wat bij mijn balkon altijd hielp was het goed schoonhouden, ook op de donkere plekken achter de planten potten bv. Met de bezem er flink doorheen en het daarna afspuiten.

Ook had ik een spray waarmee ik zodra het droog was weer alles in spoot, net als de buitenkozijnen. Dit hielp enorm! Ook had ik in pot een plant met een bepaalde citroen geur die afwerend moest werken(geen idee of dat iets deed alleen).

Suzanne F.

Berichten: 50071
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 09:56

Waar zitten ze dan precies? Je kan het toch schoonmaken? Bezem en/of stofzuiger en dan sopje erover.

anne_bento

Berichten: 7596
Geregistreerd: 08-06-02

Re: Spinnen op het balkon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-22 09:58

Bedankt voor de tips!

Natuurlijk, even de stoelen schoon bezemen of stofzuigen kan, dat is ook wat ik nu doe, maar het zijn er gewoon serieus veel en als ik even een half uurtje heb om te zitten heb ik weinig zin om eerst de boel iedere keer te moeten ontspinnen

anne_bento

Berichten: 7596
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-22 10:00

Kana schreef:
Goeie tips wel tot nu toe. :')

TS, ik herken je probleem. Ik heb er Hypno therapie voor gehad en het is nu beter. Weggaan zal mijn angst denk ik nooit.

Wat bij mijn balkon altijd hielp was het goed schoonhouden, ook op de donkere plekken achter de planten potten bv. Met de bezem er flink doorheen en het daarna afspuiten.

Ook had ik een spray waarmee ik zodra het droog was weer alles in spoot, net als de buitenkozijnen. Dit hielp enorm! Ook had ik in pot een plant met een bepaalde citroen geur die afwerend moest werken(geen idee of dat iets deed alleen).


Wat voor spray was dit?

anne_bento

Berichten: 7596
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-22 10:02

idinn schreef:
Mijn tip: negeer ze als ze in de handige hoekjes zitten. Bedank ze voor hun nuttige werk. En ga ze vooral niet van dichtbij bekijken. Onhandig zittende exemplaren op ooghoogte naast je stoel: van je balkon bezemen of de stofzuiger pakken.

Ik ben als de dood voor spinnen. Maar ons huis is het walhalla voor ze blijkbaar. Dus ik heb het uiteindelijk geaccepteerd, zolang ze dan maar hoog in de hoekjes blijven wonen. Mijn mantra: spinnen zijn niet eng, ze zien er gewoon vies uit.


Ik vindt het op zich ook niet erg dat er wat zit, dat voorkom je ook gewoon niet.. maar het zijn er nu zo enorm veel, ze ‘vliegen’ zelfs voorbij als je net even lekker zit, komt er een windvlaag en komt er 1 voorbij ‘hangen’ :')

Kana

Berichten: 9083
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 10:07

anne_bento schreef:
Wat voor spray was dit?

https://hg.eu/be-nl/producten/hgx-tegen-huisspinnen

De Kruitvat had ook een insecten spray, niet persē tegen spinnen maar deze werkte ook goed.

Ik heb al een tijdje geen balkon meer, dus geen idee of dat nog te koop is.

Ir111

Berichten: 12084
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Spinnen op het balkon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 10:13


Polly
Moderator Algemeen

Berichten: 23783
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Spinnen op het balkon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 10:19

Stofzuigen is toch net zo dier onvriendelijk als doodspuiten? Ik heb iig nog nooit een spin levend uit.mn stofzuiger gelaten.

Wij hebben een serieuze spinnenplaag gehad en we beperken de hoeveelheid nu inderdaad met bestrijdingsmiddelen en dan wel in huis en op het terras, in de tuin laat ik ze zitten want ze zijn zeker nuttig

Ibbel

Berichten: 49638
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 10:20

Kana schreef:
De Kruitvat had ook een insecten spray, niet persē tegen spinnen maar deze werkte ook goed.

Ik heb al een tijdje geen balkon meer, dus geen idee of dat nog te koop is.


Het is verboden spinnen te doden, en het is al helemaal niet de bedoeling daar insecticiden voor te gebruiken. Een spin is geen insekt en die middelen zijn daar dan dus ook niet voor geregistreerd.

Bedtrijdingsmiddelen (gif) tegen spinnen bestaan dus ook gewoon niet in NL en neem je zoiets mee uit het buitenland ben je bijzonder illegaal bezig.

Het enige dat je mag gebruiken zijn middelen die je muren en kozijnen ed te glad maken om spinrag te laten hechten. Zoals dat middel in die link van de Welkoop hierboven.

De enige spinnen die je dan nog overhoudt zijn springspinnen. Die maken geen web :D

Azmay
Berichten: 18020
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Spinnen op het balkon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 10:55


Amber_anne

Berichten: 7050
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Spinnen op het balkon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 11:29

Je kunt altijd nog een kat nemen die van mij die eten elke spin op

Ik zou gewoon alle bovenstaande tips gebruiken. Insprayen zodat ze niet kunnen hechten, vogels lokken en heel veel spin werende planten. En dan kun je misschien zelf nog even elke dag wat pepermunt olie sprayen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 111431
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 11:32

Mijn tip: Geef de spin een naam! :D
Ze lijken opeens een stuk minder eng wanneer Herman of Spinella door de kamer komt rennen :D
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 17-07-22 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabri

Berichten: 1478
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 11:35

anne_bento schreef:
Ik woon in een heel fijn appartement, 5 hoog, met uitzicht op het water. Prachtig.. maar dat betekent ook dat ons appartementen complex omringt is door mega veel en grote spinnen. En laat ik daar nou een angst voor hebben..

We hebben het balkon al meerdere keren ingesprayd met een spray die vaak wel goed helpt tegen spinnen, maar dit keer zijn ze hardnekkig.

Ik baal ervan dat ik nu niet lekker op m’n balkon kan zitten.. vooral nu ik een baby’tje heb, zit ik toch iets meer aan huis ‘gekluisterd’, en mis ik het buiten zijn.

Hebben jullie nog tips tegen spinnen? En ja, ik weet dat ze ook nuttig zijn, maar ik vindt mijn ontspanning ook belangrijk O:)

*edit* ik bedoel dus niet perse dat ze dood moeten maar is er iets waardoor ik mijn balkon wat minder aantrekkelijk voor ze kan maken?


Mijn kat vangt spinnen. Dat idee vond ik fijn want ik zie daardoor haast nooit spinnen. Toen mijn vorige kat dood ging had ik gelijk weer meer spinnen!
Je zou misschien eens een of twee leuke katten kunnen overwegen die speels zijn en gewend zijn om geen tuin te hebben en genoeg hebben aan een balkon. De asiels zitten vol met een of stelletjes katten.
Je balkon wel afzetten met een kattennet! Ik woon ook 4 hoog en met kat en het idee dat ze ook spinnen vangt is super! Natuurlijk moet je dan wel ook leuk vinden een kat te hebben.
Verder je balkon leuk maken met wat plantjes en fijne stoelen! Lampjes hangen etc. Er een fijn plekje van maken zodat je daar ook leuk kan zitten!

De enkele keer dat er een zit pak ik een groot glas en daaronder schuif ik een stevig papier en deponeer ze over de balkon heen.

Verder hoe lager je woont des te meer spinnen hoor! Dus wees maar blij dat je niet begane grond zit daar!

Britta31

Berichten: 13332
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Spinnen op het balkon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 12:24

Ga eens van een afstand naar de spin kijken en geef ze inderdaad een naam.Zo hebben wij Tekla en Anansi de spin.
Spinnetje,spinnetje.
Wil je zijn mijn vriendinnetje .
Ik kriebel je hier,jij kriebel mij daar.
We blijven altijd bij elkaar.

anne_bento

Berichten: 7596
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-22 17:37

Ik heb 2 katten maar die komen niet op het balkon.
Namen geven begin ik niet aan :')

Ik ga aan de slag met een paar tips van jullie!

Amber_anne

Berichten: 7050
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Spinnen op het balkon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 17:55

Ik zou het balkon afzetten en dan toch de katten erop laten, is voor de katten ook heel leuk