Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sanet

Berichten: 7978
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 00:11

Sowieso met huisdieren in huis is een egaal oppervlakte, ongeacht welke kleur, een slecht idee :)

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-23 08:20

Sanet schreef:
Sowieso met huisdieren in huis is een egaal oppervlakte, ongeacht welke kleur, een slecht idee :)


Hoe bedoel je?

Achterom
Berichten: 23042
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 08:26

Sanet schreef:
Sowieso met huisdieren in huis is een egaal oppervlakte, ongeacht welke kleur, een slecht idee :)

Omdat je er meer op ziet bedoel je?

Dan was dat misschien voor de vorige eigenaren van ons huis een goed idee geweest om meer egale oppervlakken te hebben, dat huidvet van die hond zat werkelijk óveral. Bah.

Sanet

Berichten: 7978
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 08:28

webster543 schreef:
Sanet schreef:
Sowieso met huisdieren in huis is een egaal oppervlakte, ongeacht welke kleur, een slecht idee :)


Hoe bedoel je?


Oh, autocorrect denk ik, niet egaal, maar effen bedoelde ik te zeggen. Dus niet alleen maar wit op de vloer doen of alleen maar grijs. Zou altijd iets nemen met een motiefje of nerf erin zodat er kleurverschil in je ondergrond zit. Anders zie je echt elke haar.
Egaal in die zin ook, want als er wat reliëf in zit, heb je ook al automatisch kleur verschil (en de beestjes ook wat meer grip onder de voetjes dan een glad oppervlak).

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 08:30

Op een zwarte trap zie je inderdaad ook alles :')

pmarena

Berichten: 48204
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 08:58

Ik vind het een beetje lastig voor me zien. Open kan natuurlijk wel het voordeel hebben van een meer ruimtelijk gevoel en wat meer doorkijk door het huis. Wat op zich wel past bij het doorkijk-geheel van de opbouw.

In mijn eerste huis was er een open trap in de woonkamer. Vond het wel mooi eigenlijk, met een krabpaal voor de katten er onder was het ook errug leuk spelen voor de poezels :D Gaf wel een mooi ruimtelijk effect, wat minder saai dan een dichte trap dat meteen zo'n blok is.

In ons huidige huis hebben we zelf een nieuwe trap geplaatst en gekozen voor een dichte, met een trapkast er onder. Ook wel fijn. Maar bij jou is de situatie zo anders, ik kan me niet goed voorstellen wat sowieso al dicht gaat zeg maar / hoe het verschil tussen open en dicht er uitziet.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-23 11:11

Ik heb het voor mijzelf een beetje visueel gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb inderdaad wel licht inval langs beide kanten.

Mijn mama zei onmiddellijk, is veiliger, dan kan je voet er niet door schieten :')
Geen idee, hoe ik dat zou moeten presteren

Enne……..
Afbeelding

**\O/**

pmarena

Berichten: 48204
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 11:28

Ja, goh.... met die ramen er achter zou ik open toch wel mooier vinden denk ik.....

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 11:40

pmarena schreef:
Ja, goh.... met die ramen er achter zou ik open toch wel mooier vinden denk ik.....


Ja ik ook!

Alleen dicht is praktischer.

Maar wat een project hoor. Hopelijk kan je er snel in wonen!!

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 12:03

Dicht is praktischer, maar met jouw open, ruimtelijke huis, zou ik toch voor een open trap gaan. Anders valt een deel van het uitzicht weg,

DubbelFun

Berichten: 88748
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 12:41

"Dicht" hóeft ook niet ondoorzichtbaar te zijn ;)
Je kunt de stootborden ook bijv. van kunstglas maken; 'dicht' en toch 'open'.

juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 12:51

veel succes met je dak! dat gaat opschieten.

mavantos

Berichten: 3611
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 17:58

Ik volg al een hele tijd en wij hebben thuis ook een trap langs een raam lopen (wel heeel anders dan jouw huis/ramen overigens), maar ik ben heel blij dat ik heb gekozen voor een open trap. Het geeft zo'n ruimtelijk gevoel en het blijft heel licht. Je voet erdoorheen schieten lijkt me heel onwaarschijnlijk en als dat met een dichte trap gebeurt kieper je denk ook naar beneden :')

Wij hebben een vurenhouten open trap en deze is met trapverf gelakt. In de traptredes zitten anti slip strips ingevreesd. De trap is absoluut niet glad met deze speciale verf, maar de strips vind ik wel erg fijn en ze passen goed bij onze zwarte stalen trapspijlen.

Qua vuil onder de trap vind ik het onwijs meevallen. We hebben een matzwart kastje onder de trap staan en het enige moment wanneer die vuil wordt is als ik de traptredes even snel afstof en de helft naar beneden kieper... Dan doe ik dus eerst de trap en daarna eronder stofzuigen/kastje afnemen. Als ik de trap met de stofzuiger doe is dat veel minder.

Mijn ouders hebben twee open trappen boven elkaar en ook geen last van vuil onder de trap. Zij hadden alleen traptredes met vloerbedekking en daar bleef het vlas van mijn sokken lekker in hangen :+ . Dus zou het bij gladde tredes houden.

Ik ben echt geen poetser dus als het viezer was geworden door de open trap had ik je dit zeker gemeld _O-

Prairy
Berichten: 9111
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 19:18

Ik heb een open trap en 5 katten die hem als racebanen gebruiken. Ik zou om het vuil geen open trap doen, onze bank staat eronder, toch soms wel jammer.

mavantos

Berichten: 3611
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 22:12

Prairy schreef:
Ik heb een open trap en 5 katten die hem als racebanen gebruiken. Ik zou om het vuil geen open trap doen, onze bank staat eronder, toch soms wel jammer.


Ik zou inderdaad geen open trap nemen als je echt onder de trap wilt verblijven. Maar als de ruimte onder je trap 'extra' is en leeg blijft (of alleen een kastje oid) dan is een open trap prima te doen en vind ik persoonlijk een open trap een meerwaarde in het huis van TS.

Bellex

Berichten: 9302
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 22:35

DubbelFun schreef:
"Dicht" hóeft ook niet ondoorzichtbaar te zijn ;)
Je kunt de stootborden ook bijv. van kunstglas maken; 'dicht' en toch 'open'.

Dit is eigenlijk best een heel goed idee, want nu je het tekent, zonde van je uitzicht/doorzicht en lichtinval!

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-23 23:03

Pfffff, jullie doen mij nu twijfelen :P

Onder de trap is de honden gedeelte. Dus geen deel van iets “belangrijk”

mavantos

Berichten: 3611
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 23:11

Bellex schreef:
DubbelFun schreef:
"Dicht" hóeft ook niet ondoorzichtbaar te zijn ;)
Je kunt de stootborden ook bijv. van kunstglas maken; 'dicht' en toch 'open'.

Dit is eigenlijk best een heel goed idee, want nu je het tekent, zonde van je uitzicht/doorzicht en lichtinval!


Hou er wel rekening mee dat je met traplopen nog wel eens tegen het stootbord aankomt. Dan kan je dus ook je stootborden gaan poetsen tijdens het schoonmaken omdat er vlekken op het 'glas' zit. Dat zal je eerder zien aangezien je er letterlijk doorheen kijkt.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 23:17

Ik zou niet voor (kunst) glazen stootborden kiezen, omwille van al het gepoets wat dat met zich mee gaat brengen. Ik denk dat ik in jouw geval voor een open trap zou gaan voor de lichtinval. Komen die mooie grote ramen mooi tot hun recht!

Ja, door een open trap valt stof of zand van onder je schoenen en sokken naar beneden. Datzelfde stof en zand zou anders alleen op je trap blijven liggen, dus schoonmaken moet je het uiteindelijk toch wel :) Als je je aanrecht, eettafel of bankstel er niet recht onder zet, zie ik geen reden om het niet te doen :)

Exitium

Berichten: 7155
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 23:28

webster543 schreef:
Pfffff, jullie doen mij nu twijfelen :P

Onder de trap is de honden gedeelte. Dus geen deel van iets “belangrijk”

Het is min of meer één groot trappenhuis toch? Dan zou je eventueel de onderste trap dicht kunnen laten maken en de rest open

Lynn_Nikita

Berichten: 25493
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 09:00

Normaal zou ik zeggen dicht vanwege het poetsen maar vanwege jouw grote ramen en lichtinval zou ik voor open gaan. Er komt et zo veel stof op te liggen maar bij een dchte trap blijft het liggen en bij een open valt het naar beneden

Boheme

Berichten: 2105
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 09:09

lukka63 schreef:
Mijn dochter wilde ook perse pvc de duurste die er was,zou krasvrij moeten zijn,nou geen aanrader met kleine kids die zand naar binnen lopen.Ik ben heel tevreden over onze tegelvloer met 3 honden en bos voor de deur.



0vc is krasvast en niet krasvrij. Dat is het hele verschil. Je hebt bouwmarkt kwaliteit pvc en de luxere versie zoals moduleo.

Sanet

Berichten: 7978
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 09:38

Een steelstofzuiger moest er toch al komen met zoveel trapjes, dus nou jaaa

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-23 10:31

:') :')

Even foto-update van de werken van gisteren

Afbeelding


Afbeelding

Sanet

Berichten: 7978
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Oude woning gaat plat voor nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 12:33

Woehoe! Het krijgt steeds meer vorm zo!