Facebook messenger vraag - 'onbekende' mensen online

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Coentjuh

Facebook messenger vraag - 'onbekende' mensen online

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-22 12:34

Soms heb je wel eens iemand op Facebook een berichtje gestuurd. En die iemand is dan geen vriend. Kan gaan om iemand via de Marketplace of andere dingen.

Maar diegene blijft wel in de lijst staan van 'online', ook al heb je de privé/messenger-berichten verwijderd. Dus je ziet wanneer hij/zij online is geweest of misschien op dit moment online is. En ik denk dat kunnen ze dan misschien van mij ook zien, maar het zijn geen echte FB vrienden!

Ik zie dat je ze ergens kunt blokkeren, maar dat hoeft nou ook weer niet, ik wil ze gewoon verwijderen en als ze me ooit weer nodig hebben moeten ze mij een berichtje kunnen sturen wat wel aankomt en niet geblokkeerd wordt. Maar wil wel mijn privacy hebben van wanneer ben ik online ja of nee.

Wat ik al geprobeerd heb. Personen BEPERKEN. Dan kan hij of zij dat dus allemaal niet meer zien. Maar die komt dan nog steeds voor in de lijst. En ik hoef haar niet in mijn lijst omdat ik toevallig een keer iets via Marketplace aan haar heb verkocht.

Beetje rommelig bericht geworden hierboven, maar hoop dat het duidelijk is. Help?

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western stijgbeugels, Outdoorlaarzen

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 14:22

Ja ik herken dit!!! Heb er ook iemand steeds tussen staan waar ik ooit vrienden mee was, maar nu niet meer dus geen behoefte meer om te zien of deze persoon online is of niet..

Ik lees even mee voor de oplossing.

Imre

Re: Facebook messenger vraag - 'onbekende' mensen online

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 14:25

Ik volg ook even mee. Super storend vind ik dit.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 14:39

Ja! Mijn ergernis ook! Ik lees mee :=

quera. Voor altijd en langer

Me. An empath.

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 14:41

Hier is het ook al tijden een ergernis en kan nergens de oplossing vinden... dus ik volg graag!

Groetjes Wendy

De Roo Dier XL

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 15:23

Zeker irritant. Het is ook irritant als een niet- vriend een bericht stuurt en je krijgt geen melding. Vind ik zomaar soms oude berichten terug bij berichtverzoeken. Volgers zijn trouwens ook irritant. Die kan je dus niet wijsgeren en ik wordt gevolgd door een aantal mannen die ik niet ken ( maar ik heb wel veel privé staan)

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 16:39

Ik ken de ergenis. In het verleden ook gehad en gevonden hoe je die personen kan verwijderen. Ben nu onderweg naar huis, maar zal het thuis nog eens opzoeken voor jullie :D

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 16:42

Je status totaal aan/uit zetten kan wel, maar of dat ook specifieker kan.. Op je hoofdscherm van Facebook zie je rechts je lijst met contacten. Op de 3 puntjes bij dat kopje 'contacten' kun je naar instellingen en daar zie ik tussen staan ''status actief: AAN''. Als ik daarop klik kan ik volgens mij alles aan en uit zetten, maar ik zie vooralsnog geen optie om dat alleen voor die mensen te doen.

Olifant voor de lens [BB-ITP] Up close and personal: olifantenonderzoek!

Say 'neigh!' to nonsense! FedUpFred.com

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 18:43

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 19:08

Vroeger kon je die gewoon verwijderen. Enkel FB vrienden kunnen blijven staan! Helaas kan dat niet meer en is ook mijn irritatiepunt, precies zelfde als wat TS hier uitlegde.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 19:41

Zeker irritant.
Als ik ze blokkeer zoals Poetser schrijft, zien ze dan mijn online status ook niet meer, of zie ik alleen hen niet meer…? Ik hoop natuurlijk op het eerste, liefst op allebei.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 20:01

Normaal kunnen ze jou dan ook niet meer zien.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-22 20:17

Nou ik ben dus niet de enige!

Dus de enige optie is blokkeren ? (dat lukt trouwens alleen op de smartphone dus niet via de computer) :o?

1) Facebook MESSENGER
2) Onderaan zie je chats MENSEN verhalen (MENSEN aanklikken)
3) En dan rechtsboven in zo'n poppetje waar je een lijst met bekende maar dus ook die rare onbekende mensen kunt zien
4) Klik op de persoon en dan op het i-tje rechtsbovenin
5) Blokkeren

Ben ik zo juist? :o?

Is blokkeren dan hetzelfde als een onbekend persoon die niets van jou op Facebook is. Maar wel weer een berichtje kan sturen of kan dat ook niet / nooit meer?

Of moeten we het hier uittesten, welke bokker wil mijn test persoon zijn :D

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western stijgbeugels, Outdoorlaarzen

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 20:27

Ik zie een optie, maar of het werkt…?

Als ik Messenger open, zie ik bovenaan een lijst met mensen / icoontjes. Als ik die aantik, opent een chat met diegene. Als ik dan weer op de profielfoto tik, krijg ik een lijstje met verschillende opties. Bijna onderaan zie ik de optie ‘Beperken’. Als je dat aantikt, krijg je een beschrijving wat ‘Beperken’ inhoudt.
Is dat wat je zoekt?
Laatst bijgewerkt door Hilary op 15-07-22 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Oy with the poodles, already

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-22 20:27

Coentjuh schreef:
Wat ik al geprobeerd heb. Personen BEPERKEN. Dan kan hij of zij dat dus allemaal niet meer zien. Maar die komt dan nog steeds voor in de lijst. En ik hoef haar niet in mijn lijst omdat ik toevallig een keer iets via Marketplace aan haar heb verkocht.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 20:28

Oh duh, dat heb ik gelezen, sorry! Ik dacht even dat het met name ging om beperken (ha) dat de andere persoon kan zien dat je online bent oid.

Oy with the poodles, already

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-22 20:31

Haha geeft niet! Nee ze mogen weg uit de lijst :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie