Het betreft een HP PSC (Printer, Scanner, Copier), een HP Deskjet 3050 op precies te zijn. De laatste tijd geeft dat ding een hoop gedonder. Ene moment doet hij netjes wat je van hem vraagt, het andere moment print hij de afdrukken onleesbaar, gewoon zwarter dan zwart. Dan blijft hij ook maar aangeven: "Probleem met de zwarte cartridge" of "probleem met de kleurencartridge". Heb altijd nagevulde cartridges gebruikt, nooit een probleem gehad.
Afbeelding: een misdruk/ volgedrukte pagina:

Wat ik dan doe: cartridge even eruit halen, doekje erover, doekje door vakje waar cartridge weer in moet en dan cartridge weer op zijn plek inpluggen. Soms helpt dit, soms ook niet.
Andere oplossing: andere cartridge erin. Soms helpt, het soms niet.
In dat geval doe ik wat veel mensen ook doen: printer uit en weer aanzetten. Soms helpt dit, soms niet.
Als laatste redmiddel, als hij koppig blijft volhouden: stekker er even 10 seconden uit trekken en daarna weer inpluggen. Soms helpt dit, maar vandaag helpt het ook niets.
Ik ben intussen ten einde raad en vraag mij iets af: ligt dit probleem bij mijn printer of bij de cartridge. Eerder heeft hij ook geen probleem met deze cartridge gehad, dus vind het vreemd dat hij nu ineens wel zo koppig blijft volhouden dat er iets niet klopt.
Toegegeven, printer is al wat ouder en draait al heel wat jaartjes mee, maar leuk is anders.
Ligt dit aan mijn printer? Of ligt dit aan de cartridge? Of is er nog iets anders mis?