Bokkende computernerd met printerkennis gezocht!

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 27371
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Bokkende computernerd met printerkennis gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-22 23:02

Helaas heb ik momenteel de neiging mijn raam open te schuiven en vervolgens mijn printer in de sloot achter mijn huis te slingeren... Ik weet het even niet meer met dat ding |o

Het betreft een HP PSC (Printer, Scanner, Copier), een HP Deskjet 3050 op precies te zijn. De laatste tijd geeft dat ding een hoop gedonder. Ene moment doet hij netjes wat je van hem vraagt, het andere moment print hij de afdrukken onleesbaar, gewoon zwarter dan zwart. Dan blijft hij ook maar aangeven: "Probleem met de zwarte cartridge" of "probleem met de kleurencartridge". Heb altijd nagevulde cartridges gebruikt, nooit een probleem gehad.

Afbeelding: een misdruk/ volgedrukte pagina:

Afbeelding


Wat ik dan doe: cartridge even eruit halen, doekje erover, doekje door vakje waar cartridge weer in moet en dan cartridge weer op zijn plek inpluggen. Soms helpt dit, soms ook niet.

Andere oplossing: andere cartridge erin. Soms helpt, het soms niet.

In dat geval doe ik wat veel mensen ook doen: printer uit en weer aanzetten. Soms helpt dit, soms niet.

Als laatste redmiddel, als hij koppig blijft volhouden: stekker er even 10 seconden uit trekken en daarna weer inpluggen. Soms helpt dit, maar vandaag helpt het ook niets.

Ik ben intussen ten einde raad en vraag mij iets af: ligt dit probleem bij mijn printer of bij de cartridge. Eerder heeft hij ook geen probleem met deze cartridge gehad, dus vind het vreemd dat hij nu ineens wel zo koppig blijft volhouden dat er iets niet klopt.

Toegegeven, printer is al wat ouder en draait al heel wat jaartjes mee, maar leuk is anders.

Ligt dit aan mijn printer? Of ligt dit aan de cartridge? Of is er nog iets anders mis?

ikke

Berichten: 37870
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 23:15

Om te beginnen: heb je dat ding al eens echt fatsoenlijk schoon gemaakt? Doekje erdoor halen is voor beginners.... }>

Ja, onderhoud is tegenwoordig een vies woord want dan gaan spullen langer mee, maar 25 jaar geleden moest ik gewoon af en toe dingen schoon maken voor klanten en dan printen ze weer als een tierelier.

Wellicht is de kwaliteit van je nagevulde cartridges niet meer wat die geweest is. Dat zagen we toen ook al gebeuren.

Geeft ie bijgeluiden die je eerder niet had? Afgaand op de foto's lijkt er ergens een transportprobleem, maar aangezien in zo'n printer alles draait om timing in het transport van het papier, kan dat dus vanalles zijn, maar bijna altijd geeft het afwijkende geluiden.

Heb je andere kwaliteit papier? Spul wat minder lekker uit de bak oppakt, bijvoorbeeld.

Wat doet ie als je uitsluitend de hand-invoer gebruikt?
Neem eens een pak papier van een ander merk, uit een andere winkel.

Zo, aardig begin maar bedenk dat een servicehandboek van een gemiddelde printer 100pag dik is; dat ga ik niet in tien zinnen kunnen samenvatten :o

savieralover

Berichten: 1702
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Bokkende computernerd met printerkennis gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 23:22

Als je zeker weet dat je pc de goede driver gebruikt en je de officiële inkt gebruikt kan ik je eigenlik alleen maar aanraden een nieuwe te kopen. Die huis tuin en keuken printers zijn jammer genoeg vaak redelijk crappy zeker als ze eenmaal op leeftijd raken en hem laten nakijken of repareren zal de waarde ver te boven gaan vrees ik

FiveSports

Berichten: 1874
Geregistreerd: 17-07-11
Woonplaats: 't gooi

Re: Bokkende computernerd met printerkennis gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 23:28

Hoe zou een bokkendecomputernerd eruit zien?
Totaal niet inhoudelijk, maar de titel is wel grappig :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 27371
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-22 23:29

@ikke: Goed schoongemaakt? Hoe doe je dat en met wat voor spullen? Dat heb ik namelijk nog nooit in mijn leven met een printer gedaan, wist niet dat zoiets kon/ moest en hoe dan?

Deze cartridge heeft het al enkele maanden tot op heden prima gedaan, nadat de vorige ook na een aantal maanden gebruik gezeur begon te geven.

Vreemde geluiden/ bijgeluiden hoor ik niet bij mijn printer.

Ook geen andere kwaliteit papier, dit papier heeft het altijd goed gedaan.

Heb uitsluitend een handinvoer, geen bak ofzo om papier in te leggen.

Denk je dat het een goed idee is om morgen even originele cartridges te halen en die even uit te testen, wat er dan gebeurt? Of zou dat weggegooid geld zijn?



@savieralover: dat is mijn voorgevoel ook een beetje, dat het ding zijn langste tijd gehad heeft... Hoop het niet, maar toch.



@FiveSports, heb geprobeerd iets creatiefs te maken van de titel. Dank je wel!

sasja0705
Berichten: 2194
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 23:31

De beste manier om een printer om zeep te helpen zijn refilled cartdriges.
Of nu laser in inktjet.
Ook al willen bepaalde suppliers graag wat anders beweren.
En : zoals boven , kijk naar jouw papier.
Als dit bvb fout gelagerd werd (niet bij jou maar bij verkoper/ groothandel) kan hetstatisch of minimaal vochtig geworden zijn... dat kan ook voor problemen zorgen

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 27371
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Bokkende computernerd met printerkennis gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-22 23:41

Dit pak papier is er nu bijna helemaal doorheen sasje0705. En nu pas geeft hij de problemen. Dan had hij toch bij elk van de 500 vel problemen moeten geven?

En hij doet het al vele jaren goed op de refilled, pas de laatste twee geven wat problemen. Nu de zwarte en een keer eerder ook de kleuren. Maar die lijkt nu weer goed. Laser in inktjet of omgekeerd heb ik gelukkig nooit gedaan.

Tazzey
Berichten: 9625
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 23:52

Afbeelding

Sorry niet bijzonder behulpzaam maar ik moest hem even delen. :D

Edit: ik had even beter moeten lezen.
Dit probleem zie je vaak bij huismerk cartridges of hervullers.
Ik heb ooit 1 keer een huismerk toner in mijn printer gestopt, dat was einde printer en dat was een erg kostbaar grapje. Ik koop nu uitsluitend de originele rainbow kits, een rib uit je lijf maar nog altijd goedkoper dan een nieuwe printer.

Overigens passen laser toners niet in een inkjet en andersom, in ieder geval niet zonder geweld.
Laatst bijgewerkt door Tazzey op 11-07-22 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 27371
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Bokkende computernerd met printerkennis gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-22 23:54

Dat heb ik altijd gedaan ja, printer heeft het zijn hele leven al goed gedaan op die dingen. Nooit problemen gehad, tot de laatste maanden/ half jaar ongeveer.

Wel een mooie spreuk ja en zeer toepasselijk ook!

rien10
Berichten: 15242
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Bokkende computernerd met printerkennis gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 00:05

Google op printer schoonmaak en printer onderhoud en het merk en model van je printer. Dan krijg je handleidingen en filmpjes van … schoonmaken en onderhoud. Dat werkt erg goed.

FiveSports

Berichten: 1874
Geregistreerd: 17-07-11
Woonplaats: 't gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 00:30


sasja0705
Berichten: 2194
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Bokkende computernerd met printerkennis gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 09:09

Haha, ik bedoel ook niet laser in inktjet of inkjet in laser ( dat gaat gewoon niet)
Ik bedoel dat er voor beide soorten refillers te verkrijgen zijn. En deze refillers helpen jou printer gewoon om zeep.
Dat ie er "nu" pas ermee begint is alleen omdat de oudere printers minder gevoelig zijn/waren.
Dus het kan een tijd goedgaan en dan is "schluss"
Want op een gegeven moment slippen ze dicht.
Ons heeft het 2 printers gekost - een laser en een inktjet.
En het allerleukste blijft : aankloppen bij de verkoper heeft geen nut... want dan komen ze met alle mogelijke excuses.
Maar wel iedere keer als ik - de originele-bestel ,even bellen of ik niet toch de goedkopere "huismerk" wil...

Je kan proberen of voor jouw printer een reinigings unit te verkrijgen is. En die dan door laten lopen

Tazzey
Berichten: 9625
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 11:09

Ah op die fiets, ik vond het al bijna knap als je dat voor elkaar had gekregen. Maar hey, het was al laat op de avond en dan ben je niet zo scherp meer op mijn leeftijd :')

Refillers zijn echt funest voor je printer, het kan kort of lang duren maar ze gaan er allemaal een keer van stuk.
Bij mijn inkjet printers heb ik nooit refillers gebruikt, maar toen ik een kleurenlaser printer kocht schrok me de tandjes van de prijzen van de toners zodat ik toen wel voor een refiller ben gegaan. Dat heeft geen vijf printjes gekost. Ik heb hem destijds schoongemaakt, drum vervangen en nog wat andere onderdelen vervangen. Uiteindelijk weggebracht ter reparatie, helaas bleek hij echt volledig verwoest te zijn door die refill toners.
Ik heb dus een nieuwe printer moeten kopen.
De fabrikant was er overigens wel duidelijk in hoor, geen refillers gebruiken. Ik heb de refill toners destijds bij 123inkt besteld op hun advies want de originele rainbow kit was erg prijzig. Uiteindelijk is het mijn eigen keuze geweest en die kan ik niet verhalen op de leverancier. Ik bestel de rainbow kits nu nog steeds bij 123inkt en nog altijd vragen ze of ik geen refillers wil. Ik begin er echt nooit meer aan, dan maar duurdere toners maar een nieuwe printer is uiteindelijk echt veel duurder.

Prrrr
Moderator

Berichten: 30343
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Bokkende computernerd met printerkennis gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 11:29

Ik doe al zeven jaar refills in mijn kleurenlaser, en dat gaat nog steeds goed. Als ik heel erg veel achter elkaar wil hebben, dan maakt hij weleens een schuiver en ik heb twee keer een lekkende magenta gehad (paarse streep). Met het bedrag dat ik bespaard heb kan ik zo weer een vergelijkbare kleurenlaser kopen...

Helpt jou niks. Maar als het een al wat oudere printer is, en je hebt dit sinds de laatste twee vervangingen, dan klinkt het als stomme slijtage in je transport, en zou ik overwegen een nieuwe te kopen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 27371
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Bokkende computernerd met printerkennis gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 18:12

Reinigingsunit is niet te vinden, wel een reinigingsprogramma, maar dit heeft niet geholpen. Vorige keer overigens ook niet.

Zou het nog helpen als ik morgen een originele cartridge ga kopen en die er in doe, of is het daar al te laat voor?

Prrrr
Moderator

Berichten: 30343
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Bokkende computernerd met printerkennis gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 18:14

Als het slijtage is helpt dat niks.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 27371
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Bokkende computernerd met printerkennis gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 18:30

Balen... Dan vermoed ik dat het tijd wordt voor een nieuwe printer... -O-

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 27371
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 20:01

Heb net nog even gesnuffeld in mijn account op de site waar ik altijd inkt bestel. En ik bestelde daar tien jaar geleden al inkt voor deze printer. Toen ook al de refillers overigens. Weet iemand wat de gemiddelde levensduur van een printer zoals deze normaal gesproken is?

Prrrr
Moderator

Berichten: 30343
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Bokkende computernerd met printerkennis gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 20:06


JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 27371
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 20:11

Blijkbaar wel ja. Dan is het ook niet verwonderlijk dat hij er nu de brui aan gaat geven helaas... Heb nog geprobeerd het reinigingsprogramma te draaien, maar dat vertikt hij ook al. Blijft maar aangeven dat er iets met de cartridge is...

* Gaat kijken of er nog wat in het spaarvarken zit, na eerder al de gsm te hebben moeten vervangen*

Tazzey
Berichten: 9625
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Bokkende computernerd met printerkennis gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 20:23

Tien jaar is echt niet verkeerd voor zo'n printer hoor.

Prrrr
Moderator

Berichten: 30343
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 20:24

Nieuwe printers kosten tegenwoordig ongeveer net zoveel als een set inkt :x

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 27371
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Bokkende computernerd met printerkennis gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 20:25

Hm, dat valt dan weer mee. Kwam nog een cadeaubon tegen van coolblue, kan ik misschien ook nog wel wat mee.

ikke

Berichten: 37870
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 22:11

JPitty schreef:
Blijkbaar wel ja. Dan is het ook niet verwonderlijk dat hij er nu de brui aan gaat geven helaas... Heb nog geprobeerd het reinigingsprogramma te draaien, maar dat vertikt hij ook al. Blijft maar aangeven dat er iets met de cartridge is...

* Gaat kijken of er nog wat in het spaarvarken zit, na eerder al de gsm te hebben moeten vervangen*

Het komt iets meer waarschijnlijk op mij over dat ie ergens slecht contact heeft en daardoor de cartridge niet (goed) detecteert. Spuitbusje lucht zou dat probleem best een op kunnen kossen:

Kom laat je niks wijs maken; natuurlijk is die printer nooit te repareren want dan verkopen ze geen nieuwe printers meer! DAT is de reden en niet dat allemaal zo slecht is; dat valt best wel mee.

Niet dat ik daar verder kennis van heb, heb ook nooit voor een servicedienst van kopieermachines gewerkt of zo, behoorde ook nooit tot de top 5 beste monteurs in NL dus nee, ik heb geen idee waar ik over praat.....

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 27371
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Bokkende computernerd met printerkennis gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-22 22:13

Spuitbusje lucht. *Gaat even Google gebruiken*