Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Danique_G schreef:Goh wat slordig
Iemand heeft dus misschien nu een laptop en denkt: verrek heb een Windows licentie![]()
Los van het feit dat je laptop fysiek kwijt is, ben je je data ook kwijt. En in wiens handen kan dit potentieel belanden?
Zou daar ook wel werk van maken.. zou dat persoonlijk echt niet prettig vinden
Sodeletuut schreef:Mijn broer heeft ook een keer zijn laptop opgestuurd naar Coolblue, en die is toen ook kwijtgeraakt, en hij heeft toen een andere laptop teruggekregen die beter was dan degene die hij had, uit coulance. Dus met minder zou ik zeker geen genoegen nemen, want zo klinkt het nu wel. En is het serienummer niet meer terug te vinden in de originele order van je laptop?
Muurp schreef:Heb je geen bon van dat bedrijf met je aankoop van toen? Misschien staat daar een serienummer op?
Of de doos van de aankoop van toen? Boekjes?
Wat slordig zeg
Überhaupt dat er geen Windows meer op staat... Daar hebben ze tijdens de reparatie toch helemaal niks mee te maken gehad? Zegt genoeg dat het dan niet jouw laptop is...
Danique_G schreef:Goh wat slordig
Iemand heeft dus misschien nu een laptop en denkt: verrek heb een Windows licentie![]()
Los van het feit dat je laptop fysiek kwijt is, ben je je data ook kwijt. En in wiens handen kan dit potentieel belanden?
Sky_As schreef:Danique_G schreef:Goh wat slordig
meestal/normaal gesproken is het zo dat als je je laptop ergens bij een "erkend" bedrijf laat repareren, je zelf voor backups moet zorgen omdat ze hem terug op fabrieksinstellingen zetten (om wat jij zegt dus te voorkomen), dus dat alle persoonlijke data eraf gaat.
Ik hoop voor TS dat ze in ieder geval met een fatsoenlijke oplossing komen. En voor iedereen die dit leest de tip: Serienummers noteren, en foto's maken van boven en onderkant...... want dit soort dingen zijn natuurlijk super irritant.
Warboel schreef:Bij de rode M zeker?![]()
Ik werk op de technische dienst van een ander bedrijf en manman kom zoveel ellende bij hun vandaan tegen. Niet originele onderdelen, kwijtgeraakte spullen, en idd de ellende dat ze het serienummer nooit op de bon zetten.
Heb je niet iets van een inname bewijs/reparatie bewijs waar een serienummer op staat? Ook bizar dat ze geen foto’s gemaakt hebben, wij doen dat altijd (met de klant erbij) zodat er altijd inzichtelijk is in welke staat het toestel bij ons terecht kwam.
Of misschien dat je via je software een serienummer in kan zien van apparaten waar het op geïnstalleerd is? Wat een ellende. Succes!
Choiix schreef:Ik lees eigenlijk geen gekke dingen.
Voor eigenlijk ELKE reparateur is het, ongeacht het soort reparatie wat uitgevoerd wordt, altijd zo dat de harddisk gewiped wordt. Anders kunnen zij namelijk de laptop (of telefoon for that matter) niet testen. Alleen als je expliciet aangeeft dat je dit niet wilt wordt hier nog wel eens rekening mee gehouden.
Citaat:Ik zie Base enclosure en topcase met keyboard, internationale versie. Dat is dus de volledige onderkant van de laptop minus het moederbord en de accu. Vervangende cases hebben nooit een serienummer. Die kan je overigens vaak in het BIOS vinden. Vervangende moederborden overigens ook niet, daar ben je bij vervanging verplicht het serienummer in te voeren (dit kan eenmalig).
Een UEFI-datum van april vind ik ook niet vreemd, wederom vaak standard policy van een reparateur om die ook te updaten naar de meest recente versie. Vaak wordt er ook een accu-test gedaan.
Citaat:De kras op het scharnier is vermoedelijk ontstaan bij het verwijderen van de kappen hiervan om de laptop te kunnen openen, maar dat is speculatie. Niet netjes overigens dat die er zit. Eveneens geldt dit voor het missen van de rubberen doppen, die horen er gewoon op te zitten na een dergelijke reparatie. Daar is dus een misser gemaakt.
Overigens, BIOS gebruiken we al sinds 2010 niet meer, alles is UEFI (of in het geval van een Intel MacBook: EFI)
Heel eerlijk? Ik denk dat je je eigen laptop terug hebt gehad die niet helemaal netjes behandeld is in het reparatie proces. Ik neem aan dat je jouw serienummer ook hebt moeten overleggen toen je de laptop opstuurde voor reparatie (die moet echt in het ticket staan), vaak is dit serienummer in de UEFI terug te lezen of door het tooltje van de fabrikant te draaien voor service-informatie.
Gebruikers op dit forum: Arjette15, Art_Ificious, chinnie, ComscoreBot, Fnanne, Happyhealthy, Ladypronk, Laibadji, Lestria, linoleum, Melanie_D, N_Quirro, naranja1, nick_en_ik, nuevo_mien, paardje777, Patriesje, Sharony, Sintara, sonjim, Thrive, Typhoon, verootjoo, Vinny12511, Wescha, xAlice, xLiez en 67 bezoekers