Ik heb gegoogeld maar kan niks vinden . Ik heb in mijn keuken een inbouw wasmachine , deze is kapot . Nu heeft mijn vriend heel enthousiast een nieuwe wasmachine besteld , maar er niet bij stil gestaan , dat het keuken kast deurtje aan de wasmachine zelf gemonteerd moet worden . Zou ik gewoon dat scharnier van het kast deurtje op deze nieuwe wasmachine kunnen schroeven ? Of is het toch beter deze retour te doen en een inbouw wasmachine te bestellen ?
Ik zie even niet voor me hoe je een kastdeurtje op een wasmachine kan schroeven. Die zijn doorgaans toch van metaal of kunststof, en dan ook nog niet recht en vierkant. Daar kun je niet even een houtschroef in jassen. Ik kan me wel voorstellen dat het nog mogelijk is om het kastdeurtje aan de 'deurstijl' van het keukenblok te monteren. Maar dan moet de machine niet te diep zijn, dan steekt die uit en kan het deurtje niet dicht.
Ik bedoel echt een wasmachine , Nu op de oude /kapotte zitten dus op de wasmachine zelf een soort van blokjes , waarop je dus de scharnieren van de keuken kastjes kan monteren , niet aan het deurtje van de wasmachine maar aan de linker kant op het frame zeg maar
Ik kan me voorstellen dat dit wel te maken moet zijn, of met metaalboortje en dan een plug er achter die zich vastdraait met zijn 'armpjes' wijd ( volgens mij bedoel ik een gipsplug maar ik weet het niet zeker) of met sterke kit/montage lijm.
Maar als je het safe wilt spelen, terug sturen en een nieuwe bestellen
Dat zou ik dan niet met een gipsplug doen, maar gewoon met een paar boutjes en (borg)moertjes aan de achterkant.. maar om een nieuw apparaat uit elkaar te gaan halen en erin te gaan boren zou niet echt mijn eerste keus zijn Ik zou hem ook ruilen voor een geschikt model.