Kunstkenners?

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amado7

Berichten: 10775
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Kunstkenners?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-22 12:59

Hello bokkers.

Mijn oma heeft een schilderij hangen. Nu ben ik benieuwd hoeveel het waard is. Ooit is ze gebeld vanuit het museum op Texel, of ze hem mochten kopen toendertijd voor 3000 euro. Mijn oma wilde dat niet. Het schijnt een schilderij te zijn die nog mist in het texelse museum. Het is een schilderij van de vrouw van de burgemeester van Texel. Nu hoeft mijn oma het niet te verkopen en het hoeft dus niet per se langs iemand die hem gaat taxeren. Maar we zijn wel gewoon nieuwsgierig of er over dit schilderij verder nog iets te vinden valt of dat ik iemand zou kunnen mailen om het evt te laten taxeren :D

Kunstkenners hier? Heb er geen bal verstand van :D rechtsonder staan de letters SA.



Afbeelding

Foaly

Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Kunstkenners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 13:36

Ik denk dat dat bedrag vooral komt omdat het voor Texel een cultuurhistorische waarde heeft, niet omdat het een waardevol schilderij op zich is. Oftewel, je kunt het laten taxeren maar ik denk niet dat daar een hoger bedrag uit komt rollen :P

Amado7

Berichten: 10775
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Kunstkenners?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-22 14:11

Dat zou kunnen hoor! :+ Kan ook zo niet vinden van wie het is.