Drinkfontein voor paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

pluisje88

Drinkfontein voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-22 11:47

Oke pluisje zou pluisje niet zijn als ze niet weer een gestoord idee had:

Ik heb voor mijn hond een drinkfontijn kocht:

Afbeelding

Aangekoppeld aan een powerbank en hondlief is helemaal verliefd op dat ding.

Maar nu heb ik twee grote honden op een track lopen die ik dit ook graag zou gunnen *\o/* het water blijft kouder en verser door de beweging is wat ik gezien heb tot nu toe.

Op de plek waar de bak moet komen te staan heb ik geen stroom, dus het moet iets worden op accu. Ik dacht zelf aan zo’n 200 liter waterton met een bak erboven in. Onderin wordt dan het reservoir en bovenin het daadwerkelijke drinkgedeelte. Maar ik heb geen idee welk soort pomp ik dan zou moeten hebben. Het moet een pomp zijn die het kan hebben om dag en nacht te lopen en moet weinig stroom verbruiken. Zou hem graag aansluiten op een auto accu.

Heeft iemand een geniaal idee om me verder te helpen?

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training.

Gezocht: doe het zelf of particulier plekje voor twee paarden op leeftijd in de Achterhoek (omgeving Dinxperlo)

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 11:52

Is een vijver pomp geen idee? Weet niet of die ook op accu aan te sluiten zijn, maar het is wel het soort wat dag en nacht behoort te werken.
Of was je op zoek naar specifiekere tips over welk model en zo. Daar kan ik je helaas niet mee helpen namelijk.

Femke_Tweety

Re: Drinkfontein voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 12:00

Gewoon letterlijk een fonteinpomp?

Vraag me alleen af of paarden dat echt prettig zullen vinden.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 12:01

Ik denk altijd eerst goed na voordat ik iets stoms zeg (Loesje)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 12:02

Ik zou idd kiezen voor een Fontijn pomp, de meeste kan je instellen hoe hoog het straaltje gaat.
Helaas zijn deze wel op netstroom

Heel veel paardenspullen te koop https://www.marktplaats.nl/u/wgm/506611/
Volg Bo en haar verwachte veulentje [FA] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 12:03

Google eens op drinkbak op zonnepaneel.
Staan leuke en bruikbare dingen op :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 22:32

Aangezien mijn paarden tot nu toe eigenlijk altijd het liefste water uit kleine modderige plasjes wilde drinken vraag ik me af of paarden dat wel een goed idee vinden :+

Maar ik zou zeggen: zonnepaneel en weidepomp

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 09:41

Je hebt ook kleine fonteinen op zonne-energie, ze drijven los op het water :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-22 09:42

Dat dacht ik van mijn hond ook. Die dronk ook liever uit de sloot en uit plassen dan uit z’n waterbak. Maar als nu die fontein uit is dan breekt de hel los. Hij verkiest dat duidelijk boven een normale waterbak of sloot/regenwater.

Ik ben vooral op zoek naar welk type pomp geschikt is. Ik werk bij een agrarische groothandel dus genoeg aanbod maar ik heb geen idee welk soort pomp Geschikt zou zijn voor zo iets. Je hebt dompelpompen, zwembad pompen, vijver pompen,
Fontein pompen en weet ik veel allemaal
Nog meer ;) bedankt voor alle tips. Ik ga op onderzoek uit

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training.

Gezocht: doe het zelf of particulier plekje voor twee paarden op leeftijd in de Achterhoek (omgeving Dinxperlo)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-22 09:44

Kaaaren schreef:
Je hebt ook kleine fonteinen op zonne-energie, ze drijven los op het water :)

Thanks voor de tip. Zo’n ding hebben we zelf ook in de tuin maar dat is niet wat ik zoek. Ik ben echt op zoek naar een pompje dat het water rondpompt van de ene naar de andere bak.

Annemiek73

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 09:50

Je hebt ook fonteinpompen op zonne-energie, al zit het zonnecel gedeelte vaak wel aan het pompgedeelte vast. Weet niet of dat handig is voor jou constructie en ook niet of dat ze voldoende kracht leveren.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 10:31

Mijn paard zou het doodeng vinden, maar ik heb ook wel eens dat idee gehad, niet alleen voor dat, maar ook voor van de winter tegen het dichtvriezen van de waterbak.

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 11:27

Ik laat mijn paard wel eens vaker uit van die wandelaars/ver drinkbakken met stromend (drink)water drinken onderweg. Meestal is ze er na 2 slokken wel klaar mee en staat dan enkel nog te spetteren.

Wat mijn paarden wel een geniale uitvinding vonden zijn die anti-vries bakken met zo‘n bal erop. Echter weet ik niet zeker of het om het water ging of omdat je er zo leuk met je voet op kunt duwen zodat het omhoog spat :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie