Vreemde larven oid op Musa Basjoo?

Moderators: Essie73, Ladybird, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja, ynskek

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Bravura

Vreemde larven oid op Musa Basjoo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-22 17:57

Herkent iemand dit? Geen idee wat het moet zijn. Zat er vanmiddag ineens onder een blad. Liepen ook 2 soort van langwerpige dunne vliegen op de onderkant van het blad. Wel een eind er vandaan. Heb het weggeveegd en leek wel ingesponnen. Wil nu de plant behandelen maar aangezien ik niet weet waar tegen....? Ik hoop dat jullie me misschien wat op weg kunnen helpen?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb spontaan jeuk in m'n gezicht, hals en op m'n hoofd, maar dat zal wel tussen m'n oren zitten :')

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-22 18:09

Ja dacht ik ook. Maar toen ik het weg veegde met toiletpapier leek het alsof het ingesponnen zat. Soort webachtig met wegvegen. En ze bewogen niet.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-22 18:32

Krijg net een berichtje dat het van het Elzenhaantje zou zijn. Zat zelf ook te zoeken en had die ook voorbij zien komen. Leek mij ook veel op die larfjes. Maar ze waren slechts 1 a 2 mm lang en zaten er sinds vandaag. Kan dus goed dat het dat is.

oomensJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 18:45

Bravura schreef:
Krijg net een berichtje dat het van het Elzenhaantje zou zijn. Zat zelf ook te zoeken en had die ook voorbij zien komen. Leek mij ook veel op die larfjes. Maar ze waren slechts 1 a 2 mm lang en zaten er sinds vandaag. Kan dus goed dat het dat is.

Elzenhaantje op een Musa zou heel apart zijn.

Schoentje, kerstmuts en [o]

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-22 21:04

Klopt, las het maar het staat hier vol met populieren waar ze waarschijnlijk ook in zitten. Heb hier ook een Amber boompje met een bladziekte. Blijkt nu bladroest te zijn (kom daar net ook pas achter). Amber boompjes zouden nooit een bladziekte hebben als ik google moet geloven.
De palmen hebben spint. Geen idee waarom. Nooit last gehad van zieke planten buiten. Nu bijna allemaal.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie