Fietstassen

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nielojram

Berichten: 7991
Geregistreerd: 14-02-02

Fietstassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-22 19:00

Ik ben sinds gister in het bezit van een nieuw paard, een elektrische weliswaar, goed voor het milieu ;-)

Nu mag ik van de ouwelui een paar kekke fietstassen uitzoeken, maar wat wel de voorkeur heeft, ze moet niet te stijf zijn.
Ik moet 2 kleine bochten maken om mijn stalen ros in mijn schuur te zetten, dus tassen die je kan indeuken. ( geen posttassen)

En uiteraard veel volume. Koelvak zou ook leuk zijn, geen idee of het bestaat.

En grijs, je wil toch dat je setje matcht op je stalen ros.

Nu heb ik deze gevonden: https://www.bol.com/nl/nl/p/basil-urban ... oductImage
Iemand ervaring mee?

Of suggesties?

Bridleless

Berichten: 197
Geregistreerd: 03-03-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 19:09


zonnebloem18

Berichten: 24921
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Fietstassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 19:22

Ik ben fan van de fietstassen van Clarijs.

Albertina71

Berichten: 765
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 19:35


Marie111
Berichten: 4715
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Fietstassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 19:44

Je wil beslist fietstassen die altijd op je fiets zitten? Waarom geen "pak-af" tassen? Vind ik zelf ideaal.
Vooral bij supermarkten met zelfscanhandscanners. Je zet de lege tas(sen) in de winkelwagen of winkelmand met wieltjes. Scant je producten en doet ze gelijk in de fietstas(sen). Dan betalen. Kar/mand weer terugzetten en fietstassen aan de fiets hangen. Thuis de tassen eraf pakken en naar binnen nemen. Scheelt steeds weer in-/uitpakken.
Misschien iets om over na te denken?

Sandra_H

Berichten: 2734
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 20:41

Nielojram schreef:
Nu heb ik deze gevonden: https://www.bol.com/nl/nl/p/basil-urban ... oductImage
Iemand ervaring mee?


ja ik heb deze, maar dan in het zwart. Ik vind ze heel fijn, heerlijk groot er passen makkelijk flink wat boodschappen in, en voor naar het werk mijn werktas met laptop/telefoons/lunch en aan de andere kant een tas met dossiers. Het enige nadeel(tje) is wel: als ze echt vol zitten kunnen ze niet meer dicht, dat red je dan niet qua sluiting. Daar moet ik ook nog iets op verzinnen want verder is het een fijne fietstas. En waterdicht ook (behalve dus als ie niet dicht gaat).
Verder zijn ze inderdaad wel in te deuken, maar ik heb geen idee hoe plat je ze wil hebben dan.

En als je een fiets met MIK bagagedrager hebt zou ik in elk geval aanraden om fietstassen in de MIK versie te nemen, dus met een MIK adapter er al bij. Had ik niet gedaan maar ik heb er later alsnog een MIK adapter voor gekocht, dan zijn ze een stuk makkelijker van je fiets te halen als dat eens nodig is of als je gewoon eens zonder tassen wil fietsen.