Moderators: Essie73, Ladybird, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja, ynskek
Bowo schreef:Ik heb nooit problemen gehad met de trein.
Het plannen van de reis is denk ik het lastigste, hoe laat op welk perron zijn. Elk station heeft een overzichtsbord met alle treinen, dus dat kan je ook vinden, maar als je pech hebt mis je hem het als dat de enige vorm van planning is.
Maar als de planning duidelijk is, zijn de perrons goed aangegeven en de grotere stations zoals Zwolle hebben ook naast het perron een groot bord met welke trein er aan komt. Verder staat ook op de trein nog welke het is. En iemand aanspreken en vragen is ook eigenlijk nooit een probleem.
In de trein wisselt per vervoerder (is het hele traject NS?). Er hangt een scherm waar ook de aankomende stations te zien zijn, maar afhankelijk van de vervoerder wordt dus bijvoorbeeld wel afgewisseld met andere schermen (NS) of is die soms kapot (Keolis). Meestal worden de stations ook omgeroepen. En ook hier, vragen aan een medepassagier of conducteur is geen probleem.
Wat mij betreft zou het prima kunnen, mits ze goed genoeg ter been is om alle spullen in de trein te krijgen. NS treinen hebben een vrij hoge opstap en dubbeldekkers hebben trappetjes, dat maakt veel bagage wat onhandig (maar zeker niet onoverkomelijk)
Petpa schreef:Hoe slechtziend is je moeder? Wellicht komt ze in aanmerking voor reisassistentie
https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen ... entie.html
elnienjo schreef:Ze kan WMO aanvragen en goedkoop gebruik maken van een deeltaxi, dat lijkt me veiliger dan een trein waar ook gespuis mee reist
troi schreef:In 99% van de gevallen is trein reizen prima en veilig. Ook zijn er altijd fijne mensen die willen helpen als ze zien dat een ouder iemand problemen heeft. De overgebleven 1% is ellendig en geldt mn bij vertragingen waardoor je aansluitingen kan missen en lang moet wachten op de volgende trein. Maar, als jullie stand-by staan om haar dan alsnog op te pikken dan is dat opgelost.
Maw ik zou je moeder aanmoedigen om dit te doen. Het geeft een enorme vrijheid om je zelf te kunnen redden en dat is zo waardevol
Gebruikers op dit forum: Amazonbot, AngeliqueB, BingBot, Black_Moon, Boheme, Eefje_Sammy, Evito_06, fjordwijk, fleurtjeuh, IASCrawler, Kimberley_, leonie1988, mariska_emke, Niobe, pol013, rocky_1995, Rooss_24, rossi, TessaxQuincy, teunis001, x_Jeanine_x, xMyrth en 51 bezoekers