Mensen horen mijn muziek?

Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Appeltje_1

Mensen horen mijn muziek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 20:55

Sorry voor de slechte titel :+

Maar als ik muziek luister met mijn airpods krijg ik vrij snel te horen dat anderen het ook horen, vooral als het stil is. (eigenlijk alleen dan)
Ik zet mijn airpods bijna nooit op volle volume, al helemaal niet als het rond om mij stil is. En toch horen mensen het.

Zijn er anderen die hier last van hebben of ligt het alleen aan die van mij?

Ibbel

Re: Mensen horen mijn muziek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 20:57

Simpele vraag: heb je links/rechts goed zitten? De keer dat ik letterlijk mee kon genieten van de oordopjes van manlief was toen hij links/rechts had omgewisseld :+

Mirre1415

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 20:58

Dit is een bestaande angst van mij, dus luister mijn muziek in het bijzijn van andere heel zacht :') <<)

MarlindeRooz
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 20:59

Mirre1415 schreef:
Dit is een bestaande angst van mij, dus luister mijn muziek in het bijzijn van andere heel zacht :') <<)

Niet iedereen hoeft mee te luisteren met Yes-R - Uit elkaar. Dus ik heb een goede koptelefoon waarbij je niks hoort. _O-

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 20:59

Ibbel schreef:
Simpele vraag: heb je links/rechts goed zitten? De keer dat ik letterlijk mee kon genieten van de oordopjes van manlief was toen hij links/rechts had omgewisseld :+

Ze zitten altijd goed hoor :+

Wel een aantal keer laten vallen, maar geen krasjes oid

Mirre1415 schreef:

:')
Maar dat vind ik dan ook weer super irritant.

In de tram kan ik het prima hard luisteren, de tram overtreft het geluid toch, maar als het voor de rest stil is...

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 21:00

Ik heb deze ervaring eigenlijk altijd gehad met apple oortjes. Tijdens de buitenlandse reis met de middelbare school 10 jaar terug hoorde 's nachts de hele bus mijn muziek :')

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 21:01

_O-

Als mensen tegenwoordig tegen mij zeggen dat ze het horen zeg ik meestal ook gewoon Ok en ga ik verder. Of zeg ik, wow wat een geluk heb je. :')

Maar ik kan er dus niks aan doen -O-

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 21:04

heb je wel de juiste maat dopjes er op zitten? (klein-middel-groot)
als de dopjes kleiner zijn dan je gehoorgang kan ik mij inbeelden dat er geluid langs je dopjes "lekt"

ik heb AirPods pro en tijdens examens kun je nog mijn "herrie" niet horen. zelfs niet als je naast mij zit.
ik heb de kleinste maat dopjes erop zitten, en luister behoorlijk luid

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 21:06

MarlindeRooz schreef:
Mirre1415 schreef:

Niet iedereen hoeft mee te luisteren met Yes-R - Uit elkaar. Dus ik heb een goede koptelefoon waarbij je niks hoort. _O-

Mijn Pad for the win! *\o/*

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 21:07

Appeltje_1 schreef:
_O-

Als mensen tegenwoordig tegen mij zeggen dat ze het horen zeg ik meestal ook gewoon Ok en ga ik verder. Of zeg ik, wow wat een geluk heb je. :')

Hmm, dat anderen je muziek horen en dat je dat niet doorhebt oke. Maar als ze het zeggen en je luistert het gewoon verder vind ik eigenlijk niet kunnen.

Ik ben iemand die heel erg gevoelig is voor geluiden en ik kan echt helemaal naar worden van het horen van muziek van anderen/door gesprekken o.i.d. heen.

Heb je anders al eens gekeken naar andere oortjes die wat stiller zijn? Of een koptelefoon?

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 21:12

Appeltje_1 schreef:
_O-

Ik hoop niet dat dat je reactie is als je in de stiltecoupé zit := Daar hoor ik het ook regelmatig, de muziek van andere mensen door hun oortjes heen.
Ik heb het idee dat Airpods ook helemaal niet zo goed geluidsdicht/werend zijn, aangezien sommige mensen er 24/7 mee lopen en dan ook nog gewoon complete gesprekken kunnen voeren? Dat kan ik écht niet met mij Galaxy buds. :=

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 21:30

Oh nee niet mijn reactie als mensen zich eraan storen hoor. Maar als ik thuis zit en niemand stoort zich er verder aan wel. :o

Koptelefoon vind ik echt a-relaxed...

Ik heb geen Airpods pro. Ze passen wel gewoon goed. Je kan bij de normale versie volgens mij ook geen maat aangeven?

@SCC wil je de link van jouw Airpods even in pb sturen? :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 11:42

Wellicht staat je muziek toch te hard.

Mijn zoon heeft oortjes en daar hoor ik geen geluid uit komen.
Hij hoort mij ook niet met die dingen in. Hij heeft geen Apple.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 11:46

Ooh ik ben dus zo iemand die de muziek van anderen heel snel hoort door pods heen :Y) Ik probeer dan mijn eigen muziek maar in te doen maar het kan zo vervelend zijn, bijvoorbeeld in een stilte coupe of in de bibliotheek. Gehoor is voor iedereen anders helaas en soms staat het bij de 1 net wat scherper afgesteld dan bij de ander. Fijn dat je je ervan bewust bent en er al rekening meehoudt! Ik vind het lastig om er wat van te zeggen maar doe het toch als ik er echt last van heb, en dan is een begripvolle reactie prettig.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 11:48

topsylover schreef:
Ik heb het idee dat Airpods ook helemaal niet zo goed geluidsdicht/werend zijn, aangezien sommige mensen er 24/7 mee lopen en dan ook nog gewoon complete gesprekken kunnen voeren? Dat kan ik écht niet met mij Galaxy buds. :=

Je hebt ook transparantie modus op airpods waardoor je muziek én de omgeving nog kan horen. Heel handig in het verkeer. :j

TS sluiten je airpods wel fijn aan bij je oren? Bij deze kan je inderdaad sneller last hebben van ‘lekkend’ geluid dan bij de pro of de max.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 15:33

Helemaal vergeten te reageren!

Voor mijn gevoel sluiten ze wel netjes aan. Al kan het zijn van niet, ze vallen snel uit wanneer ik even buk oid...
Het staat 100% niet te hard, daar let ik echt wel op...

Ik ga even kijken naar de pro versie, misschien werkt dat beter. Kan je dan overigens zet zoals bij een Iphone je airpods inleveren om korting te krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 15:36

Als anderen het kunnen horen heb je het echt wel harder dan je denkt hoor...
Maar je zal zelf er aan gewend zijn.

Ik vind het bloedirritant als mensen in het OV zitten en je de hele tijd hun muziek hoort. Je kan je muziek ook horen op zacht volume. Er zijn ook mensen die proberen te werken of wat dan ook in het OV.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 15:45

Kan. Mijn muziek staat, met andere mensen of als het al stil is, op het midden. (Is dat duidelijk? :+ )

Lijkt mij ook heel vervelend om iemand anders zijn muziek te horen, hier probeer ik altijd op letten. Als ik in een lokaal studeer zeg ik altijd tegen de mensen om mij heen:" Zeg het meteen als je mijn muziek hoort."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 15:49

Ja dat vind ik dus heel erg hard :D

Ik heb heb hem als je zo bekijkt nooit harder dan op een kwart. Vandaar wat ik zeg jij zal je eigen harde muziek gewend zijn en het niet meer ervaren als harde muziek.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 15:51

Ik heb dat meteen even uitgeprobeerd, het klinkt zo zacht voor mij :')

Maar dan zal het idd ook gedeeltelijk aan mezelf liggen.

Ik heb wel gemerkt dat ik mijn muziek harder zet wanneer ik geluiden hoor. Dus de pro lijkt mij een goede oplossing, hoef ik dat niet meer te doen.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 15:52

Verwondert me dat mensen er wat van zeggen tegen je. Ik heb mijn volume altijd op vol (metal/hard rock) en heb nog nooit klachten of opmerkingen gehad.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 15:53

Ik luister graag in bed naar een luisterboekje, De oortjes van Apple, zowel de oude types als de nieuwe werden allemaal vervloekt door mijn man die door het geluid van een voorgelezen boek op laag volume niet kon slapen.
Nu gebruik ik de oortjes van samsung met van die siliconen dopjes er op. Man slaapt heerlijk. Dus ik heb wel de indruk dat de apple oortjes geluid lekken. Probeer gewoon eens een ander merk of een sportdopje.

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 22:50

Appeltje_1 schreef:
Oh nee niet mijn reactie als mensen zich eraan storen hoor. Maar als ik thuis zit en niemand stoort zich er verder aan wel. :o

Ik heb geen Airpods pro. Ze passen wel gewoon goed. Je kan bij de normale versie volgens mij ook geen maat aangeven?

Ik stuur je een pb!

Appeltje_1 schreef:

Voor mijn gevoel sluiten ze wel netjes aan. Al kan het zijn van niet, ze vallen snel uit wanneer ik even buk oid...

Als ze uitvallen als je bukt, dan zitten ze toch niet goed.
Ik kan er letterlijk mee op de kop gaan staan en ze blijven perfect op de plek...

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 23:05

Ik riep jaren geleden al dat ik echt niet snapte waarom er bij die Apple oortjes geluid aan de buitenkant eruit kwam. Kan me niet anders herinneren dan dat ik de muziek van anderen met Apple oortjes kon horen eigenlijk. :')

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-22 23:25

SCC schreef:
Appeltje_1 schreef:

Ik stuur je een pb!

Appeltje_1 schreef:

Als ze uitvallen als je bukt, dan zitten ze toch niet goed.
Ik kan er letterlijk mee op de kop gaan staan en ze blijven perfect op de plek...

Dank!

Hmm ja, toch niet de goede maat blijkbaar, denk dat het daar aan ligt. Even sparen en dan de pro aanschaffen zodat ik ze "op maat" kan dragen. Hopelijk werkt dat wel :)