Mechanische afvoer of afzuigkap

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

TheNovelist

Mechanische afvoer of afzuigkap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-22 19:36

Wie o wie kan ons duidelijkheid geven :P

Wij krijgen volgend jaar een nieuwbouwhuis. Hierbij hebben wij besloten om geen keuken te doen, maar om die dus zelf te kiezen/aanleggen.
Ons is wel een beetje 'verplicht' om de bijbehorende afzuig kap te nemen. Dit ivm het ventilatie systeem en een speciaal co2 keurmerk die wij hiervoor krijgen.
Wij gingen ervanuit dat dit dus ook gewoon hetzelfde was als een afzuigkap die je kan gebruiken tijdens het koken.
Totdat de verkoper van een keukenzaak zei dat dit niet altijd het geval is als het gaat om een mechanische afvoer. Deze zou dus niet volledig genoeg afzuigen en omdat het een ventilatiesysteem is zou je dus de geur tijdens het koken door heel je huis krijgen.

Wij hebben dus al een mail gestuurd om het extra na te vragen.
Heeft er hier iemand ervaring mee? En zou je dus ook nog een afzuigkap moeten aanschaffen als dit zo is?

Afbeelding

time flies when you throw a clock

Polly
Moderator Algemeen

Re: Mechanische afvoer of afzuigkap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 19:39

Wij hebben mechanische afzuiging/ventilatie maar dat vervangd zeker geen afzuigkap hoor.
We zetten hem weleens op vol gas als de afzuigkap het ff niet trekt en het helpt wel maar het is zeker niet genoeg om als afzuigkap te dienen. Hier althans.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 19:44

Hier dezelfde ervaring. Ik zet tijdens het koken altijd het raam open, want die mechanische afzuiging doet niet zoveel.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 19:55

Wij hebben ook en ventilatiesysteem en hebben een afzuigkap waar we koolstoffilters in konden doen dus we kunnen hem gewoon hoog zetten.
We hebben een open keuken en ik vind de geur erg meevallen.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 20:40

Ik twijfelde en heb het gevraagd in een keukenzaak. Ik wilde weten of een centraal afzuigsysteem met een motorloze afzuigkap, of met een aparte afzuigkap met koolstoffilters een optie was ipv een buitenuitgang met gewone afzuigkap.

De man van de keukenzaak zei: 'Je kunt dat allemaal doen, maar het komt neer op een heel dure benadering van de ideale afzuiging, die gewoon een uitgang naar buiten heeft'

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 20:41

Klopt maar hier was dat niet mogelijk.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-22 19:41

Net een antwoord op mijn mail gehad en de afzuifkap zuigt gelukkig ook echt af. Iig bedankt voor de reacties! :D

time flies when you throw a clock

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie