Probleem telefoon wifi en what's app

Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Probleem telefoon wifi en what's app

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-22 18:58

Ik zit al tijden te zoeken, vind niemand met dezelfde ervaring, maar vind het inmiddels erg vervelend. Wellicht iemand die de oplossing weet :))

Mijn telefoon (Samsung s22) kan sinds kort geen video's meer versturen via WA. Ik kan wel alle andere dingen verzenden, en ik ontvang ook gewoon alles, alleen videos versturen lukt niet (ook niet als het maar een seconde is, of als ik het omzet tot gifje).
Ik krijg dan een pop up met de tekst dat het verwerken van de video is mislukt en dat ik het later opnieuw moet proberen en anders de telefoon opnieuw moet opstarten (zonder resultaat). Dit alles al meerdere keren gedaan. Probleemoplossingen allemaal doorlopen, zoals de datum en tijd van WA, wifi gecheckt en de app eraf gehaald en opnieuw geïnstalleerd etc. Zodra ik de video wil verzenden wordt hij ook donker.

En dan het wifi probleem...Tevens een probleem die ik met mijn vorige telefoon (S10e) ook had, en welke ik nu dus nog steeds heb ook met de nieuwe telefoon.
Afbeelding
Als ik langer weg ben geweest (aantal uren bijvoorbeeld) kan het zomaar zijn dat hij mijn wifi niet meer automatisch kan koppelen. Dan jaag ik er onverwacht dus weer mb's door als ik niet goed oplet. Als ik de wifi aan wil zetten, zie ik deze melding. Vervolgens hoef ik er alleen maar op te tikken, niks in te vullen, en ineens kan hij dan wel weer verbinden.

Ik kan de oplossingen voor beide problemen nergens vinden, en hoop dat hier iemand zit met een idee/oplossing.

savieralover

Re: Probleem telefoon wifi en what's app

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 19:17

Lukt het versturen van video's wel via de 4g of lukt dit ook niet? Heb je WhatsApp al opnieuw geinstalleerd? Ik zou als ik jou was ook even je modem stroomloos maken, eveb tot 10 tellen en vervolgens weer aanzetten

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 19:18

Dat eerste heb ik laatst met 1 video gehad, de video's van net ervoor en erna kon ik wel verzenden.
Ik ben er ook niet achter gekomen waar het aan lag...

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 19:25

Het kan zijn dat het WiFi kanaal waar je modem op staat al flink belast is (door buren). Omzetten naar een ander minder belast kanaal is zo gedaan.
Je kunt dat via de WiFi manager App doen.
Mocht je dat zelf niet lukken, even contact opnemen met de provider.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 19:33

Gezien je het probleem ook al bij je vorige telefoon had zou ik denken dag het aan je wifi of modum ligt.
Heb je al eens contact opgenomen met je provider?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-22 19:48

savieralover schreef:
Lukt het versturen van video's wel via de 4g of lukt dit ook niet? Heb je WhatsApp al opnieuw geinstalleerd? Ik zou als ik jou was ook even je modem stroomloos maken, eveb tot 10 tellen en vervolgens weer aanzetten

Nee, probleem bestaat ook nog altijd op 5g. Ik kan er helemaal niks mee helaas.
Modem is al even stroomloos geweest, gaf ook geen resultaat.

Net een wifi manager gedaan...ik heb zo mijn twijfels _O- Qua snelheid ben ik van 154 naar 70 naar 68 mbit/s gegaan :') Zo omgezet, ja. Wellicht meer problemen? Lets hope not. Zou wel weer iets zijn wat mij weer overkomt :')

AmyJamess schreef:
Gezien je het probleem ook al bij je vorige telefoon had zou ik denken dag het aan je wifi of modum ligt.
Heb je al eens contact opgenomen met je provider?

Ik dacht dus dat het aan mijn telefoon zou liggen, omdat ik hetzelfde probleem heb als ik bij mijn ouders op bezoek ga. Ik krijg dezelfde melding bij hun wifi. Het is niet beperkt tot mijn eigen wifi /modum helaas.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 19:55

Cache van WhatsApp al geleegd? Heb je je Samsung een op een over gezet? Zo ja misschien een factory reset doen en dan de apps los installeren ipv van een backup terug zetten mogelijk dat dat dan nog helpt. Blijft wel bijzonder :=

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-22 20:00

Het is inderdaad overgezet van de ene naar de andere. Maar dan zou ik eigenlijk verwachten dat het probleem meteen zich had voorgedaan? Dit is redelijk kort geleden begonnen (heb de tel sinds eind feb/begin maart. Eerder deed het probleem zich niet voor, nu sinds ongeveer een maandje denk ik?)
Gezien de andere apps zit ik niet echt te wachten op een factory reset, ook omdat ik er werkgerelateerde dingen op heb staan := cache legen geprobeerd, werkt ook niet.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 20:25

Hm app is wel up to date? Als je en andere simkaart er in doet (als je iemand in de buurt hebt toevallig) en die aanmeld in WhatsApp werkt die dan wel? Kunnen we uitsluiten of het aan en WhatsApp account ligt of toch iets op de telefoon :=

Edit

https://eu.community.samsung.com/t5/mob ... -p/5113939

Mogelijk is je bestands type te groot kun je bij je camera de qualiteit eens naar beneden gooien?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-22 20:47

dingdingding, held van de dag _O_
Instellingen bekeken, er bleek iets voor een professionele video aan te staan. Filmpjes van 17 seconden waren daardoor al meer dan 50 mb :')
Ik zat naar mijn opname scherm te kijken en zag ineens HDR10+ in de hoek staan. Die uitgezet, en ik kan weer nieuwe filmpjes versturen :D

Tof, is die in ieder geval opgelost. Mocht iemand hetzelfde probleem tegenkomen; check je settings _O-

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 20:55

Super! Fijn dat we het gevonden hebben :D