Moderators: ynskek, Dani, Polly, Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird
Suzanne F. schreef:Er zijn tegenwoordig hele mooie vinyl of marmoleum vloeren. Ikzelf vind persoonlijk de stroken mooier en zou dus sneller voor pvc gaan. Die zou ik dan in een houtlook nemen en als ‘planken’ leggen.
Pvc is ook iets stiller dacht ik dan vinyl of marmoleum.
jowien schreef:Wij hebben al jaren naar tevredenheid vinyl in slaapkamers en zolder. Ligt prachtig, is zacht aan je voeten, dempt wat. Je hebt het in allerlei kleuren, prints, diktes, kwaliteiten. Zoveel keus. En wat je zegt, geen naden. Laat je voorlichten over welke types geschikt zijn voor de ruimtes die jij wilt.
DuoPenotti schreef:In ons vorige huis vinyl gehad, na 8 jaar was het nog als nieuw toen we verhuisden.
In dit huis de eerste jaren ook gehad, door de verkoper er in gelegd toen het te koop kwam.
Dat was een goedkope kwaliteit, dus al snel een looppad. Maar wel super makkelijk bij te houden.
Wij hebben er later klik pvc ingelegd. Dure kwaliteit.
Nou nog nooit zo'n bagger vloer gehad. Hij is absoluut niet krasvast, de kliks gaan uit elkaar. Nooit, echt nooit meer. Boven ligt overigens een goedkoop gamma klik laminaat, top vloertje. Na 17jaar ook nog als nieuw.
Dus wij willen beneden weer een goede kwaliteit vinyl terug.
Maar andere dingen zijn hier nu eerst belangrijker dus blijf nog even zitten met die rot vloer.
superpony schreef:Zou er echt geen vocht door het vinyl heen trekken? Stel er valt een vaas met water en die ligt even. Blijft water er echt op staan? Of als een dier spuugt bijv.
superpony schreef:Dat dikke zie ik nu niet veel. Dat hadden we ook, dik en zacht. Dacht al dat het misschien minder sterk was.
Had iemand er nog ondervloer onder? Vloer is geisoleerd en vlak, maar leek me toch wel fijn voor evt schuiven of een minimaal dingetje die eronder zit.
Webding schreef:Wij hebben het gelijkvloers van onze woning gevloeid met luxury vinyl tiles. Dus tegellook, net als klik pvc maar dan met vinyl laagje. Gewoon op CHAPPE, correct gelegd door vloer der, geen vocht problemen).
1 grote ramp.
Na 3 maanden op zeer veel plaatsen kliksysteem kapot, tegels die Los lagen. Na een heel lange strijd met de vloeren winkel alles terug uitgebroken (inclusief nieuwe stalen binnendeur, nieuwe achter deur en aquarium van 300l). En echte tegels in de plaats gelegd. De grootste nachtmerrie uit ons leven.
NOOIT MEER
Gebruikers op dit forum: heralda, IASCrawler, kosseh, MarieAnne, tanec_meisje en 20 bezoekers