Kleine nauwkeurige gps

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

LadyDaily

Kleine nauwkeurige gps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-22 12:00

Wie weet een nauwkeurige en kleine gps?
Die we nu hebben is helaas niet nauwkeurig genoeg voor de kat en erg traag. We hebben nu van track your pet.

De belangrijkste dingen in het leven zijn geen dingen ♥

Lunameyza

Re: Kleine nauwkeurige gps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:28

Ik volg even, ben ook opzoek naar een kleine gps voor mijn kat. Alles wat ik tegen kom tot nu toe is of heel groot vind ik, of werkt niet best volgens reviews, of heeft een abonnement nodig :(

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:28

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-22 12:32

De belangrijkste dingen in het leven zijn geen dingen ♥

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:50

Tractive.

Niet erg klein, wél nauwkeurig. Maar daar betaal je dan ook voor. Is niet goedkoop, wél goed.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:59

mvdende schreef:
Tractive.

Niet erg klein, wél nauwkeurig. Maar daar betaal je dan ook voor. Is niet goedkoop, wél goed.

Deze hebben wij ook (Tractive icat).
Werkt echt top! Ook in het donker, dan kan je licht en geluid afspelen op de halsband.

Aanschaf is 50 euro en jaarabonnement 60 euro.
Wij vinden het het waard.

Wel een ander bandje gekocht, want diegene die erbij zat viel steeds af. Met eigen bandje nog nooit gebeurd.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 13:01

Mijne hebben een Weenect.
Is volgens mij een van de ‘kleinste’ trackers voor katten.

Afbeelding

Nielojram

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 18:00

Afbeelding
Hier een tractive, abonnement kost (mij) tachtig euro per jaar. ( naast aanschaf apparaat)
Helaas krijgt Houdini ( Henk) hem af, doe nu iets met duckttape :o
Maar, centjes waard, het werkt. Ook als Henk hem weer heeft afgekregen vind ik hem terug :D
Spoiler:
Ja, Henk haat mij, dat zien jullie goed op de foto.

Bij de tienduizend ga ik offline.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 20:54

Nielojram schreef:
[ [url=m/VYl5KR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier een tractive, abonnement kost (mij) tachtig euro per jaar. ( naast aanschaf apparaat)
Helaas krijgt Houdini ( Henk) hem af, doe nu iets met duckttape :o
Maar, centjes waard, het werkt. Ook als Henk hem weer heeft afgekregen vind ik hem terug :D
Spoiler:
Ja, Henk haat mij, dat zien jullie goed op de foto.

Uit ervaring weet ik dat je dan wél goed de batterij in de gaten moet houden.
Hier was de batterij bijna leeg toen onze kat hem ‘kwijt’ raakte s avonds laat. Dus konden in het donker gaan zoeken met laatste restje batterij… niet op tijd gevonden… dus moesten een nieuwe kopen :') :')
(Vervangende gps is wel goedkoper dan heel nieuw setje)

Afbeelding
We hebben het oudere model

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 07:09

Batterij moet je uiteraard altijd in de gaten houden.
Mijn gaan maar kort naar buiten omdat ze alleen naar buiten mogen als ik er ben om ze in de gaten te houden ivm de weg en evt stelen. Zodra ze op 30% staan gaan ze al de lader in bij mij. Better safe than sorry ja.

Lunameyza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 20:13

Mensen met Weenect en Tractive, hebben jullie katten er geen last van dat het zo groot is? Mijn kat is niet zo groot, 1 jaar en onder de 4 kilo, vraag me af of hij te klein is voor deze 2 opties. Lijkt me haast dat katten niet gemakkelijk hun hoofd kunnen buigen als de GPS daar zit? En hoe goed werken ze als de kat ergens binnen zit? Als het signaal dan verbroken wordt, kun je dan in principe gokken waar de kat binnen zit omdat daar ergens het laatste signaal was?

Zit toch maar te overwegen één van deze te nemen, de andere kleinere die ik kon vinden werken gewoon niet zo goed :(

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 20:31

Mijne hebben er echt nul last van. Maar die zijn 5,4 en 5,6 kg.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 20:55

Hier ook de Tractive voor 3 katten. Twee katers van 4,5 kilo en een poes van 3,5 kilo. Gaat bij allemaal prima!

Inderdaad wel op tijd opladen en bij sommige indoor plekjes heb je inderdaad slecht bereik. Hier buitenaf bijv. als ze ergens in een schuur zitten. Maar zolang je ze op tijd binnenhaalt en oplaadt, ben ik er tevreden mee! Hier inderdaad wel andere bandjes bij gekocht.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 22:20

De Weenect is kleiner dan de Tractive dus dan zouden beide dus geen probleem moeten zijn bij lichtere katten.

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 22:58

Wat zijn die andere toch groot. Ik heb de Weenect ook gehad, maar toch overgestapt vanwege de maat. Ik heb nu al bijna 2 jaar de Invoxia. De helft kleiner, geen abonnement en behoorlijk lange batterij. Ben erg tevreden. Mijn kat gaat vrij ver en lang weg, dus dit is een uitkomst. Duurder in aanschaf, maar dat is wel begrijpelijk, zo zonder abonnement. Oh en niet onbelangrijk; ze hebben een hele goeie helpdesk/klantenservice.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 07:26

Ik heb daar ook naar gekeken maar wil gewoon live kunnen tracken. En niet alleen om de zoveel minuten een signaal krijgen.
Mijne mogen alleen buiten als ik er ben om ze in de gaten te houden.

Lunameyza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 07:54

Ik dacht dat de invoxia ook vrij groot was.. Valt mee dus. En las dat hij bij beweging elke 5 minuten de locatie doorgeeft, hoeveel moet de kat bewegen dan om dat door te geven? Mijn kat is nog wel eens dom genoeg om ergens naar binnen te glippen en dan vast te komen, denk je dat ik met de invoxia hem zou kunnen vinden niksya?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 10:15

Met een Weenect kan je geluid afspelen op de tracker. Dat kan evt mensen alarmeren als ie ergens binnen zit.
Als iemand op de knop van de tracker drukt krijg jij een sos melding en kan je de tracker zelfs bellen en praten met diegene.

Lunameyza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 11:10

Zo'n sos melding klinkt nog best handig :) Geluid afspelen is niet nodig voor mijn kat, die is goed in heel hard schreeuwen :+ Tijdje terug is hij in de ochtend bij iemand binnen gegaan, die mensen zijn de dag gaan werken en niemand die hem dus hoorde, ben bang dat dat weer gebeurd omdat meneer kat nergens over na denkt, maar als ik weet waar hij zit dan hoef ik tenminste geen overbezorgde kattenmoeder te zijn en kan ik rustig afwachten of gerichte actie ondernemen als de mensen een paar dagen weg zijn.

Bedankt voor alle informatie tot nu toe! Hebben Weenect en Tractive ook de functie om over te gaan op bluetooth als je in de buurt bent?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 17:08

Geluid is wel handig als ie z’n bandje per ongeluk verliest in de bosjes :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 17:08

Voor zover ik weet geen Bluetooth

Nielojram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 18:16

Lunameyza schreef:
Mensen met Weenect en Tractive, hebben jullie katten er geen last van dat het zo groot is? Mijn kat is niet zo groot, 1 jaar en onder de 4 kilo, vraag me af of hij te klein is voor deze 2 opties. Lijkt me haast dat katten niet gemakkelijk hun hoofd kunnen buigen als de GPS daar zit? En hoe goed werken ze als de kat ergens binnen zit? Als het signaal dan verbroken wordt, kun je dan in principe gokken waar de kat binnen zit omdat daar ergens het laatste signaal was?

Zit toch maar te overwegen één van deze te nemen, de andere kleinere die ik kon vinden werken gewoon niet zo goed :(

Ik weet niet of ze er last van hebben, maar ik vind het (tractive) ook nogal een behoorlijk apparaat om die nekjes..

Bij de tienduizend ga ik offline.

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 16:14

Lunameyza schreef:
Ik dacht dat de invoxia ook vrij groot was.. Valt mee dus. En las dat hij bij beweging elke 5 minuten de locatie doorgeeft, hoeveel moet de kat bewegen dan om dat door te geven? Mijn kat is nog wel eens dom genoeg om ergens naar binnen te glippen en dan vast te komen, denk je dat ik met de invoxia hem zou kunnen vinden niksya?

Ik vind hem echt zelfs klein. Ik zal eens een foto maken. Maar om terug te komen op het zoeken; als je in de buurt bent, dan gaat hij door middel van bluetooth en een soort van radarafbeelding op je telefoonscherm de laatste meters nauwkeuriger bepalen. Je gaat dan langzamer lopen en je ziet een soort van 'warmer' of 'kouder' op je scherm. Ik heb hem zo al vaak gevonden. Of zn tracker, als hij hem met bandje en al verloren was ;-)

Lunameyza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 16:57

Dat klinkt goed! Zag enorm veel negatieve reviews, maar kan ook retour doen als het toch niet werkt zoals ze zeggen. Maar vermoed dat het met de bluetooth functie wel redelijk goed moet gaan, 5.0 heeft een range van 40 meter las ik.
Ik kijk uit naar de foto :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 17:00

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik die als eerste optie had. Maar ik m idd door de reviews niet genomen heb.