Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly
Amber_anne schreef:Is het heel ver weg, anders kan je er natuurlijk ook heel rijden en het pakket aannemen van de postbode
bridgetF schreef:je zou ook contact op kunnen nemen met de ontvanger en kunnen aangeven dat je het artikel al had opgestuurd.
of ze zo vriendelijk zou willen zijn alsnog te betalen en anders het pakketje te weigeren.
Polly schreef:Zou het niet zo kunnen zijn dat ze dit Pinkster weekend gewoon niet thuis/een paar dagen weg is en daarom niet reageert?
MoppieFilou schreef:Ik ga sowieso meteen om 8u bellen, het valt te proberen. Kan ik best naar de klantendienst bellen of is er ook ergens contact mogelijk rechstreeks met het sorteercentrum of kantoor van die regio (die dan weer in contact staan met de postbode die daar de leveringen doet)?
Berryz schreef:MoppieFilou schreef:Ik ga sowieso meteen om 8u bellen, het valt te proberen. Kan ik best naar de klantendienst bellen of is er ook ergens contact mogelijk rechstreeks met het sorteercentrum of kantoor van die regio (die dan weer in contact staan met de postbode die daar de leveringen doet)?
Naar het kantoor zelf bellen is spijtig genoeg niet mogelijk, die telefoonnummers zijn enkel voor personeel omdat ze anders een hele dag klachten krijgen.
Ik zag net je andere topic, spijtig genoeg ken ik niemand in het Brusselse. Als het nu prov. Antwerpen of Leuven had geweest had ik nog wat mensen kunnen aanspreken.
Amber_anne schreef:Is het heel ver weg, anders kan je er natuurlijk ook heel rijden en het pakket aannemen van de postbode
flitzz schreef:Amber_anne schreef:Is het heel ver weg, anders kan je er natuurlijk ook heel rijden en het pakket aannemen van de postbode
Ik weet niet hoe het in België geregeld is maar in Nederland mag je een pakketje of een brief niet afgeven als iemand zegt "oh geef maar dat is voor mij.." (ik heb in Nederland als postbezorgster gewerkt..)
Tigra_ schreef:Wat vervelend zeg. Hopelijk krijg je nog wel geld. Maar ik denk ik niet dat je het nu nog kan tegen houden. Snap wel dat je het graag wilt maar hoe ga jij bewijzen dat het is zoals jij zegt dat het is. Dat is uiteindelijk ook niet de taak van de pakketdienst. Dus ik vrees dat al krijg je ze aan de telefoon ze niets voor je kunnen doen.
scrabbel schreef:Ik hoop dat het ook niet mogelijk is een pakket terug te halen. In jouw geval zou het fijn zijn, maar andersom... Jij koopt wat, krijgt t&t en vervolgens laat die gene het weer thuis bezorgen.
Janine1990 schreef:Gaat de ontvanger er niet gewoon vanuit dat ze betaalt na ontvangst?
En als ze al heeft betaald, ik weet niet hoe het daar in België gaat, maar kan me indenken dat er ook daar banken zijn die het geld een weekend vasthouden...
Janine1990 schreef:maar dan kan ze toch ook even een berichtje doen dat ze betaald heeft (eventueel met bewijs) of pas betaald na ontvangst.Gaat de ontvanger er niet gewoon vanuit dat ze betaalt na ontvangst?
En als ze al heeft betaald, ik weet niet hoe het daar in België gaat, maar kan me indenken dat er ook daar banken zijn die het geld een weekend vasthouden...
Dispar_Vulgo schreef:Weet niet om hoeveel geld het gaat (minder dan 50 euro zei je), maar ik zou toch overwegen je geld ‘gewoon’ te gaan halen. Alleen al uit principe!
Als het een jonge meid is, kan je ook nog overwegen haar ouders proberen te contacten.
MoppieFilou schreef:Tigra_ schreef:Wat vervelend zeg. Hopelijk krijg je nog wel geld. Maar ik denk ik niet dat je het nu nog kan tegen houden. Snap wel dat je het graag wilt maar hoe ga jij bewijzen dat het is zoals jij zegt dat het is. Dat is uiteindelijk ook niet de taak van de pakketdienst. Dus ik vrees dat al krijg je ze aan de telefoon ze niets voor je kunnen doen.
Ik heb de gesprekken, het bewijs dat ze niet betaald heeft, en ik heb zelf het pakketje verstuurd. Is inderdaad niet de taak van de post om dat soort perikelen op te lossen, maar als ik het pakketje verstuurd heb is het van mij of van de ontvanger toch? Lijkt mij dat als ze het zouden terugsturen ze gewoon doen wat er van hen gevraagd is en verder niets te maken hebben met de reden erachter.
MoppieFilou schreef:@Tigra, ik zeg ook niet dat zij al die bewijzen na moeten gaan kijken, maar mijn adres staat gewoon op het pakket als "retouradres" voor moest er iets misgaan met de levering, dus gewoon weer daarnaartoe sturen hoeven toch helemaal geen bewijzen voor te zijn? Dat mijn adres op de doos staat lijkt me meer dan genoeg bewijs dat het gewoon van mij komt. Dus kunnen ze net hetzelfde doen als wat ze zouden doen in het geval de levering om één of andere reden niet mogelijk is bv door een fout afleveradres op de doos. Of dat dan op dit moment nog mogelijk is is een ander verhaal natuurlijk.