Wie herkent deze commode/wilt meedenken qua oplossing?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

LWDaisy

Wie herkent deze commode/wilt meedenken qua oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-22 12:08

Gistereren zijn wij onze nieuwe kleerkasten gaan ophalen *\o/*
14 stuks, want wij overdrijven graag en hebben véél spullen :') Bedoeling is wel om alles wat met kledij te maken heeft daar in kwijt te kunnen (mutsen, sjaals, handschoenen, mijn juwelendoosjes, schoenen in bakken, ...), vandaar dat we het nogal ruim uitgemeten hebben.

Onze dressing-kamer is 7x5m (de kamer staat in de zekeringkast als biljartzaal vermeld haha), dus we kunnen wel eens gek doen. We hebben héél bewust voor Billy-boekenkasten gekozen, omdat we een standaard kleerkast te diep vinden, en we daar veel ruimte onbenut moeten laten omdat de planken te ver uit elkaar staan.

Dit is mijn hoek, 7 billy's, mijn vriend heeft er 6 in de andere hoek:
Afbeelding
Afbeelding

Let niet op de oerlelijke roze muren (vorige huurder vond dit een mooie kleur, onze garage was ook zo) - die worden nog gewit. Mijn vriend is er ooit, op een verkeerd moment, aan begonnen, dus later zullen de kasten van de muur worden gehaald om de kamer te witten.
Bewust geen foto die lager komt, er lijkt een bom te zijn ontploft, er staat voorlopig een zonnebank in het midden van de kamer + schragen met kleren, en het geheel staat nog niet 100% zoals het moet. In de hoek, waar de kasten bij elkaar komen, zal een zijwand verwijderd worden zodat de planken daar aan elkaar kunnen worden vastgemaakt.
Op foto 1 zien jullie ook dat we daar niet tot in de hoek van de kamer zijn gegaan - hierachter staan mijn 7 boekenkasten in U-vorm, die wel met boeken gevuld zijn. Nu hebben we dus 21 Billy's in 1 kamer, + de "opslagkast" = kleerkast met 4 deuren. Daar wil ik de "rommel" in kwijt --> de gezelschapspelletjes, mijn hobbyspullen, onze rugzakken, reistassen, handtassen, ... en ik HOOP dat de stofzuiger en ventilators er ook nog bij kunnen, maar dat zullen we nog maar moeten zien :')

Onze badkamer is, in tegenstelling tot deze kamer, mini. Echt mini. Als in: onze handdoeken liggen in een apart kastje in de dressing. Dat kastje zal bij de boeken gevoegd worden (want het is een erfstuk en mag dus niet weg), de handdoeken zullen in mijn dressing terechtkomen.
In onze slaapkamer komen nog 3 kasten die we hebben staan, die we zullen gebruiken voor mijn vriend zijn kapstok-kleren.

Tot daar klopt onze puzzel. Maar als die 3 kasten naar de slaapkamer verhuizen, moet de commode daar buiten. Die willen we in het midden van de dressing zetten - ze is er groot genoeg voor.
Mijn probleem is: dan kijk je toch op een bepaald moment op de achterkant van de commode. Het is een mooie commode hoor, met een mooie achterkant (geen spaanplaat oid), maar het is en blijft maar een achterkant...

Ik heb me rot gezocht, want wat voor mij wel een oplossing zou zijn, is dezelfde commode opsporen en ze met hun achterkanten tegen elkaar zetten. Probleem: ik weet niet vanwaar hij komt, ik heb hem zelf in de Kringwinkel gescoord, incl. nachtkastjes. Er plakken stickers in, die info heb ik meermaals door Google gehaald, maar ik kom er écht niet uit, dus vraag bij deze jullie hulp: herkennen jullie de commode of de nachtkastjes, weten jullie vanwaar ze komen? Snappen jullie de stickers met info misschien beter?

Ik heb ook een plan B, mocht ik dé commode echt niet vinden: een wassorteerder tegen de achterkant van de commode. Ik snap dat ik nooit dezelfde afmeting zal vinden, maar wat ik tot nu toe vind is ofwel echt véél te klein, of echt belachelijk duur. Momenteel staat onze laagste wasmand in de badkamer, die past net onder het wasmeubel, maar er is plaats voor in de dressing, dus als ik geen broertje/zusje van onze huidige commode vind, kan ik daar ook nog mee leven. Mits de wassorteerder dan groot genoeg is :')

De commode:
Afbeelding
Afbeelding

Dit zijn de bijhorende nachtkastjes (op elkaar gezet, het zijn er twee)
Afbeelding
Afbeelding

Wat ik mooi vind qua wassorteerder:
Afbeelding
Als ik er zo'n 2 koop en naast elkaar zit, zit het voor mij qua afmeting wel goed, maar ik vind hem best duur, zeker als ik er 2 moet kopen.
Ik ben wel fan van het plank-gedeelte bovenaan. Het moét niet, maar ik vind het wel heel mooi/praktisch (voor de was op te vouwen).

Wie o wie kan me helpen, heeft ideetjes?
Liefst van al zou ik een kopie van onze commode vinden.
Als dat niet mogelijk is (of het is een ongelooflijk dure grap) zoek ik een wassorteerder (of 2 dezelfde) zodat die qua maten wat overeenkomt met de commode.

Edit: ik heb 2 bandietjes in huis lopen, poezen Sansi en Arya. Zij vertoeven héél graag bovenop de kasten - op de 4-deurenkast ligt ook een wollige mand van hen. Vinden ze héérlijk! Ik heb hen liever niet in de manden vuile was - het is geen ramp, maar liever niet haha. Vandaar dat ik een wasmand/sorteerder met deksel wel zo interessant vind :) Ik vind bamboo héél mooi - maar dan moet ik maar hopen en bidden dat de zusjes hier niet als gekken aan gaan krabben :')

Shoot, ik hoor jullie suggesties graag! *\o/*
Laatst bijgewerkt door LWDaisy op 05-06-22 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

Froukje
Forever young

Re: Wie herkent deze commode/wilt meedenken qua oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 12:20

Wat een verhaal om alleen de dubbele commode te kunnen vinden _O-

Vrees dat het kringloopwinkels afstruinen wordt, ze zien eruit alsof ze al flink wat jaren oud zijn.

I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-22 12:29

Froukje schreef:
Wat een verhaal om alleen de dubbele commode te kunnen vinden _O-

Vrees dat het kringloopwinkels afstruinen wordt, ze zien eruit alsof ze al flink wat jaren oud zijn.

Goh, het hele verhaal is vooral om mijn denkproces uit de doeken te doen, én omdat ik wel open sta voor suggesties waar ik zelf niet ben opgekomen :D

Ik denk dat de commode idd al wel wat jaartjes op de teller heeft staan. Ik geloof dat wij hem een jaar of 2 hebben, maar wie weet hoe oud hij al is...

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 12:48

Vind het echt zo’n leenbakker uitstraling hebben die commode

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 12:53

Okee over een heel andere boeg...

Neem goedkope wasmanden, een groot tafelblad (afmeting 2 x commode)...
Parkeer het tafelblad op de commode, goed bevestigen. Wasmanden onder de lege helft van het tafelblad. En je hebt goedkopere wasmanden met een tafelblad...

De commode, moet je smaak zijn, maar zal al snel 15-20 jaar oud zijn. Niet iedereen houdt een gelamineerde kast zo goed als die van jou er uit ziet. Grote kans dat je 'm beschadigd gaat vinden. Moet je dat willen?

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 12:57

Andere invalshoek. Mijn zus heeft ooit eens een kast die als roomdivider dienst deed - en ook een lelijke achterkant had - beplakt met een mooi stuk behangpapier op de achterkant. Dat zag er leuk uit, had je eigenlijk het idee dat er een wandje stond.

mijn dromen rijden op een paard dat nooit moe wordt
wat de wolf wint aan terrein, verliezen onze paarden in welzijn

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-22 13:22

criollo_yess schreef:
Andere invalshoek. Mijn zus heeft ooit eens een kast die als roomdivider dienst deed - en ook een lelijke achterkant had - beplakt met een mooi stuk behangpapier op de achterkant. Dat zag er leuk uit, had je eigenlijk het idee dat er een wandje stond.

Ik heb idd ook al gezocht naar muurstickers ed!

Janine1990 dat is zeker ook een optie, mijn vriend is er handig genoeg voor.
Ik vrees er idd ook voor, dat ik de commode wel zal vinden maar in beschadigde staat, de onze ziet er als nieuw uit maar dat zal wel een uitzondering zijn, gezien de leeftijd...

Belle_boef Ik heb op leenbakker geloof ik al gekeken, maar snelsnel. Moet ik eens meer tijd voor nemen :j

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 14:04

En een kleine kattenklimboom er voor zetten?

Britta,ouwe taaie.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 14:11

Zoersel is een gemeente in België, misschien kunnen de meubelwinkels daar je verder helpen.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-22 14:56

Britta31 schreef:
En een kleine kattenklimboom er voor zetten?

Ze hebben al een hoogteparcours en klim/ligpaal in die kamer :D

Ik heb idd al op meubelzaken in Zoersel gegoogled, maar moet er misschien eens meer tijd voor nemen. Altijd zo gehaast haha.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 18:10

Er was jarenlang een grote meubelzaak in Zoersel, Okay, maar die is net weg…

/3 Max, Wodani, Azar

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 20:00

Ik zit op het spoor van Janine1990.
Behalve dan dat ik denk aan een in hoogte verstelbaar bureau die je op de hoogte van de commode zet. Deze heeft ongeveer dezelfde breedte.
https://www.bol.com/nl/nl/p/elektrisch- ... re_pdp_www

En dan daar een paar losse wasmanden onder.
En je hebt een mooi groot blad voor het vouwen en sorteren van de was.

[&] Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]

Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-22 12:21

Ik heb me ondertussen nog rot gezocht naar de commode, maar niets. Zelfs niets wat er in de verte op trekt :')
Om mezelf niet meer te pijnigen heb ik alvast een paar mooie wasmanden gekocht, en ik denk dat ik een (soort van) sticker ga bestellen om op de achterkant van de commode, boven de wasmanden, te kleven. Iets met een quote over de was oid :j

Edit: sticker = gevonden en besteld! *\o/*
Laatst bijgewerkt door LWDaisy op 06-06-22 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:26

Misschien is het al gezegd,maar ben je al bij de kringloop geweest?Misschien zijn er wel lieve bokkers die ook bij een kringloop in de buurt willen kijken.Er is ook een "ik zoek,ik zoek topic.

Britta,ouwe taaie.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-22 12:43

Britta31 schreef:
Misschien is het al gezegd,maar ben je al bij de kringloop geweest?Misschien zijn er wel lieve bokkers die ook bij een kringloop in de buurt willen kijken.Er is ook een "ik zoek,ik zoek topic.

Ik was zelf al naar de kringwinkel gereden, maar ik ben nogal ongeduldig :')
Zeker omdat ik niet weet of de zoektocht wel zal slagen. Ik blijf er met een half oog wel naar uitkijken, maar ondertussen kan ik verder met mijn (tijdelijke?) oplossing :j

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie