Hoe snelheidslimiet in googlemaps instellen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Hoe snelheidslimiet in googlemaps instellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-22 06:31

Ik heb net een paar weken een nieuwe telefoon en waar m'n oude bij googlemaps een rode cirkel met de snelheidslimiet aangaf naast m'n gereden snelheid, geeft deze alleen aan hoe hard ik zelf rij. Het zijn beide Sony Xperia's. Heb al zitten zoeken in de instellingen maar kom er niet uit.

Tancreda4

Re: Hoe snelheidslimiet in googlemaps instellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 06:36

Snelheidslimieten weergeven in Google Maps
Open de Google Maps applicatie
Tik in het zoekveld op je profielfoto of initialen
Kies voor 'Instellingen'
Open 'Navigatie'
Schakel bij 'Kaartweergave' de optie 'Snelheidslimiet weergeven' in

En als je deze stappen volgt?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-22 06:51

Ik heb daar zowel maximum snelheid als actuele snelheid aangevinkt staan. Toch zie ik in de praktijk alleen m'n actuele snelheid.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 09:39

Een keer drukken op het rondje met de gereden snelheid. Dan verschijnt ook de max snelheid.

Sommige landen hebben het niet. In NL heb ik het wel, maar nu op vakantie niet in Griekenland niet

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 09:43

Bij mij maakt het ook verschil of ik Google maps aanzet terwijl ik WiFi heb of niet. Wanneer ik verbonden ben met internet verschijnt het vaak wel, wanneer ik niet verbonden ben met internet verschijnt het niet.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 10:08

Heb je je internet dan wel aan staan?
Zonder internet doet de snelheidslimiet het namelijk niet.

RenateHidden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 13:16

Ik heb dit probleem juist andersom. Ik zie wel de snelheidslimiet, maar zie niet hoe hard ik rij…. Kan dit ook niet vinden in de app instellingen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 13:58

Zet gewoon Flitsmeister op je telefoon…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 18:17

RenateHidden schreef:
Ik heb dit probleem juist andersom. Ik zie wel de snelheidslimiet, maar zie niet hoe hard ik rij…. Kan dit ook niet vinden in de app instellingen.

Als je een iPhone hebt is dat helaas niet mogelijk.
janderegelaa schreef:

:j _/-\o_

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-22 22:17

Ik heb internet aanstaan en zit uiteraard niet op wifi als ik onderweg ben. Ben in Oostenrijk maar heb t ook niet gezien in Duitsland. Zal morgen ns op dat rondje klikken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 22:35

janderegelaa schreef:

Of gewoon je dashboard checken.
Ik weet het niet hoor, misschien heb ik mijn rijbewijs in het stenen tijdperk gehaald maar ik snap dus echt niet waarom mensen op google maps rijden. Wat is er mis met rijden met zicht op je snelheidsmeter?

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 23:11

Misschien heel raar hoor.. Maar in mijn auto zit gewoon een snelheidsmeter..

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 23:24

Zal er mee te maken hebben dat veel mensen google maps als navigatie gebruiken. En dat de meter in je auto een afwijking kan hebben

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 00:09

Avelienvd schreef:
Zal er mee te maken hebben dat veel mensen google maps als navigatie gebruiken. En dat de meter in je auto een afwijking kan hebben

Flitsmeister heeft ook navigatie. Snelheidsmeter horen eigenlijk teveel aan te geven. Nooit te weinig.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 00:13

Met Google maps kan ik toch 10 km/h harder rijden dus snap het wel dat je dat wilt gebruiken.
Flitsmeister kan ook maar vind ik bagger als je het ook gebruikt voor navigeren.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 00:15

purny schreef:
janderegelaa schreef:

Ik weet het niet hoor, misschien heb ik mijn rijbewijs in het stenen tijdperk gehaald maar ik snap dus echt niet waarom mensen op google maps rijden. Wat is er mis met rijden met zicht op je snelheidsmeter?

Het gaat er om dat TS wil dat de telefoon kan aangeven hoe hard je ergens mag rijden. Niet hoe hard je rijd :)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-22 07:33

purny schreef:
janderegelaa schreef:

Ik gebruik Googlemaps als ik op onbekend terrein rijd. Bovendien ben ik aan t sightseeen, dus mis de borden waarop staat hoe hard ik mag. Nu zal ik eerder te langzaam dan te hard rijden gezien die sightseeing, maar evengoed vind ik t handig om te zien of ik in de ogen van de locals echt als een slak rij of zij veel te snel.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 15:32

Texas02 schreef:
Misschien heel raar hoor.. Maar in mijn auto zit gewoon een snelheidsmeter..

In onze oudje doet hij het niet meer en bij de andere auto's verschilt het best met de echte km's.
Bij het andere oudje rij je amper 90 als je 100 op de km-teller rijdt.

Daarnaast wilt ts juist de geldende snelheidslimiet zien, dat is nl wel fijn als je een bord gemist hebt en je even kan zien hoe hard je max mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 18:35

purny schreef:

Je snelheidsmeter is lang niet zo accuraat als een app die connect met een satelliet.
Mijn ervaringen zijn met een aantal automerken dat dat snelheidsmeter in de auto zeker 10 km lager lag dan wat je reed.

Als ik dan op de rijksweg een *vul-in-merk* op de rechterbaan krampachtig 90 km/pu zie rijden, denk ik altijd " ahhh, snelheidsmeter, zoet :o ;) " Ze denken dat ze 100 km/pu rijden... :Y)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 18:46

Nielojram schreef:
purny schreef:

Je snelheidsmeter is lang niet zo accuraat als een app die connect met een satelliet.
Mijn ervaringen zijn met een aantal automerken dat dat snelheidsmeter in de auto zeker 10 km lager lag dan wat je reed.

Als ik dan op de rijksweg een *vul-in-merk* op de rechterbaan krampachtig 90 km/pu zie rijden, denk ik altijd " ahhh, snelheidsmeter, zoet :o ;) " Ze denken dat ze 100 km/pu rijden... :Y)

Dan rij ik wel lekker zuinig en ik bespaar de mensen die achter mij rijden ook nog eens benzine. Alleen kunnen ze dat niet altijd waarderen op 50, 60 en 80 km wegen. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 18:55

'Met het verkeer meegaan' heb je nooit geleerd tijdens je lessen?
Het veroorzaakt ongelukken.
Een voordeel, in de file rij je altijd voorop.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 19:44

Gewoon op de rechterbaan rijden. Mensen die je voorbij willen rijden mogen dat dan lekker doen. Ik reed altijd 100 op de rechterbaan.
Maar ik ben wel van mening dat je niet moet gaan zitten sightseeing doen achter het stuur maar gewoon je ogen op de weg houden. Wil je toch sightseeing doen? Dan je auto ergens parkeren

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 19:58

Nielojram schreef:
'Met het verkeer meegaan' heb je nooit geleerd tijdens je lessen?
Het veroorzaakt ongelukken.
Een voordeel, in de file rij je altijd voorop.

Dat zou ik niet in alle landen aanraden.
Vaak genoeg op plekken gereden waar iedereen te hard rijdt, maar ze ook eensgezind de flitspalen kennen en daar op de rem gaan. Dat kost mij boetes, hun niet.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 20:45

Nee, maar sightseeing tijdens het autorijden en daardoor te langzaam rijden is niet alleen een enorme ergernis voor de rest van het verkeer, maar ook nog eens gevaarlijk. Zoek dan een parkeerplaats en geniet daar van het uitzicht.. Want dat wordt hier nu aangegeven.. Als je de snelheidsborden niet eens ziet omdat je om je heen zit te kijken, zie je ook geen andere verkeersborden, of een dier welke de weg op rent, of een andere gevaarlijke situatie. En niet als een slak rijden.. Als je 90 rijdt waar je 100 mag, ben je ook behoorlijk irritant. Gewoon rijden wat je mag rijden en opletten op de weg en de verkeersborden. Als je iets wilt zien, parkeren en er zo van genieten. In Oostenrijk zitten ook genoeg parkeerplekken langs de weg.