Schutting af, halen de buren 1 boom weg nu schutting tekort..

Moderators: ynskek, Dani, Polly, Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird

troi

Schutting af, halen de buren 1 boom weg nu schutting tekort..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-22 07:54

Vorige week een nieuwe schutting gebouwd. Heel simpel van schuttingpanelen. Sluit aan op de coniferen haag van de buren. Kwam ik net uit huis hebben ze de laatste conifeer gerooid en dus is mijn schutting een meter tekort ineens. Arghhh!

Ik heb de schuttingdelen en palen destijds laten bezorgen want ik heb een kleine auto. voor 1 schuttingdeel en 1 paal opnieuw een bezorgdienst te vragen is wat debiel duur natuurlijk (70 euro bezorgkosten..).

Hebben jullie tips over hoe ik die gemakkelijk kan oplossen? Zijn er praktische manieren? Het gaat om pakweg een meter / 2 meter dan is het weer dicht en hebben mijn oh zo schattige maar ook nieuwsgierige buurjochies weer wat minder om naar te gluren :P

Alvast bedankt!

Nowiexx

Re: Schutting af, halen de buren 1 boom weg nu schutting tekort..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 07:55

Waar woon je ergens? Is er geen bedrijf of familielid die even met je mee zou willen gaan naar de Gamma/Hornbach oid?

Morganlefay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 07:56

Vraag aan de buren of zij het laatste deel zelf aanschaffen en neerzetten. Beter gevraagd zat de schutting de conifeer in de weg??

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 07:57

Kan je bij de bouwmarkt zelf geen camionette huren zoals je bij Hubo en Gamma kan? Betaal je enkel borg maar die krijg je terug als je de camionette hebt teruggebracht.

Had je eigenlijk beter de schutting niet helemaal doorgetrokken tot achter de conifeer juist om deze problemen "in de toekomst" te vermijden.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 02-06-22 07:57, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 07:57

Heb je aan de buren gevraagd wat ze gaan doen met dat gat?
Zetten ze een nieuwe conifeer terug?
Willen zij misschien een nieuw stuk halen en plaatsen?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 08:00

Sizzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 08:00

Coniferen gaan op den duur dood.
Begint er 1 dan gaan ze kort daarna meestal allemaal. Dus zelfs als je dit gat vult kan er best volgende maand weer een nieuw gat zijn.
Heb je al met de buren gepraat? Wellicht zetten ze gewoon een ander struikje.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-22 08:11

De schutting staat op mijn erf, is ook in overleg met buurtjes geplaatst. De coniferenhaag staat op de erfgrens gaf hij aan.

De reden dat ik de schutting niet heb doorgetrokken is als eerste ivm de afstand (gaat om bijna 70 meter :\ ) maar ook omdat ik daarmee de coniferen zou vermoorden, immers dan krijgt die nog maar weinig licht.

Opmerking van Sizzle is wel een goede. Geen idee of die andere coniferen ook op sterven liggen eigenlijk. Er zijn er nu 3 dood en gerooid en 1 nog groene is weggehaald (das degene die ik dus niet verwachtte). Degenen die al dood waren stonden recht onder een enorme grove den, ik gok dat dat de oorzaak was want daaronder kan maar weinig leven helaas.

Ik ga daar sowieso over kletsen met de buren!

Blijft onverlet: Iemand tips om het huidige gat van 1-2 meter op te vullen zonder een schuttingdeel?

Sizzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 08:17

Zelf een struikje plaatsen?
Eventueel een klimpaneel en er een groenblijvende doornloze braam tegenaan zetten?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 08:20

Is het mogelijk om te overleggen? Aangezien de conifeer op de erfgrens stond, wellicht vragen 'wat gaan WE' doen? :) Wellicht wilden ze er zelf al een nieuwe conifeer plaatsen o.i.d.?

Regenboog, oh Regenboog, gelukkig ben je krom.

Anders heette je Regenstreep, en dat klinkt zo stom. :)

Voorheen bekend als Negerzoen, maar anno 2021 mocht dat niet meer dus dan maar iets dat rijmt.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 08:21

Willen de buren niet het schutingsdeel voor je ophalen?

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 08:22

troi schreef:
De schutting staat op mijn erf, is ook in overleg met buurtjes geplaatst. De coniferenhaag staat op de erfgrens gaf hij aan.

De reden dat ik de schutting niet heb doorgetrokken is als eerste ivm de afstand (gaat om bijna 70 meter : ) maar ook omdat ik daarmee de coniferen zou vermoorden, immers dan krijgt die nog maar weinig licht.

Opmerking van Sizzle is wel een goede. Geen idee of die andere coniferen ook op sterven liggen eigenlijk. Er zijn er nu 3 dood en gerooid en 1 nog groene is weggehaald (das degene die ik dus niet verwachtte). Degenen die al dood waren stonden recht onder een enorme grove den, ik gok dat dat de oorzaak was want daaronder kan maar weinig leven helaas.

Ik ga daar sowieso over kletsen met de buren!

Blijft onverlet: Iemand tips om het huidige gat van 1-2 meter op te vullen zonder een schuttingdeel?

windgaas/doek spannen

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Pandora kraal of hoefijzer van epoxy met haar of as... Vlinderstandaard met 1 grote en 2 kleine vlinders... meer ideeen of vragen stuur pb

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 08:27

Je kunt ook om te overbruggen bamboe of rieten matten gebruiken. Die kun je bestellen :P

Run forrest run!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 08:30

troi schreef:

Paal slaan met wat latten er tussen en winddoek spannen tussen de nieuwe paal en de laatste paal van de schutting. Als het een windvanger wordt dan is het handig om de dwarslatten aan 2 kanten te doen.
Winddoek heb je in verschillende dichtes (50%m 75% en 90%); hoe hoger de dichtheid hoe meer wind het tegenhoudt.

https://www.bokt.nl/markt/ad/522385/fleece-full-body-hoody..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 08:32

Dixiehuisje? :')

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 08:48

Een gaaspaneel en hedera? Relatief goedkoop en snel dicht en groen.
Kan je wel een paar palen kwijt in je auto? Dan een rol stevig gaas, wat bevestigingsmaterialen en een paar palen en dwarsverbindingen halen. Laat het eventueel op maat zagen in de bouwmarkt.
https://www.hornbach.nl/projecten/heder ... ing-maken/

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]

Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 08:55

Ik zou denk not amused zijn :') Direct contact opzoeken met de buren en vragen of zij dit willen oplossen. Hadden ze best kunnen communiceren dat ze de conifeer weg gingen halen - ook erg toevallig dat ze dat vrijwel direct hebben gedaan na jouw schutting.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 08:55

Bedenk je wel dat Hedera giftig is voor o.a. paarden en dat je kunt blijven snoeien om het ding in bedwang te houden.

https://www.bokt.nl/markt/ad/522385/fleece-full-body-hoody..

Sizzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 08:56

Met hedera maak je wellicht geen vrienden met je buren, dan zijn de coniferen nog sneller volledig ingepakt en dood :D

Ik begrijp nooit dat mensen daar voor kiezen eigenlijk. Dat zit in no-time echt overal en je blijft snoeien.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 09:10

O nee ik vind hedera fantastisch. We snoeien wel van tijd tot tijd na het broeden van de vogels, want die maken er dankbaar gebruik van. Ieder jaar heel wat nestjes merels en dit jaar ook roodborstjes. We mengen het met nog wat ander bloeiend klimspul. Ziet er leuk uit en je tuin is altijd groen.

Banaansingeltje te koop, merk: Kieffer, mooi zacht leer, maat 55 (voor pony) https://www.bokt.nl/markt/ad/519167/ban ... -leer-zgan

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 09:16

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]

Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

Neonlight
Moderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 09:28

Ik zou even overleggen met de buren. Sowieso hadden hun namelijk overleg moeten plegen over het weghalen van de conifeer als deze op de erfscheiding staat. En dan ook samen beslissen over wat terug te zetten. Wellicht een nieuwe conifeer?

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 09:34

TS, even voor de duidelijkheid, de buren hebben een conifeerhaag op de erfgrens staan en vanaf de laatste conifeer heb jij een schutting geplaatst tot einde perceel? En nu is de laatste confineer er uit gehaald en heb je een gat?

Ik zou idd even met de buren praten. Joh ik had niet verwacht dat jullie die groene conifeer er uit zouden halen en er staan nog wat dode tussen, wat is jullie plan hier mee?

Ik vind een japanse hulst of zo een mooiere oplossing dan conifeer plaatsen. Maar dan zou ik alles vervangen en dat samen regelen.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 09:45

Met de buren in overleg gaan om samen een schuttingdeel en paal te halen. Ik lees nergens dat je niet met de buren kunt praten (hoewel ineens geconfronteerd worden met een gat in de heg niet echt getuigt van communicatie).

Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt
Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 09:52

Earth schreef:
Je kunt ook om te overbruggen bamboe of rieten matten gebruiken. Die kun je bestellen :P

Dat hebben wij ook gedaan. Eerst hadden we coniferen als afscheiding, maar de buren wilden deze weg en bamboe daarvoor in de plaats. Wij hebben wilgenmatten aan onze kant geplaatst en mijn man heeft iets in de grond geslagen zodat de bamboe niet onze kant op kan woekeren.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*