De oordopjes door het (draadloze) oordopjesbos niet meer zien

Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Rosie

De oordopjes door het (draadloze) oordopjesbos niet meer zien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-22 17:21

Ik ben op zoek naar nieuwe oordopjes want ik heb nog 'gewoon' de oordopjes met een kabeltje.

Echter zit ik momenteel geregeld lang in de auto, ga ik op vakantie en sport ik bij de sportschool dus er moeten nieuwe komen. Maar toen bleek de keuze nogal reuze :+ .

Dus, welke hebben jullie en hoe bevallen die?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 17:30

Ik volg even, ik ben ook wel benieuwd. En dan liefst niet gelijk een paar dat gelijk 100+ euro kost :+

Urbanus

Re: De oordopjes door het (draadloze) oordopjesbos niet meer zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 17:33

Ik had oortjes van Fresh 'n Rebel maar bij m'n telefoon zaten Galaxy buds2, wauw! Echt een enorm verschil, zo mooi!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 17:39

Ik heb Samsung Buds 2.
Bevallen erg goed!

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 17:49

Voor het hardlopen gebruik ik de Jaybird x4.

Superfijn

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 18:25

En welke oortjes blijven ook echt goed zitten?

DaysOfAutumn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 18:35

Ik heb de Jabra Elite Active 85t en die bevallen uitstekend. Had hiervoor AirPods Pro en de Jabra vind ik veel prettiger.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 18:43

Ik heb de jbl reflect flow, en bij toeval ook de lg tone free bij iets ontvangen. Allebei hun eigen punten.
Jbl is met noice cancelling echt heel goed, en je kan veel bedienen ermee, batterijduur icm doosje vind ik de lg beter maar kan ook ivm nieuwigheid. Qua comfort zitten de lg voor mij veeel beter, maar dat verschilt per oor natuurlijk.
DeLG tone free zijn hier €87...

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 18:54

Ik heb deze relatief goedkope gekocht omdat ik rare oren heb dus ik niet zeker wist of draadloos handig zou zijn. En omdat ik bang was dure oortjes kwijt te raken.
Ze gaan nu overal mee, vind het echt ideaal. Kan me voorstellen dat als je luxere gewend bent dat ze dan tegenvallen. Maar ik koop deze weer als dit paar het begeeft.
https://www.bol.com/nl/nl/p/qcy-t1c-vol ... 3254/?s2a=

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 19:03

Ik heb hele goedkope van de Kruidvat :') Waren 15 euro ofzoiets.
Het geluid is niet zo goed als die van mijn dure oordopjes met kabel, maar het is ook weer niet zo slecht dat het me echt stoort. Ik gebruik de draadloze eigenlijk voornamelijk om naar podcasts te luisteren of dergelijke. Ze blijven ook wel goed zitten! Batterijen gaan ook super lang mee. Dus al met al ben ik toch nog wel tevreden. Vind het het eigenlijk ook niet waard om er zoveel geld aan uit te geven voor mijzelf persoonlijk.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 19:12

Check ook even voor je zelf wat voor oortjes je kan hebben. Bij mij blijven alleen inears zitten dus apple oortjes zijn kansloos.
Ik heb de Galaxy buds plus gehad en nu de pro, die bevallen mij echt heel prima!

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 19:13

Ik heb de AirPods 3de generatie. deze geven fijn geluid en blijven in het oor zitten.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 20:06

Ik heb de oortjes van Samsung, maar ik gebruik ze dus nooit vanwege de wind die ik continu hoor als ik aan het fietsen ben. Bij mijn oortjes met draad heb ik dit een heel stuk minder. Ik ben dus nu op zoek naar draadloze oortjes waar ik mee kan fietsen zonder dat het geluid overstemd wordt door de wind.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 20:11

Ik heb airpods, niet de in-ear variant maar de gewone variant. Bij mij blijven ze prima zitten. Met paardrijden blijven ze ook zitten. Ik vergeet ook dat ik ze in heb. Heb zelf een iPhone dus dat vind ik ook praktisch.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 20:16

Een vriend heeft buds van Sennheiser. Zijn echt heel erg fijn en goed maar ook zeer aan de prijs :+

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 20:29

Ik heb Jabra elite active 75t. Heel blij mee! Ik wil muziek luisteren met hoge geluidskwaliteit, en bovendien oortjes die je niet voelt zitten maar die wel goed blijven zitten, en die punten worden met de Jabras allemaal afgevinkt.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 20:38

Ik lees eventjes mee, zoek zelf ook fijne oortjes.

Tijdje terug die van de kruitvat geprobeerd, die waren echt niks.
Een hele hoge piep kwam er uit de oortjes, accu denk ik.
Nu ben ik wel erg gevoellig voor hoge geluiden, ook de katten verjagers hoor ik.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 20:40

Ik heb ook de Jabra Elite Active en die zijn superfijn en gaan heel lang mee zonder op te laden.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 21:16

mooney schreef:
Ik heb deze relatief goedkope gekocht omdat ik rare oren heb dus ik niet zeker wist of draadloos handig zou zijn. En omdat ik bang was dure oortjes kwijt te raken.
Ze gaan nu overal mee, vind het echt ideaal. Kan me voorstellen dat als je luxere gewend bent dat ze dan tegenvallen. Maar ik koop deze weer als dit paar het begeeft.
https://www.bol.com/nl/nl/p/qcy-t1c-vol ... 3254/?s2a=

Deze heb ik ook. Nu al een jaartje of 3 denk ik en nog steeds werken ze prima. Zeker als je niet al te veel er aan uit wilt geven, zou ik deze zeker aanraden. Ik vind ze echt top.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 17:54

Ik heb de Galaxy Buds 2 bij telefoon erbij gekregen, maar die vind ik minder prettig dan mijn Sony WF-1000XM4. De Sony heeft echt fijne ruisonderdrukking en blijven goed in mijn oren zitten. De Samsung oordopjes zijn nu gekoppeld aan mijn werkmobiel en mijn Sony oordopjes aan mijn privé mobiel.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 18:04

Hier ook een tevreden Jabra Elite Active gebruiker :j

Oortjes voel je niet, blijven goed zitten, batterij gaat lang mee en het geluid is prima!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 18:06

Ik heb ook Jabra Elite 85t Active. Heerlijke oordoppen! Fantastisch geluid, zitten lekker en werken fijn samen met telefoon. Gebruik ze dagelijks uren. Voor muziek (zowel tijdens werk als sporten), teams meeting en bellen. Vooral ook de noice cancelling is erg fijn. Die gebruik ik op werk en tijdens sporten in de gym erg veel.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 18:45

Ik heb de Air Pods Pro en die bevallen mij heel erg goed. Ik heb ze gekocht omdat ik het concentratie vermogen van een demente postduif heb.
Ik was vooraf erg sceptisch over noise cancelling bij in-ear dopjes maar het werkt echt bijzonder goed. Het fijne is dat je de Air Pods ook kunt instellen zodat ze fungeren als een normaal dopje maar ook kun je de omgevingsgeluiden versterkt doorgeven. Dat laatste is vooral in het verkeer ideaal, wel je muziek of een telefoongesprek kunnen voeren maar tegelijkertijd ook alles om je heen goed horen.
Ik gebruik ze alleen in huis tijdens het werken en studeren. Volgens diverse reviews gaan de Air Pods op 1 lading 6 uur mee met noise cancelling aan, echter heb ik ze momenteel nonstop in vanaf vanmorgen 10.00 en de batterij zit nu op 10%.
De batterijduur is meer dan voldoende. Als ze leeg raken dat stop je ze een half uurtje in het doosje en ze zijn weer opgeladen.

Qua geluidskwaliteit zijn ze okay, maar ik moet erbij melden dat ik een enorme audiofiel ben en niet snel tevreden ben met het geluid in oordopjes. Deze dopjes heb ik echter alleen om het omgevingsgeluid te filteren en een achtergrond muziekje af te spelen. Ik heb nogal een bijzondere muzieksmaak, afhankelijk van mijn humeur en bui werk ik graag met een klassiek muziekje of keiharde metal en met beide soorten weten de Air Pods goed om te gaan. De lage tonen zijn prima, niet te overheersend maar fijn aanwezig, qua hoge tonen komen ze te kort in mijn optiek maar nogmaals ik heb ze voor een achtergrond muziekje.

De pasvorm is subliem, daar kan ik heel kort over zijn. Ik heb altijd snel pijnlijke oren met in ear dopjes. De Air Pods Pro worden geleverd met drie maten oordopjes en die passen eigenlijk erg goed. Ik kan mijn dopjes zonder problemen meer dan 10 uur per dag dragen zonder dat ik pijnlijke oren krijg. Ik ben zelfs eens bijna onder de douche gestapt met mijn Air Pods nog in, gelukkig wees mijn man me erop want je voelt ze oprecht niet zitten.
Bij noise cancelling dopjes kun je soms het gevoel van druk in het oor hebben maar dat is in deze Air Pods opgelost door een kanaaltje in het dopje waardoor de lucht niet in het oor blijft zitten, ik denk dat dat ook een van de redenen is waarom ze zo ontzettend comfortabel zijn.

De noise cancelling zelf is prima, voor een in ear dopje dan want ze zijn niet te vergelijken met over ear hoofdtelefoons. Geluiden van voorbijrijdende auto's, schreeuwende kinderen, stofzuigers, wasmachines etc. filteren ze prima weg. Sirenes van huisalarm of hulpdiensten lijken altijd goed door te komen, evenals fluitende vogels. Mijn mechanische toetsenbord dempen ze behoorlijk maar je hoort het nog wel maar lang niet meer zo hard als zonder dopjes in. Borende buren hebben ze ook weinig moeite mee.

Volgens Apple zijn ze niet watervast maar ik draag ze al vanaf de dag van het uitkomen in Nederland in bad en daar zijn ze met regelmaat flink vochtig door de stoom maar ze doen het nog altijd perfect.

Wat ik ook erg prettig vind ik dat ik ze zonder moeite over kan schakelen naar de Bluetooth verbinding van mijn Windows PC en weer terug naar mijn iPhone met behoud van de opties.

Kortom, ik ben heel tevreden. Het was een flinke zoektocht waarbij ik verschillende merken heb geprobeerd als JBL, Jabra, de Galay Buds enz. maar geen enkele kon wat mij betreft qua geluidskwaliteit, noise cancelling en draag comfort tippen aan de Apple Air Pods Pro.De prijs vond ik ook alleszins redelijk voor de kwaliteit die je ervoor terugkrijgt.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 18:48

marley93 schreef:
Ik heb Jabra elite active 75t. Heel blij mee! Ik wil muziek luisteren met hoge geluidskwaliteit, en bovendien oortjes die je niet voelt zitten maar die wel goed blijven zitten, en die punten worden met de Jabras allemaal afgevinkt.

Deze heb ik ook. Vind ze helemaal fijn. En qua prijs ook prima te doen

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 18:53

Van die Jabra dopjes kreeg ik dus na vijf minuten al enorm pijnlijke oren. Het beste is gewoon om eens te gaan testen bij winkels, dat heb ik ook gedaan. De geluidskwaliteit van Jabra vond ik niet voldoende, zelfs niet voor een achtergrond muziekje.

TS, ga gewoon eens testen en kijk wat bij je past.