Goeie luchtverfrisser/-neutralisator huisdieren in huiskamer gezocht

Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ImkeTarek

Goeie luchtverfrisser/-neutralisator huisdieren in huiskamer gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-22 13:52

Ik hoop dat ik dit topic hier goed plaats.. Anders merk ik het vanzelf :) .

Sinds 2 weken hebben wij een super lieve labrador pup, waar we onwijs blij mee zijn <3 !
Nu ben ik alleen een beetje bang dat we in huis uiteindelijk een honden-lucht gaan krijgen, die ons niet opvalt doordat we er constant inzitten, maar welke visite wel gaat opmerken.
Ik weet uiteraard dat het belangrijk is de hond goed af te drogen na het wandelen etc, huis verder goed schoonhouden en zeer regelmatig stofzuigen en dwijlen..
Maar die dikke, dubbele, verharende vacht houdt toch wel makkelijk geur vast ben ik bang..

Zijn er nog tips voor een goeie luchtverfrisser of geurneutralisator, welke het liefst 24/7 werkt?
Ik ben wel echt opzoek naar een "neutrale/natuurlijke" geur, geen chemische airwick geurtjes ofzo..
Maar er is zoveel op de markt qua verdampers/stokjes/oliën etc. Ik ben geen fan van wierook stokjes..
Wat werkt nou écht goed tegen huisdierengeur?

Even een foto van de kleine stinkerd <3

Afbeelding

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 14:34

Wat een dotje . Ik heb geen tips voor goede geurverdrijvers maar wel een kleine waarschuwing. Onze hond reageert op wierookstokjes, hij krijgt huidproblemen(na lange tijd achter gekomen, getipt door de DA)
En zet evt. geurdingen buiten bereik van de pup, meeste spul is giftig.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 14:43

Ik heb een luchtreiniger met een ioniserende blauwe lamp erin en ben er erg tevreden over.
Edit, wat een leuke pup heb je <3
Afbeelding

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 15:05

Wat een leukert.
Ik denk dat je kunt beginnen met passend voer. Wanneer een hond veel gas in de darmen krijgt, houd geen luchtverfrisser dat tegen. :+

kiwiwitje

Re: Goeie luchtverfrisser/-neutralisator huisdieren in huiskamer gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 15:17

Hier ruiken ze onze honden eigenlijk amper. Ik zou investeren in goed voer, kleden en manden regelmatig wassen, evt een stoomreiniger voor wat niet in de wasmachine kan en gezien de dubbele vacht van de hond zo nu en dan eens naar een trimsalon voor wassen en uitblazen.
Een luchtreiniger(en luchtbevochtiger) zijn ook absoluut goede tips.
Daarnaast; opletten met de hoeveelheid ontworming/ ontvlooiing. Tast darmen en huid ook aan waardoor je weer meer geur kan krijgen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 15:22

Ik gebruik Maison Berger. Maar het allerbelangrijkste is wassen. Hier gaan wekelijks alle hondenspullen in de was, is de hond nat geworden en gaat dan op haar kussen liggen gaat het kussen (of eigenlijk de sloop) in de was zodra de hond droog is.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 15:27

Geen fleece gebruiken maar handdoek in de mand/bench. Spullen wassen en hond goed droog maken. Lampe berger gebruiken als het een beetje naar hond kan ruiken. En wat ook veel geur kan voor komen is kwalitatief goed voer geven. Mocht je het nou allemaal te erg vinden: Stuur mij een berichtje en ik haal dit schatje zo bij je op.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 15:30

Wat een liefje! <3 Wij hadden vroeger een diffuser met etherische olien en dat hielp best goed. Ook niet schadelijk als je de juiste (100% natuurlijke) olien koopt. Pas op met bepaalde luchtverfrissers. Er zitten vaak stoffen in die schadelijk zijn voor zowel je eigen gezondheid als die van je dieren.

Mijn ervaring is wel, dat je een geur nooit helemaal kunt voorkomen. Dieren en met name honden ruik je nou eenmaal flink in huis. En dat merk je pas als visite zijnde of als je lang op vakantie bent geweest zonder je hond en weer thuiskomt :+

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 15:40

Beginnen met goed voer. Kvv of een brok met zo min mogelijk toegevoegde troep en granen en hoog vlees gehalte.
Verder regelmatig stofzuigen/dweilen en hun kussens in de was.
Ik heb 2 honden en mensen zijn verbaasd als ze horen dat ik honden heb. Er hangt bij mij in huis nauwelijks hondengeur. Als je ze aait heb je ook niet die typische h9ndenlucht aan je handen. Bij de honden van m'n ouders en zussen wel.

Verder heb ik (om een andere reden) een luchtreiniger van rolfstone. Superding. Haalt nare geurtjes,pollen, stof enz uit te kamer.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-22 06:50

Bedankt voor alle tips!
Ik bedacht me door jullie dat we nog een "airpurifier" hebben staan, dus kan die sowieso al neer zetten.

Ik werk zelf momenteel weer als paraveterinair en heb ruim 4 jaar als hondentrimmer in Engeland gewerkt, dus wist waar ik aan begon (en wat ik uiteraard ook helemaal voor lief neem ;) ) en ook hoe ik van binnen en buiten lichamelijk voor hem moet zorgen.
Maar het is een feit dat té vaak wassen niet gezond is, dus met een dikke dubbele vacht komen er gewoon geurtjes.
En die geurtjes hoop ik zoveel mogelijk in huis te neutraliseren.

En we zijn veel te blij met hem, dus hij blijft lekker bij ons <3

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 07:19

Tieme schreef:
Beginnen met goed voer. Kvv of een brok met zo min mogelijk toegevoegde troep en granen en hoog vlees gehalte.
Verder regelmatig stofzuigen/dweilen en hun kussens in de was.

Precies dit bovenstaande.
Een hond met dubbele vacht hoeft helemaal niet te gaan ruiken. Hier ook 2 (grotere) honden en 3 katten in huis en er is hier niemand die ze ruikt bij binnenkomst.
Honden zelf gaan hooguit eens per jaar in bad.

Wij hebben nog een luchtreiniger/bevochtiger van Dyson maar deze hebben we eigenlijk meer voor de allergie van de kat.