Wat is er met mijn pakketje aan de hand?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shetloveerrr

Wat is er met mijn pakketje aan de hand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-22 13:59

Hoihoi,

Er is iets geks aan de hand met een pakketje en ik snap er even niks meer van dus misschien weten jullie raad.

Ik had vorige maand een tuinbroek besteld bij pull&bear. Deze beviel toch niet dus ik had een retournering aangevraagd en hem op de post gedaan. Hij kwam binnen bij mij rond 14 april geloof ik en ik had hem rond 23 april retour gedaan. Normaal let ik best goed op of het geld wordt terugbetaald op mijn rekening, maar omdat ik afgelopen maand best veel pakketjes heb ontvangen en verstuurd was ik het overzicht even kwijt.

Nu krijg ik een mail dat mijn pakketje is afgeleverd op het afhaalpunt. Heel gek, want ik had niks besteld wat nog binnen moest komen. Als in naar de track & trace link ga en de details bekijk zie ik dat de datum van bestellen overeenkomt met mijn pull&bear tuinbroek bestelling dus het moet die wel zijn. Heel gek, want die had ik dus al besteld en ook al weer geretourneerd. Als ik naar de app ga staat er ook maar 1 aankoop, dus ik heb niet dubbel besteld. En sowieso raar dat het dan pas na een maand binnen zou komen want pull&bear levert normaal binnen een paar dagen.
Na het krijgen van deze mail kijk ik even op mijn bankrekening en zie ik dat het bedrag inderdaad nog niet is terugbetaald. Nou kan ik online niks vinden over de termijn waarop pull&bear het bedrag terugstort, maar meestal is dat wel binnen 3 weken. Als ik naar de track&trace van het retourpakketje ga (is trouwens via homer, maar werd verzonden via dhl en krijg nu dus ook weer mails van dhl dat hij klaar ligt op het afhaalpunt) staat er dat hij rond 23 april is opgehaald door de bezorger en daarna zijn er geen updates meer.

Dus, mijn retourpakketje (via homer) is nog niet verwerkt (kwijtgeraakt misschien?) maar tegelijkertijd is hetzelfde pakketje via dhl opnieuw naar het afhaalpunt gebracht?

Snapt iemand wat hier aan de hand kan zijn? En wat ik nu moet doen? Moet ik het pakketje ophalen bij het afhaalpunt, en wat dan? En moet ik contact opnemen met pull&bear, homer of dhl? Ik wil het bedrag wel echt graag terug want het was een vrij prijzig artikel.
Laatst bijgewerkt door Shetloveerrr op 15-05-22 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 14:08

Shetloveerrr schreef:
Hoihoi,

Er is iets geks aan de hand met een pakketje en ik snap er even niks meer van dus misschien weten jullie raad.

Ik had vorige maand een tuinbroek besteld bij pull&bear. Deze beviel toch niet dus ik had een retournering aangevraagd en hem op de post gedaan. Hij kwam binnen bij mij rond 14 april geloof ik en ik had hem rond 23 april retour gedaan. Normaal let ik best goed op of het geld wordt terugbetaald op mijn rekening, maar omdat ik afgelopen maand best veel pakketjes heb ontvangen en verstuurd was ik het overzicht even kwijt.

Nu krijg ik een mail dat mijn pakketje is afgeleverd op het afhaalpunt. Heel gek, want ik had niks besteld wat nog binnen moest komen. Als in naar de track & trace link ga en de details bekijk zie ik dat de datum van bestellen overeenkomt met mijn pull&bear tuinbroek bestelling dus het moet die wel zijn. Heel gek, want die had ik dus al besteld en ook al weer geretourneerd. Als ik naar de app ga staat er ook maar 1 aankoop, dus ik heb niet dubbel besteld. En sowieso raar dat het dan pas na een maand binnen zou komen want pull&bear levert normaal binnen een paar dagen.
Na het krijgen van deze mail kijk ik even op mijn bankrekening en zie ik dat het bedrag inderdaad nog niet is terugbetaald. Nou kan ik online niks vinden over de termijn waarop pull&bear het bedrag terugstort, maar meestal is dat wel binnen 3 weken. Als ik naar de track&trace van het retourpakketje ga (is trouwens via homer, maar werd verzonden via dhl en krijg nu dus ook weer mails van dhl dat hij klaar ligt op het afhaalpunt) staat er dat hij rond 23 april is opgehaald door de bezorger en daarna zijn er geen updates meer.

Dus, mijn retourpakketje (via homer) is nog niet verwerkt (kwijtgeraakt misschien?) maar tegelijkertijd is het pakketje via dhl opnieuw naar het afhaalpunt gebracht?

Snapt iemand wat hier aan de hand kan zijn? En wat ik nu moet doen? Moet ik het pakketje ophalen bij het afhaalpunt, en wat dan? En moet ik contact opnemen met pull&bear, homer of dhl? Ik wil het bedrag wel echt graag terug want het was een vrij prijzig artikel.

Sowieso kijken of het pakketje er ligt en of het jouw pakket is.

Heb jij een verzendbewijs gehad waarmee je jouw retour zending kan bewijzen?

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-22 14:15

Absolem schreef:
Shetloveerrr schreef:
Hoihoi,

Dus, mijn retourpakketje (via homer) is nog niet verwerkt (kwijtgeraakt misschien?) maar tegelijkertijd is het pakketje via dhl opnieuw naar het afhaalpunt gebracht?

Sowieso kijken of het pakketje er ligt en of het jouw pakket is.

Heb jij een verzendbewijs gehad waarmee je jouw retour zending kan bewijzen?

Ja, in de vorm van een mail

verootjoo

Re: Wat is er met mijn pakketje aan de hand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 14:19

Mijn ervaring met homer is dat die megatraag zijn dus dat het pakketje er nog niet is verbaast me niks.

Wel gek dat ie nu via dhl weer binnengekomen lijkt te zijn. Is het pakketpunt voor dhl en homer hetzelfde? Het zou kunnen dat ze hem daar per ongeluk met dhl hebben meegegeven en dan stond ie op jouw naam en dat punt dus dan komt ie weer daar naartoe.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 14:20

Stuur een kopie van die mail (maak desnoods een screenshot) en stuur dat mee in de mail die stuurt naar het bedrijf waar je besteld hebt met het verzoek dat je binnen een maand je geld terug wil.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 15:04

Is het dan de verantwoordelijkheid van de winkel als het retourpakket niet aankomt? Weet niet hoe dat officieel zit, maar waarom zouden zij gaan terugbetalen als ze het product ook niet hebben?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 15:07

TS gewoon het pakket ophalen als die er al ligt en contact opnemen met de winkel

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 15:13

Heb je jouw eigen gegevens wel goed doorgekrast/verwijdert van het pakket?

Ik heb eens gehad dat ik tegen de dame zei, plak het nieuwe label over dit oude label heen. Had ze niet gedaan dus binnen 2 dagen lag het pakketje weer voor mij op hetzelfde pakket punt.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 15:25

Ik heb het wel eens bij een retour naar Bol gehad. Im had het bij een PostNL punt ingeleverd en daar hebben ze mijn telefoon gescand van waar die naar terug moest. Vervolgens heeft die medewerkster bij dat punt niet het nieuwe label op het pakket geplakt en toen lag die een week later weer bij mij in de bus. Dus toen zelf het oorspronkelijke label heeeeeel duidelijk doorgestreept met zwarte stift en opnieuw ingeleverd. Toen is het label er wel goed opgedaan en is het terug gestuurd.

Kan dus best zijn dat het pakket niet goed gelabeld is bij het terug inleveren en nu weer opnieuw bij zijn oorspronkelijke aflevering bezorgd is.

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-22 17:23

xSCWx schreef:
Heb je jouw eigen gegevens wel goed doorgekrast/verwijdert van het pakket?

Ik heb eens gehad dat ik tegen de dame zei, plak het nieuwe label over dit oude label heen. Had ze niet gedaan dus binnen 2 dagen lag het pakketje weer voor mij op hetzelfde pakket punt.

Weet ik niet zeker maar volgensmij wel, maar het lijkt mij anders ook raar want ik heb het pakket bij het ene postkantoor via dhl opgehaald en bij de andere via homer teruggestuurd

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-22 17:26

Zoals jullie het zeggen zou het dus kunnen dat hij terug is gegaan naar het bedrijf en vanuit daar weer opnieuw verzonden is? Maar klopt het dan dat ik al drie weken geen updates meer van homer track & trace heb? Dan zou er toch moeten staan dat hij is aangekomen bij het bedrijf en verwerkt etc? Aangezien hij niet via homer weer terug is gekomen maar via dhl

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-22 17:29

Ik zie nu dat in de retourmail staat dat ik de retour aan moet vragen, dat een etiket printen niet nodig is (wat dan wel?) en dat je hem dan naar het postkantoor moet brengen. Maar in de app staat “plak het retourlabel dat we je via de mail hebben verzonden op de verpakking”. En ik heb toen meerdere pakketjes verzonden dus heb echt geen idee of ik er wel of geen retourlabel op heb geplakt maar het lijkt me wel, anders hadden ze bij homer toch niet een dhl pakketje aangenomen en kunnen scannen?

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 17:30

Als je de nieuwe streepjescode niet over de oude hebt geplakt (of hij is eraf gegaan) is ergens de oude gescand en wordt hij weer opnieuw bij DHL afgeleverd.

Maar om het zeker te weten, zul je hem eerst moeten ophalen.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 17:32

misschien heb ik eroverheen gelezen maar ben je al bij het afhaalpunt geweest? en ook bij het homerr punt?
ik denk zelf niet dat hij weer naar het bedrijf is gegaan en daar weer opnieuw verzonden is. de binnenkomende en uitgaande pakketten gaan vaak via heel andere routes. als ze jou weer iets hadden verzonden, was er een nieuwe sticker op gekomen met een nieuwe code.

een homerr verzending hoef je inderdaad niet te printen, alleen te laten scannen op je telefoon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 17:49

Ik had dit bij een andere winkel. Pakket ontvangen. Retour gestuurd wat niet pastte en toen kreeg ik hem een aantal dagen later weer in de brievenbus. Even een bericht gestuurd en ik kreeg een nieuwe retourafspraak (werd thuis opgehaald door verzender). Was toen een bezorger even in de bonen :-) ik zou het pakket ophalen, en mocht hetzelfde gebeurd zijn even contact opnemen met de winkel!

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-22 20:41

Bedankt voor de reacties, ik ga morgen het pakketje ophalen bij het afhaalpunt en kijken of het het pakketje is die ik retour had gestuurd, en dan kijk ik wel verder!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 23:56

Terug gestuurd in originele verpakking met verzendlabel?

Klinkt alsof idd vorig label nog aanwezig kan zijn en daarop je pakketje nog werd gestand qua afleveren etc.

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-22 12:03

Ik ben naar het postkantoor geweest om het pakketje op te halen
Afbeelding
Het is idd hetzelfde pakketje, maar snapt iemand wat er nou mis is gegaan? Had dat mini Homer stickertje over dat dhl verzendlabel geplakt moeten worden? Is dat Homer stickertje een volledig retourbewijs?

(Heb trouwens mijn adres en naam doorgekrast, de andere gegevens maken niet echt uit toch?)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 12:07

Het pakket wordt automatisch verwerkt door de streepjescode te lezen... dus altijd die doorkrassen.
En ja de nieuwe over de oude plakken, anders krijg je hem dus weer naar jouw adres teruggstuurd.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 12:23

Altijd het oude etiket onbruikbaar maken. Ofwel door er iets over te plakken, uit te stiften of het er af te halen. Nu heb je dus dat iemand zich van etiket gemist heeft. Ook een beetje logisch, hoe weet de pakketdienst nu welke ze moeten scannen

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-22 12:33

Oké dus het linker label moet helemaal weg/onleesbaar, en dat homer dingetje is het hele retourlabel? En kan ik die dan opnieuw versturen of moet ik dan een nieuw label kopen ofzo?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 13:15

De streepjescode doorstrepen/afplakken (evt met ducttape) van het oude label en ja ze hebben alleen de nieuwe streepjescode nodig om hem te versturen.

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-22 13:34

Brainless schreef:
De streepjescode doorstrepen/afplakken (evt met ducttape) van het oude label en ja ze hebben alleen de nieuwe streepjescode nodig om hem te versturen.

Oké, weet jij ook of die nog een keer gebruikt kan worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 15:40

Als het goed is is die niet gescand, dus zou gewoon doen of je neus bloed

Shetloveerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-22 14:47

pimaude schreef:
Als het goed is is die niet gescand, dus zou gewoon doen of je neus bloed

Ik denk dat hij al wel gescand is, want bij het postkantoor als ze dat stickertje er op doen scannen ze hem gelijk toch?