Verhuis- en verbouw topic 2022

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 09:55

PSvanLot schreef:
Vier jaar geleden hebben we het huis van de oma van mijn vriend kunnen kopen voor een enorm laag bedrag.
Het was voor mij niet de eerste keuze om hier te gaan wonen, we hadden zo'n fijn (wel met hoge hypotheek...) maar mijn vriend komt er al van baby af aan en wilde het graag overnemen wanneer ze kwam te overlijden.

Zijn grootouders zijn er in 1968 als eerste bewoners komen wonen en hadden er sinds die tijd ook echt niets aan gedaan. Letterlijk niet. Oma van 93 had nog een geiser hangen waar bijna 100 graden heet water uit kwam in de keuken, verlengkabels waren onder de vloerbedekking door gelegd en in een ander kamer aan de muur bevestigd om zo meer stopcontacten in de kamer te hebben etc...

De prijs van het huis (160k) en de vele mogelijkheden om te verbouwen hebben mij over de streep getrokken. Het huis staat op de hoek van de straat, een hele diepe tuin, een breed stuk tuin aan de zijkant van het huis en midden in het dorp.

Inmiddels is het plan klaar en gaan we een woonkeuken aanbouwen.
De tekening hieronder is nog iets aangepast. De deur in de bijkeuken gaat naar onder de deur van de kast en de trapkast wordt weggehaald en daar komt onder de trap iets van een inbouwkast, lades etc.

[ [url=m/pGNWhl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/IvL3BC.png]Afbeelding[/url] ]

7 juni gaan ze beginnen, 5 augustus is alles klaar...

Interieurstyliste heeft onze benedenverdieping opnieuw ingericht. De keuken klopt niet, tegen de lege wand komen 3 hoge kasten.
[ [url=m/b89fvd.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4XnHIR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Y7cRkC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/arItfC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wOOjMj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ccsdZE.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/r4ZE34.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/uEU8mi.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooi hoor :j Heel trendy, en lijkt me idd heerlijk als je met zo'n laag hypotheek bedrag wat ruimte hebt om echt wat vette dingen naar eigen smaak in te brengen


Renee1991 schreef:
Ik vind het vooral raar dat die man in z'n onderbroek niet in de keuken te vinden is :')


:D :D Ik vind het vooral bijzonder dat hij uberhaupt nog een onderbroek aan heeft terwijl hij in de douche staat :+
MarjanB schreef:
Mooie dingen allemaal!

En spannend met allemaal nieuwe huizen
Het ontwerp voor de badkamer
[ [url=m/nS6NyR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jAQdsP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/upMT69.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het ontwerp van de keuken
[ [url=m/SgM2L2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/d9ikPM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yzxGbV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dboWNz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Onze toekomstige slaapkamer
[ [url=m/cavE7D.jpg]Afbeelding[/url] ]
Woonkamer
[ [url=m/Rdq6Yx.jpg]Afbeelding[/url] ]
En de stal
[ [url=m/9j0ItH.jpg]Afbeelding[/url] ]

We hebben nog zat te doen :') nu zijn de elektricien en de installateur bezig. Morgen vloerverwarming er in.

maar wel een superfijne badkamer lijkt me. Heerlijk zo'n zitje in de douche :o



knabbelgirl schreef:
Wauw Renee wat een geweldige vloer! Kan het me goed voorstellen dat je die wilt houden!

@Menino: Voor zonnepanelen kan ik Veranderstroom aanraden, goede prijs, hele snelle levering maar ook super service achteraf! Wij hebben bouwbakkie voor de container gehad, was ook heel goed geregeld! Voor isolatie enzo zou je ook eens via vereniging eigen huis kunnen kijken, die hebben vaak kortingen op basis van lidmaatschap en/of collectiviteit

Dit is onze benedenverdieping geworden (oud en nieuw in 1 foto trouwens). Boven moet ik even nieuwe foto's maken, daar is sinds de laatste foto's nog erg veel veranderd

[ [url=m/ElrMym.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0dyjPG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cb5BpL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/GNdQEc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Keuken is echt mijn pronkstukje <3


Grote verbetering _/-\o_ Vind de kleuren in de before dus wel best leuk. Maar zou het niet op m'n radiatoren en deuren hoeven := En het meubilair is ook niet dat je zegt, jeetje.... Wat inspirerend. Veel beter nu :j .

PSvanLot

Berichten: 10151
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 09:59

Menico, dat is inderdaad heerlijk. Hadden een hypotheek van bijna 5 ton, met een rente van ruim 5%.
Nu een rente van 2,1% en een hypotheek van minder dan de helft.
Iedere maand weer heerlijk dat de hypotheek zo laat is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 10:06

Wij hebben gisteren de sleutel gekregen *\o/*

Heel gedoe. Het is natuurlijk niet om de hoek. En spits, en die vervloekte tunnel dus we zouden alleen al 4 uur in de auto zitten. Het weer zou matig worden, bewolkt en storm, dus wilden de hondjes eigenlijk wel meenemen met het idee dat ze wel even in de auto konden wachten. Anders moesten we weer uitlaat regelen en zouden ze heel lang alleen zijn.

Bij de notaris was er een felle zon, kneiterhete auto, en geen schaduw :+ Bovendien was ons vlak daarvoor verteld dat het passeren wel een uur zou duren, en wij dachten een kwartiertje ofzo (wat ook zo bleek te zijn). Dus zaten we met onze honden :7 Uiteindelijk met hangende pootjes gevraagd of ze mee het notariskantoor in mochten, wat niet met groots enthousiasme beantwoord werd :') _O-

Het was een bijzondere ervaring. In een net iets te klein hokje, een hele officiele meneer. Een corgi die tussen het voorlezen van de akte alleen maar apengeluiden maakte. En een Duitse herder van 45 kg die door allergie alleen maar zalmbrokjes mag en dus in de te kleine ruimte een ademwolk met de lucht van gefermenteerde vismarkt verspreidde :')

1 van de verkopers bleek ook een Corgi te hebben (en mijn moeder fokt ze), dus dat schepte dan wel weer meteen een band :D En het is ergens best schattig dat onze surrogaatbaby's bij het moment supreme, van onze eerste officiele huis aanwezig zijn geweest :D

MarjanB

Berichten: 16471
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 10:16

Hahaha zie t al voor me :+

Ja die man _O- die krijgen we er niet bij

PSvanLot

Berichten: 10151
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 10:48

Haha wat een verhaal! Hoe gaan jullie het met klussen en verhuizen doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 11:06

PSvanLot schreef:
Haha wat een verhaal! Hoe gaan jullie het met klussen en verhuizen doen?

Dat is lastig, en weten we nog niet. Onze huur is nog niet opgezegd, maar onze meubels worden wel over 2 weken opgehaald voor opslag. Ik denk dat we in beide huizen een goed opblaasbed neer zetten en dan gaan pendelen tijdens het klussen.
We hebben ook een daktent gekocht voor op onze busje, dus dat is feitelijk een soort minicamper, dus kunnen ook nog op een camping tussenin slapen.

Mijn moeder wil evt. op onze honden passen mocht het nodig zijn.
Ik denk dat veel gaat afhangen van wanneer de aannemers kunnen. En wil voor de bovenverdieping nog even een leuke vloer scoren op marktplaats voor we erin gaan, de huidige ben ik niet weg van (dus als iemand hier na een verhuizing 45m2 leuk laminaat overheeft en wil verkopen.... :D ) . De rest zijn allemaal kleine cosmetische klussen die we kunnen laten invoeren als we erin zitten.

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 11:49

Gefeliciteerd met de overdracht Menino! Heerlijk verhaal _O-

Ik weet niet hoe groot jullie gaan wonen, maar is het een idee om een woonunit in de tuin te zetten? Als het niet om de hoek is, dan zou voor mij dat steeds pendelen een enorme uitputtingsslag zijn.

PSvanLot

Berichten: 10151
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 13:47

Menino schreef:
PSvanLot schreef:
Haha wat een verhaal! Hoe gaan jullie het met klussen en verhuizen doen?

Dat is lastig, en weten we nog niet. Onze huur is nog niet opgezegd, maar onze meubels worden wel over 2 weken opgehaald voor opslag. Ik denk dat we in beide huizen een goed opblaasbed neer zetten en dan gaan pendelen tijdens het klussen.
We hebben ook een daktent gekocht voor op onze busje, dus dat is feitelijk een soort minicamper, dus kunnen ook nog op een camping tussenin slapen.

Mijn moeder wil evt. op onze honden passen mocht het nodig zijn.
Ik denk dat veel gaat afhangen van wanneer de aannemers kunnen. En wil voor de bovenverdieping nog even een leuke vloer scoren op marktplaats voor we erin gaan, de huidige ben ik niet weg van (dus als iemand hier na een verhuizing 45m2 leuk laminaat overheeft en wil verkopen.... :D ) . De rest zijn allemaal kleine cosmetische klussen die we kunnen laten invoeren als we erin zitten.


Hopelijk ben je snel klaar en spoedig over gehuisd! Veel gedoe op zo’n afstand.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 16:35

Hier is donderdag de nieuwe keuken ingemeten in het nieuwe huis, door het bedrijf dat namens Ikea keukens plaatst. Nu afwachten op de offerte voor de gevraagde extra werkzaamheden (elektra vervangen, eventueel oude keuken slopen, stucen). Hopelijk valt de offerte mee, dan kunnen we hun gewoon alles in 1 keer laten doen. Toch wel prettig.

Verder hebben mijn zus en ik vandaag een tapijt gekocht. Normaal zouden we daarmee gewacht hebben, maar we hadden wel door dat kwa tapijt onze smaak ver uit elkaar zat en dit was zo’n beetje de enige die we allebei gaaf vinden, dus maar gewoon gelijk gekocht, want wilde niet het risico lopen dat die over 1,5 maand ineens uit het assortiment was of zo!

Gaat om dit tapijt en een voorbeeld van hoe die ongeveer met de meubels in de woonkamer zou passen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MarjanB

Berichten: 16471
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 21:05

Mooi kleed!

Hier iets met twee lagen tegels in de oude badkamer… zucht -O-
Afbeelding

PSvanLot

Berichten: 10151
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 21:15

MarjanB schreef:
Mooi kleed!

Hier iets met twee lagen tegels in de oude badkamer… zucht -O-
[ [url=m/jkxfRs.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gelukkig is het voor een goed doel!!

little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 22:09

Ik ga proberen mee te lezen.
Ik heb ook meegepraat in het biedingoorlog topic wel al eind 2020.
We zijn februari 2021 in een boerderijtje gaan wonen van +-150 jaar oud.
En we verbouwen zelf.
Letterlijk alles moet gedaan worden .
We zijn een nieuw huis aan het bouwen terwijl we er wonen :D
Momenteel hebben we een deel van de achtergevel opnieuw gemetseld incl nieuwe kozijnen.
Hebben we de complete verdiepingvloer vervangen en 60 onhoog gebracht (nieuwe balken vloer enz)
En zijn we nu bezig met het dak te vervangen.
Complete dak alleen de spanten blijven in originele maar verstevigde staat

Cemlys

Berichten: 14958
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 23:04

Wauw little birdie, wat gaaf (ook dat je dat allemaal kunt).

Wij hebben febr 2021 ook een boerderij gekocht, geloof ook iets van 130jaar oud. Wij gaan eerst de keuken en badkamer vermoderniseren incl aanbouw, volledig isoleren, warmtepomp, zonnepanelen,... we hebben nog een stuk grond erbij gekocht waardoor het totaal nu op 1.5 hectare zit. Wel pech met stormschade aan de paardenstal, daar moet ook een nieuwe voor komen, wat we niet helemaal ingecalculeerd hadden.

listiglistje

Berichten: 14407
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 09:42

Respect _/-\o_ jullie mogen wat mij betreft hier best wel foto's plaatsen van de vorderingen :D

Hier een boerderij van 102 jaar oud gekocht, maar deze is in 2006 geheel opnieuw opgetrokken en gerenoveerd.
Ik zie dat niet zitten zelf doen, ik ben ook alleen.

Mooi shiloh, fijn als je het eens wordt over de smaak.
Nu al dingen aanschaffen hoort ook bij de voorpret *D
Ik heb gisteren een nieuwe lamp besteld voor op mijn toilet.

Cemlys

Berichten: 14958
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 10:02

Wij beginnen in het najaar met verbouwen, eerder lukte de aannemer niet. Ik heb mijn bad al uitgezocht en verder weten we min of meer wat we willen dus bedoeling is dat we de keuken ook maar vast gaan bestellen, tegenwoordig met die wachttijden.
Ik wil best foto s plaatsen maar er gebeurd nu nog niet veel. Project voor de zomer is mijn tuin wat verder aanplanten, moestuin levend houden, paddock aanleggen voor de winter met roosters (we zitten op klei) en ergens hoop ik dat we aan de stal kunnen beginnen nog.

listiglistje

Berichten: 14407
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 19:31

Ik heb mezelf vandaag in verfspuiten ingelezen, maar ik twijfel :o

Iemand ervaring hiermee?

Zit te twijfelen tussen 2 wagners en een goedkopere van powerplus.
Lees zowel heel erg positieve als negatieve reviews.
Maar volgens mij ligt dat meer aan de gebruiker/juiste verdunning.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 19:37

Ik heb van de week de Wagner flexio w 690 gekocht. Die was flink in de aanbieding bij de praxis.

Ik lees ook hele wisselende reviews. Maar het lijkt vooral een kwestie van goed lezen, goed de instructies volgen en er even handig in worden. Waarbij de negatieve reviews vooral van mensen zijn (naar mijn idee) die te snel opgeven.

Maar goed. Ik ga 1 juli pas verven, misschien dat ik voor die tijd wel nog ga testen op karton, maar heel veel meer kan ik er dus nog niet over zeggen.

Maar onze muren zijn van dit stucwerk, dus dat is een nachtmerrie met de roller. Dus ik hoop gewoon dat het positief uitpakt.


Afbeelding

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 19:55

Ik ga hier ook mee kijken. Kan dan wel geen huis vinden, maar hier vast inspiratie opdoen en tips meelezen. Altijd leuk om te zien hoe anderen dingen aanpakken en inrichten enzo

Cemlys

Berichten: 14958
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 19:58

Shiloh hier ook de woonkamer gedaan met structuurmuren en een rollet, wat een ellende. Ik zou ook spuiten.
Wij hebben een verfspuit, maar welke geen idee dat is mn man zn terrein

gaucho

Berichten: 9531
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 20:53

Ik heb ook dat soort muren, roller is verschrikkelijk. Ik heb ze deze keer laten doen.

PSvanLot

Berichten: 10151
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 21:09

Dat heet toch granol ofzo?

Als ik de mogelijkheid had, liet ik het glad stuccen!

gaucho

Berichten: 9531
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 21:15

Spachtelputz

PSvanLot

Berichten: 10151
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 21:17

gaucho schreef:
Spachtelputz

Dat is het inderdaad!

listiglistje

Berichten: 14407
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 21:27

Ik heb hem besteld met 20% korting.
Dacht toch al voor deze te gaan.
Ook flink wat tesa afdekfolie met 20% besteld.

Hier ook dat grove sier stucwerk :+
Heel fijn... zit bijna door het hele huis.
Ik zie liever glad, maar om nu alles te gaan stucen is een duur grapje.
In het echt valt het niet zo op en stoort het mij niet.

Afbeelding

listiglistje

Berichten: 14407
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 21:32

Ik krijg trouwens 31e de sleutel, dus ga snel beginnen met verven en kan mijn eigen review geven.

De hal en woonkamer wil ik het plafond laten spuiten.
Woonkamer is 90m² en 8 meter hoog is mij toch een beetje teveel en te risky :+