Verhuis- en verbouw topic 2022

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Luxorvalkje
Berichten: 1940
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 15:30

Ik krijg 1 september de sleutel van mijn appartement.

Ga ook ruim 1,5 uur verderop wonen.

Probleem is dat ik mijn vierzits bank niet mee kan nemen omdat die niet in de lift past (2,40m uit 1 deel).

Ook ik denk over een verfspuit.

En ik heb problemen met het inrichten van grote ruimtes.

Een beetje rondgevraagd naar een kast op maat, maar die zijn ook heel erg duur.

MarjanB

Berichten: 16471
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 16:07

Die vloer is mooi geworden! Wij moeten straks ook alles schilderen maar denk dat als we nog budget hebben, het laten doen. We zijn nu al vanaf december full pull aan het klussen, elk vrij uurtje en heb soms wel ff zoiets van laat dat maar een ander doen :=

Nu 6 lagen behang weg aan t halen

Afbeelding

gaucho

Berichten: 9531
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 16:44

Kan ik me voorstellen :o hier laatst van 1 kamer papier behang van de muur afgekrabt, werd ik ik niet heel gelukkig van. :')

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 16:50

Ik kom ook gezellig meelezen en kletsen hier :j Precies een jaar geleden de sleutel gekregen van een meerjarenplan, een boerderijtje uit 1932 op een flink perceel, waar sinds de jaren '70 niets meer aan gedaan is :=
We kunnen ons hart ophalen :') Niets geisoleerd, enkel glas, zwaar verouderde elektra, alles moet worden gedaan.

Afbeelding

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 17:56

@Luxorvalkje: Geen optie om de bank via het raam naar binnen te laten brengen?

Mensenkinderen dat is een megaklus dan Renee! Gaan jullie net zo grondig als bij MarjanB met zelfs de vloeren eruit? Hoe lang hebben jullie voor de verbouwing uitgetrokken?

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 18:37

Inderdaad een megaklus! We zijn nu boven alles in orde aan het maken. Daar wordt alles wat je je kunt bedenken goed geïsoleerd. Beneden willen we dat eigenlijk ook doen, dat zijn nu houten vloeren. Dus alles eruit, isolatie eronder, beton storten, vloerverwarming. Maar de vloer in de keuken gooit waarschijnlijk wat roet in het eten. Die willen we heel graag behouden, maar de vraag is of we die er heel uit krijgen. Dus dat gaan we tzt wel zien.
Afbeelding

We hebben geen harde deadline. Wel hebben we de afspraak dat we eerst alles boven klaar maken, zodat we daar kunnen slapen, tv kijken en douchen. En in de stal hebben we een tweede keuken staan. Zodra dat klaar is gaan we pas beneden overhoop halen. En komende winter moet de schil aan isolatie klaar zijn en de houtkachel aangesloten :brr:

gaucho

Berichten: 9531
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 18:46

Wat een gave vloer <3 kan me voorstellen dat je wil proberen die te behouden.

MarjanB

Berichten: 16471
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 18:48

Hele mooie vloer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 18:55

Renee1991 schreef:
Ik kom ook gezellig meelezen en kletsen hier :j Precies een jaar geleden de sleutel gekregen van een meerjarenplan, een boerderijtje uit 1932 op een flink perceel, waar sinds de jaren '70 niets meer aan gedaan is :=
We kunnen ons hart ophalen :') Niets geisoleerd, enkel glas, zwaar verouderde elektra, alles moet worden gedaan.

[ [url=m/FOXhGS.jpg]Afbeelding[/url] ]




Woah, wat gaaf. En spannend zo'n meerjaren project. Maar een boerderijtje is wel de droom. Leuk. Heel beniewd wat het gaat worden

@Marjan, groot gelijk. Als het geld er is. Wij kwamen in een zwaar verouderde huurwoning en waren zo gek om alles op te knappen := Op een gegeven moment waren we er klaar mee en hebben we ook alle simpele klusjes uit besteed :+

Hier inmiddels wat grove offertes aangevraagd wat twee aircounits zouden kosten - hebben nu een hele oude - . Dat valt mee. Ook het enige waar echt entousiast op gereageerd wordt op werkspot. Nu nog...

- Stukadoren
- Mensen voor zonnepanelen
- Mensen voor HR++ glas
- Een bedrijf voor een dakkapel
- Iemand voor de dakisolatie (die even goed moet kijken naar de tochtstromen oid)
- Een container voor sloopafval.
- Elektricien.

Als iemand aandraders heeft in omgeving Tilburg. Ik hoor het graag :D

listiglistje

Berichten: 14407
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 18:57

Wauw mooie vloer <3 laten zitten!

Ik zit te twijfelen over mijn vloer in de toekomst. Ligt nu een parketvloer in.
Schuren en opnieuw laten lakken.
Sparen voor een castlestone vloer met eventueel vloerverwarming eronder. Termijn binnen 5 jaar.
Dit laatste is wel mijn ultieme natte droom voor het huis :')
Woonkamer is wel 90m² (en 8 meter hoog := ), dus hoe dan ook een duur grapje.


Luxorvalkje via balkon/hoogwerker?

Echt diep respect hier voor de mega klussers _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 19:11

Die authentieke vloer is idd prachtig.

Ja grappig dat je dat zegt. Wij hebben een castlestone vloer in ons nieuwe huis of iets wat er op lijkt := Past wel minder bij een rijtjeshuis dan een boerderij :D Enfin, ook een heel dilemma. Want de vloer is prachtig, maar niet heel modern, en vloerverwarming wordt hem ook niet. Dus heel even nagedacht of we hem eruit gaan slopen... Maar dat vinden we toch ook wel echt kapitaal vernietiging, dus we laten hem er lekker liggen. Konden flink wat geld bijlenen voor verduurzaming, maar blijkt dat vloerverwarming (en isolatie) toch wel een essentieel onderdeel is van veel := . Dus dat heeft nog voor wat hoofdbreken gezorgd.

Ik zal morgen bij de oplevering eens foto's maken :D Als ik die van Funda pak kan iedereen mijn nieuwe adres opzoeken. En aangezien mijn vriend met veroordeelde crimi's (verslaafden, moordenaars, alles :D ) werkt is dat niet zo ideaal haha (Mocht ook nooit in zicht van zijn werk parkeren als ik hem ophaalde, aangezien een van zijn cliënten nummerborden noteerde :') _O- ) .

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 09:44

Wauw Renee wat een geweldige vloer! Kan het me goed voorstellen dat je die wilt houden!

@Menino: Voor zonnepanelen kan ik Veranderstroom aanraden, goede prijs, hele snelle levering maar ook super service achteraf! Wij hebben bouwbakkie voor de container gehad, was ook heel goed geregeld! Voor isolatie enzo zou je ook eens via vereniging eigen huis kunnen kijken, die hebben vaak kortingen op basis van lidmaatschap en/of collectiviteit

Dit is onze benedenverdieping geworden (oud en nieuw in 1 foto trouwens). Boven moet ik even nieuwe foto's maken, daar is sinds de laatste foto's nog erg veel veranderd

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Keuken is echt mijn pronkstukje <3

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 10:31

Waaaauw, wat een metamorfose!
Die kleuren op de before foto's :=

Rosanna1990
Berichten: 702
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 10:36

Ik meld me ook graag.
Wij hebben een kavel gekocht en als alles meezit gaan we oktober/november beginnen met bouwen.
Conceptaanvraag ligt momenteel bij de gemeente dus daar is het even op wachten, als die goedgekeurd worden kunnen we vrij snel de definitieve aanvraag doen en dan kunnen we echt gaan plannen :).

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 20:41

Ik kom met jullie meelezen. Vorig jaar heb ik de sleutel van mijn huis gekregen maar eigenlijk is alles inmiddels af. Wel nog wat kleine dingen hoor.
Leuk om alle foto’s hier boven te zien :j

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 22:19

Ik meld me ook :D

1 november krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis in Nunspeet.

We wonen nu in mijn huis in Drenthe, die we vanaf 1 december willen gaan verhuren.

We hoeven aan de nieuwe woning niet mega veel te doen, maar willen wel een nieuwe vloer, een cinewall en nieuwe meubels :D

Liefst ook Zonnepanelen maar door een ongunstig dak en ligging garage kunnen er alleen maar 4 stuks op de veranda.. :\

PSvanLot

Berichten: 10151
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 22:32

Vier jaar geleden hebben we het huis van de oma van mijn vriend kunnen kopen voor een enorm laag bedrag.
Het was voor mij niet de eerste keuze om hier te gaan wonen, we hadden zo'n fijn (wel met hoge hypotheek...) maar mijn vriend komt er al van baby af aan en wilde het graag overnemen wanneer ze kwam te overlijden.

Zijn grootouders zijn er in 1968 als eerste bewoners komen wonen en hadden er sinds die tijd ook echt niets aan gedaan. Letterlijk niet. Oma van 93 had nog een geiser hangen waar bijna 100 graden heet water uit kwam in de keuken, verlengkabels waren onder de vloerbedekking door gelegd en in een ander kamer aan de muur bevestigd om zo meer stopcontacten in de kamer te hebben etc...

De prijs van het huis (160k) en de vele mogelijkheden om te verbouwen hebben mij over de streep getrokken. Het huis staat op de hoek van de straat, een hele diepe tuin, een breed stuk tuin aan de zijkant van het huis en midden in het dorp.

Inmiddels is het plan klaar en gaan we een woonkeuken aanbouwen.
De tekening hieronder is nog iets aangepast. De deur in de bijkeuken gaat naar onder de deur van de kast en de trapkast wordt weggehaald en daar komt onder de trap iets van een inbouwkast, lades etc.

Afbeelding

Afbeelding

7 juni gaan ze beginnen, 5 augustus is alles klaar...

Interieurstyliste heeft onze benedenverdieping opnieuw ingericht. De keuken klopt niet, tegen de lege wand komen 3 hoge kasten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PSvanLot

Berichten: 10151
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 22:37

knabbelgirl schreef:
Wauw Renee wat een geweldige vloer! Kan het me goed voorstellen dat je die wilt houden!

@Menino: Voor zonnepanelen kan ik Veranderstroom aanraden, goede prijs, hele snelle levering maar ook super service achteraf! Wij hebben bouwbakkie voor de container gehad, was ook heel goed geregeld! Voor isolatie enzo zou je ook eens via vereniging eigen huis kunnen kijken, die hebben vaak kortingen op basis van lidmaatschap en/of collectiviteit

Dit is onze benedenverdieping geworden (oud en nieuw in 1 foto trouwens). Boven moet ik even nieuwe foto's maken, daar is sinds de laatste foto's nog erg veel veranderd

[ [url=m/ElrMym.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0dyjPG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cb5BpL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/GNdQEc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Keuken is echt mijn pronkstukje <3


Wat ziet het huis er groter uit zo zonder de schreeuwkleuren!

listiglistje

Berichten: 14407
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 23:46

Veel beter wat bezielt mensen toch om van die lelijke kleuren te gebruiken.

Welkom alle nieuwe (toekomstige) huiseigenaren!

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 09:05

Tja, smaken verschillen. Niet dat het mijn smaak is, maar ik vind de huidige trend veel te donker. Daar word ik dan weer niet blij van. Mijn huis heeft lichte kleuren. Vind een ander misschien ook niets, maar ik voel me er prettig bij. En dat gaat het uiteindelijk om.

MarjanB

Berichten: 16471
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 09:14

Mooie dingen allemaal!

En spannend met allemaal nieuwe huizen
Het ontwerp voor de badkamer
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het ontwerp van de keuken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Onze toekomstige slaapkamer
Afbeelding
Woonkamer
Afbeelding
En de stal
Afbeelding

We hebben nog zat te doen :') nu zijn de elektricien en de installateur bezig. Morgen vloerverwarming er in.

PSvanLot

Berichten: 10151
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 09:25

Fitzroy schreef:
Tja, smaken verschillen. Niet dat het mijn smaak is, maar ik vind de huidige trend veel te donker. Daar word ik dan weer niet blij van. Mijn huis heeft lichte kleuren. Vind een ander misschien ook niets, maar ik voel me er prettig bij. En dat gaat het uiteindelijk om.


Ik houd ook aan licht. Maar is wel besmettelijker haha

PSvanLot

Berichten: 10151
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 09:25

MarjanB schreef:
Mooie dingen allemaal!

En spannend met allemaal nieuwe huizen
Het ontwerp voor de badkamer
[ [url=m/nS6NyR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jAQdsP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/upMT69.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het ontwerp van de keuken
[ [url=m/SgM2L2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/d9ikPM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yzxGbV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dboWNz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Onze toekomstige slaapkamer
[ [url=m/cavE7D.jpg]Afbeelding[/url] ]
Woonkamer
[ [url=m/Rdq6Yx.jpg]Afbeelding[/url] ]
En de stal
[ [url=m/9j0ItH.jpg]Afbeelding[/url] ]

We hebben nog zat te doen :') nu zijn de elektricien en de installateur bezig. Morgen vloerverwarming er in.


Haha wie heeft die man er in bedacht!!

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 09:45

Ik vind het vooral raar dat die man in z'n onderbroek niet in de keuken te vinden is :')

listiglistje

Berichten: 14407
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 09:54

Krijg je die man erbij :P