Verhuis- en verbouw topic 2022

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88069
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 16:01

Is maar 1 muurtje, dus dat is te overzien :D
En we hebben hele handige vrienden, dus die komen daar mee helpen (lees: gaan dat doen :+ ).
Het is wel veel, maar ook wel te overzien.
Plan is om wel zoveel mogelijk te doen voor we er in gaan. 2 juni krijgen we de sleutel. Eind augustus moeten we ons huis uit. Dus wat we willen doen is eerst dat muurtje eruit, draagbalk er in, deur eruit, muurtje metselen. Dan kan er gestuukt en geverfd worden beneden en kan de keuken er in (die we uiteraard eerder bestellen, sterker nog, de offerte ligt er al, bij een 'go' gaan ze inmeten en bestellen, levertijd is 5 weken zeggen ze). Hopelijk kan het toilet dan ook al gedaan worden en kunnen we de vloer beneden leggen (we willen alle drempels er uit en helemaal doorleggen, iets met levensloopbestendig). We hebben veel hulp van scholieren die examen gaan doen en dan klaar zijn. Die wilden wel een zakcentje verdienen, dus mogen klusjes gaan doen als schuren, verven, enz. :))

Ik ga er vanuit dat we tijd genoeg hebben om de beneden verdieping helemaal te doen voor we er in gaan. De rest kan eventueel ook als we er in zitten. Dubbel glas willen we dan wel voor de winter (zit nu enkel glas in) en de zonnepanelen zodra de leveranciers tijd hebben, maar dat heeft geen haast. Hopelijk eind zomer ofzo, zodat we nog wat zonuren mee kunnen pikken :D. Maar als dat later wordt is het ook okee.
De badkamer doen we pas als we weten welk budget er over is. Dus dan zitten we er sowieso al in.

Cemlys

Berichten: 14960
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 18:35

Hier gaat het lekker vooruit
Afbeelding
Badkamervloertje zit erin. Vandaag geverfd basislaag, hopelijk morgen 1ste laag kleur erop. Morgen komen de badmeubels, de rest is er al, muv de deur :')
Doel dit weekend af :):)

Afbeelding
Slaapkamer vloer erin en volgens mij ook basislaag gespoten, die gaan we later afwerken, heeft nog even geen prioriteit


Afbeelding
Wc achterwandje zit erin, morgen vloer, en dan hopelijk weekend laatste laagje verf erop en afwerken en ohja ook nog een deur graag _O-


Afbeelding
Afbeelding
Keuken, geverfd, vloer gaat er nu in, keuken komende week :)ddd *\o/* nog veel werk om af te werken allemaal maar we racen richting finish, is maar goed ook want ik ben er zo klaar mee :=

Daihyo

Berichten: 88069
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 20:00

Oh wauw, ik ben fan van je badkamer vloer <3

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 21:35

Ohhh dat gaat lekker! Super mooi!!!

horsii

Berichten: 7632
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 23:21

Mooi je badkamer vloer zeg.

Hier vanavond blokken gelijmd voor de dakconstructie.

Afbeelding

Shiloh

Berichten: 19786
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 19:21

Wouw. Wat een voorgang Cemlys! Prachtige tegels inderdaad!

Het was even een klusje om hem op zijn plek te krijgen omdat ik hem helemaal vol gestouwd had met geluidsisolatie, maar koof zit op zijn plek. Morgen verder en dan hoop ik een eind te komen met het maken van het onderkastje/plaatsen werkblad.


Afbeelding

Afbeelding

De bevestigingshaken die je onder ziet komen uit het zicht in het kastje te zitten en die helemaal bovenin komt uiteindelijk ook uit zicht, want er komt een verlaagd plafond in.

Het luikje links is zodat als er ooit verstoppingsproblemen zijn dat we dan nog bij het deksel kunnen komen.

Cemlys

Berichten: 14960
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 21:26

Netjes zo Shiloh!

Hier weer wat vooruitgang
Warmtepompboiler staat er
Deel van de hal is gevoegd
Wc pot hangt
Spotjes in de badkamer en het ventilatiesysteem hangt
Douchewand geïnstalleerd en bad staat bijna ter plekke
Badmeubel ga ik maandag mee verder eerst weekend nachtdienst

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ik ben zo blij met mn vloeren zowel badkamer als hal/keuken/wc
Daar hebben we zo n castle stone acbtige vloer
Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88069
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 21:41

Mooi <3

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 22:18

Prachtig ja!!

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 22:52

Ik kom mij hier ook melden!

Wij hebben een nieuw huis gekocht en krijgen 12 juli de sleutel. We willen half augustus over. Bijvoorkeur zijn er dan 2 grote dakkapellen geplaatst en is er in die kamer een muurtje geplaatst om van 1 kamer 2 kamers te maken.

Eind volgende week verwachten we van de aannemer te horen wat de kosten zijn en of het hem gaat lukken voor half augustus :D

We gaan van een nieuwbouw woning uit 2018 (zijn 1e bewoners) naar een huis uit oorspronkelijk de jaren 60.
In de loop der tijd al helemaal aangepakt. Dr kan nog aardig verduurzaamd worden (oa zonnepanelen, warmtepomp, LT vloerverwarming,), maar dat komt over een paar jaar wel

Schoonpa is al flink aan het werk gezet en heeft een super gaaf speeltoestel gedemonteerd en opgehaald . Die komt straks in de tuin te staan.

Verhuisbedrijven ben ik ook mee bezig. Wacht nu van een 2e op de offerte.

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 23:03

Klinkt heel tof Mri! Gefeliciteerd en heel veel klusplezier!

PSvanLot

Berichten: 10162
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 07:34

Mri schreef:
Ik kom mij hier ook melden!

Wij hebben een nieuw huis gekocht en krijgen 12 juli de sleutel. We willen half augustus over. Bijvoorkeur zijn er dan 2 grote dakkapellen geplaatst en is er in die kamer een muurtje geplaatst om van 1 kamer 2 kamers te maken.

Eind volgende week verwachten we van de aannemer te horen wat de kosten zijn en of het hem gaat lukken voor half augustus :D

We gaan van een nieuwbouw woning uit 2018 (zijn 1e bewoners) naar een huis uit oorspronkelijk de jaren 60.
In de loop der tijd al helemaal aangepakt. Dr kan nog aardig verduurzaamd worden (oa zonnepanelen, warmtepomp, LT vloerverwarming,), maar dat komt over een paar jaar wel

Schoonpa is al flink aan het werk gezet en heeft een super gaaf speeltoestel gedemonteerd en opgehaald . Die komt straks in de tuin te staan.

Verhuisbedrijven ben ik ook mee bezig. Wacht nu van een 2e op de offerte.


Proficiat!! Verbouwen zal spannend worden zo midden in de zomer/bouwvak?

Daihyo

Berichten: 88069
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 07:46

Gefeliciteerd!

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 13:36

PSvanLot schreef:
Mri schreef:
Ik kom mij hier ook melden!

Wij hebben een nieuw huis gekocht en krijgen 12 juli de sleutel. We willen half augustus over. Bijvoorkeur zijn er dan 2 grote dakkapellen geplaatst en is er in die kamer een muurtje geplaatst om van 1 kamer 2 kamers te maken.

Eind volgende week verwachten we van de aannemer te horen wat de kosten zijn en of het hem gaat lukken voor half augustus :D

We gaan van een nieuwbouw woning uit 2018 (zijn 1e bewoners) naar een huis uit oorspronkelijk de jaren 60.
In de loop der tijd al helemaal aangepakt. Dr kan nog aardig verduurzaamd worden (oa zonnepanelen, warmtepomp, LT vloerverwarming,), maar dat komt over een paar jaar wel

Schoonpa is al flink aan het werk gezet en heeft een super gaaf speeltoestel gedemonteerd en opgehaald . Die komt straks in de tuin te staan.

Verhuisbedrijven ben ik ook mee bezig. Wacht nu van een 2e op de offerte.


Proficiat!! Verbouwen zal spannend worden zo midden in de zomer/bouwvak?


Yup, maar we gaan het zien. we verwachten einde van deze week te horen van de aannnemer of het gaat lukken.
Maar bouwvak kan aardig wat roet in het eten gooien inderdaad...

Als het niet kan dan zal het ff aanpassen zijn, dan moeten onze dochters (dan 3 en bijna 5) samen op 1 kamer slapen.
Of 1 bij papa en 1 bij mama :D

Luxorvalkje
Berichten: 1940
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 15:29

Cemlys schreef:
Netjes zo Shiloh!

[ [url=m/LOWffz.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ik ben zo blij met mn vloeren zowel badkamer als hal/keuken/wc
Daar hebben we zo n castle stone acbtige vloer


Ik snap dat je daar blij mee bent!
Wat gaaf!
Ik houd wel van strak.
Zou ik je (per PB) wat vragen mogen stellen over je badkamer? :)

Cemlys

Berichten: 14960
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 20:30

Luxorvalkje schreef:
Cemlys schreef:
Netjes zo Shiloh!

[ [url=m/LOWffz.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ik ben zo blij met mn vloeren zowel badkamer als hal/keuken/wc
Daar hebben we zo n castle stone acbtige vloer


Ik snap dat je daar blij mee bent!
Wat gaaf!
Ik houd wel van strak.
Zou ik je (per PB) wat vragen mogen stellen over je badkamer? :)

Ja hoor geen probleem

Vandaag wat spulletjes gehaald om toilet te schilderen, ik heb het spoelbedieningspaneeltje zelf geïnstalleerd :) ik had veel meer gepland maar nachtdienst gehad dit weekend en vanacht maar 2u geslapen.
Wel een kippenhok besteld en vandaag kippen gaan kijken.

Mri hopelijk lukt het dan!

Shiloh

Berichten: 19786
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 20:42

Wat wordt het prachtig bij jullie Cemlys! Heel benieuwd naar de rest van de badkamer. Ik kan alleen maar dromer van zo’n prachtige ruime inloop douche. Ooit!

Mri! Gefeliciteerd met jullie woning. En inderdaad veel succes en plezier met klussen. Wel een flinke uitdaging zo in een maand tijd midden in de zomer. Hoop dat het allemaal gaat lukken.

Hier ook weer wat stapjes verder. Stopcontact geplaatst. Water verder voorbereid, ook voor de boiler. Verder het kastje helemaal uitgetekend en bedacht. Dit is het plan:


Afbeelding

Heb de latjes inmiddels gezaagd en ook de onderplank is gezaagd.


Afbeelding

Afbeelding

Dat staat nu allemaal boven in de verf. Zal de komende dagen dus vooral aan het lakken zijn. Wil alles in de lak. Ook wat je niet ziet, want wil dat het zo goed mogelijk water proof wordt.

En heb al zoveel plezier van de isolatie in die koof!! Hoor het bijna niet meer als mijn zus boven de wc door trekt. En het druppelen een kwartier nadien al helemaal niet meer.

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:55

Dat ziet er al goed uit Shiloh! Fijn dat het nu al zo'n effect heeft.
Ben heel benieuwd naar het eindresultaat, aan de voorbereiding zal het niet liggen :+

Wij gaan ook weer lekker. Doordat we de stalen draagbalk in de woonkamer hadden geplaatst konden we weer verder boven met wat zwaardere dingen.

We hebben nu in ieder geval alle drie de slaapkamers stucclaar. De elektra is helemaal getrokken, de tussenwanden zijn ook opgevuld met isolatie en dichtgemaakt met fermacell platen.

Onze slaapkamer
Afbeelding

Tweede slaapkamer
Afbeelding

Studeerkamer
Afbeelding

Overloop
Afbeelding

Volgende stap was de natuurstenen douchebak naar boven krijgen. Kreng is loodzwaar en dat wilden we dus pas doen als de draagbalk beneden vervangen was.
Hadden we van het weekend vrienden op bezoek, mijn vriend vertelt over de verbouwing en de douchebak, zegt eentje.. Die kunnen we nu toch wel even naar boven werken? En ja hoor, die pakt hem zo aan het gat van de afvoer en met 5 minuten lag ie boven op z'n plek :')
Afbeelding

Afbeelding

Dus daarna konden we verder met het laatste stuk metal stud; de badkamer.
Eerst het deurkozijn op z'n plaats.

Afbeelding

En verder met de metal stud. We gaan lekker!
Afbeelding

Flashback naar toen we begonnen
Afbeelding

Shiloh

Berichten: 19786
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 21:13

Wouw Renee1991. Begint echt vorm te krijgen zeg! Gaaf hoor! Fijn dat soort vrienden ook! Wat voor stijl heb je voor ogen voor de kamers en de badkamer?

En thanks. Voorbereiding ligt het zeker niet aan. Haha. Zit meer uur denkwerk dan doenwerk in denk ik. Dit weekend met Pasen een extra dagje klussen. Ik heb goede hoop dat ik dit weekend de kraan en wasbak in ieder geval op zijn plek heb.

horsii

Berichten: 7632
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 21:15

Dat schiet mooi op krijgt flink vorm nu.
Fijn een sterke hand.

Rosanna1990
Berichten: 702
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 16:05

Wauw, gaaf René, en wat een heerlijke hoogte in de kamers!

Hier is er ook eindelijk voortgang, we zijn begonnen met afgraven en aankomend weekend gaan ze de bakken voor fundering maken.

Afbeelding

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 19:48

Pwoh goeie vraag Shiloh.. De badkamer hebben we al wel concreet uitgedacht, de slaapkamers nog niet zo.
Deze tegels komen in de badkamer:
Afbeelding

In het koofje voor de shampoos en op de vloer komt betoncire, waarschijnlijk dezelfde kleur als in de koof op de foto.

Deze doucheset komt erbij, met een moderne thermostaatkraan met ouderwetse uitstraling
Afbeelding

Dit badmeubel hebben we besteld
Afbeelding

En voor wat betreft de slaapkamers en studeerkamer, tsja.. Beetje rustige, aardse tinten. Er komt sowieso op alle kamers een warme eikenhouten vloer te liggen maar voor de rest hebben we ons er nog niet zo in verdiept.

horsii

Berichten: 7632
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 15:41

Rosanna, leuk nu komt het echte werk.

Hier ook weer wat verder.
Afbeelding

Shiloh

Berichten: 19786
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 22:36

Wat een super toffe tegels Renee1991! En leuk kastje ook. Heel benieuwd hoe het straks allemaal bij elkaar komt.

Oooh. Lekker Horsii! Bijna dicht?

Hier ook lekker bezig. Ben heel ver met het kastje en werkblad en wasbak en kraan en zo. Bovenkastje hangt ook, maar nog zonder deurtjes.
“Tegels” erachter zitten nog niet vast, was meer voor een idee van hoe het gaat worden.


Afbeelding

Afbeelding

Morgen “tegeltjes” achterwand plakken. Afvoer aansluiten en boiler plaatsen en dan heb ik eindelijk werkende kraan en wasbak *\o/*

Dan maandag deurtjes halen en op maat zagen en verven en zo. Nog een hele hoop afwerking te doen. Maar vind het echt gaaf dat het steeds dichter komt bij hoe ik het voor ogen heb.

horsii

Berichten: 7632
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 20:26

Mooie tegeltjes, ben benieuwd.


Hier ook weer flink geklust
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding