Apple of Samsung mobiel

Moderators: ynskek, Dani, Polly, Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird

Meliaforever

Apple of Samsung mobiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-22 15:18

Ja het is weer tijd om mijn abbo te verlengen. Ik heb nu de Samsung s10 en dacht dus voor de S21 te gaan, maar ik lees daar ook veel niet goede verhalen over.
Nu zit ik eraan te denken om een Iphone te nemen, maar heb nog nooit iets van Apple gehad.
Iemand die ook de overstap heeft gemaakt? En welke iPhone is dan goed en redelijk betaalbaar op dit moment?

Altijd weer zo'n zoektocht. :')

------------------------------

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 15:24

Ik wil juist die stap andersom maken omdat Apple zo duur is :')

Ik ben aan het kijken voor een Samsung A52

Blackstar † 02-01-2016
Rust zacht meisje

Tailina 16-04-2016
B+2

Desireeeee

Re: Apple of Samsung mobiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 15:42

Voor mijn vriend hebben we een tijdje geleden een vergelijking gemaakt met Samsung en Apple (ondanks dat hij nooooit een apple wilde omdat het veel te duur was), blijkt dat als je naar de specificaties kijkt, Apple nog niet eens zo duur is. Bij ons kwam het er uiteindelijk op neer dat een iPhone net zo duur was als een Samsung als je ging kijken naar wat je op je telefoon wenst. :)

Verder vind ik Apple persoonlijk veel gebruiksvriendelijker. Maar dat is natuurlijk persoonlijk! Ik heb hiervoor ook een Samsung en zelfs Huawei gehad, mijn vriend heeft ook de overstap van Samsung naar Apple gemaakt en die is er echt ontzettend blij mee. :D

Vaak is het zo dat een modelletje onder het meest recente model een hele goede aankoop is. Volgens mij is nu de 12 uit? Dan zou ik gaan voor de 11. Dan ben je iets goedkoper uit, maar gaat de telefoon daarnaast ook nog ruim mee qua tijd.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 15:47

grote verschil is android/ ios werking..

als je nu iig een mob tel koopt, kijk dan of ie geschikt is voor 5g..

want vele mob tel van 2019 of ouder zijn er niet geschikt voor.

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 15:48

Ik heb een S21+ en ik ben daar enorm tevreden over.

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 15:55

Ik ben 1,5 jaar geleden overgestapt naar een iPhone en vind het een top apparaat. Inmiddels ook een MacBook aangeschaft en ook daar erg tevreden over.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 16:07

Begin nooooooooiit aan een Apple!!!! }>

Begin je aan een Apple, is de rest daarna voor de mindere goden.

Ik kreeg een Apple van een vorige werkgever en daarmee was ik dus verpest. Zowel de Motorola die ik later bij een andere werkgever kreeg als de huidige Samsung (A50) van m'n huidige werkgever.... voor de mindere goden; wat een gribusdingen!

Dat is het enige nadeel aan m'n appeltje, deze kan geen dual SIM aan maar zodra ik een versie koop die dat wel kan, krijgt m'n werkgever die gribus van een A50 terug.

kennis is ééndimensionaal, kunde is tweedimensionaal, inzicht is driedimensionaal, ervaring is vierdimensionaal.....
Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-22 16:18

De iPhone 13 is al uit.
Ik zat inderdaad dan te kijken naar de 11 of 12, is 64gb wel genoeg?

@ikke, :') :')

------------------------------

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 16:21

Ik heb privé een Apple en van de zaak een Samsung, ik vervloek de Samsung. Elke dag updates en dan moet ie 400+ ongebruikte apps bijwerken. Het is gewoon niet mijn ding :')

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 16:23

ik heb zelf een iPhone 11 pro met 128 GB, ik ben iemand die al mijn bestanden op mn iCloud bewaart maar vind het echt wel fijn om 128GB te hebben. Dan kun je een stuk geruster apps downloaden. Met minder GB kwam ik na een jaar toch altijd in de knoop met mijn ruimte door systeemupdates en apps downloaden.

Eigenlijk zijn alle iPhones vanaf de x of 11 echt dikke prima om nu mee te beginnen. :) De verschillen tussen de 12/13 zijn zo minimaal dat ik het zonde voor je geld zou vinden om de 13 te halen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 16:24

Meliaforever schreef:
De iPhone 13 is al uit.
Ik zat inderdaad dan te kijken naar de 11 of 12, is 64gb wel genoeg?

@ikke, :') :')

Ligt aan hoeveel foto’s je erop wilt tot 1000 is 64 genoeg.

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 16:35

Ik heb al 5 jaar lang een iPhone 8 Plus en dat ding werkt nog super! Het kriebelt al een tijdje om de iPhone 12 aan te schaffen, maar vind het eigenlijk zo zonde omdat deze nog prima werkt. Mijn iPhone heeft al zoveel doorstaan, en nog steeds werkt die als een speer. Voor mij nooit meer anders, mijn oude Samsung telefoons moest ik om de 2,3 jaar vervangen omdat die dan te traag werd en vast liepen. Ik zweer bij iPhone!

it's not a hobby , its a lifestyle !

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 16:35

Geen van beide. Allebei duurder dan ze waard zijn.

Motorola en OnePlus, allebei Android, fantastische kwaliteit en niet zo duur.

Merry of soul she sailed on a day,
over the sea to Skye.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 16:42

Molfre schreef:
Geen van beide. Allebei duurder dan ze waard zijn.

Motorola en OnePlus, allebei Android, fantastische kwaliteit en niet zo duur.

Wat je niet kent mis je inderdaad niet….

Nielojram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 19:10

Alleen al voor de veiligheid zou ik apple kiezen.
Bij samsoep en andere consorten ben je ongemerkt te hacken.

Bij de tienduizend ga ik offline.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 19:35

ikke schreef:
Begin nooooooooiit aan een Apple!!!! }>

Begin je aan een Apple, is de rest daarna voor de mindere goden.

Ik kreeg een Apple van een vorige werkgever en daarmee was ik dus verpest. Zowel de Motorola die ik later bij een andere werkgever kreeg als de huidige Samsung (A50) van m'n huidige werkgever.... voor de mindere goden; wat een gribusdingen!

Dat is het enige nadeel aan m'n appeltje, deze kan geen dual SIM aan maar zodra ik een versie koop die dat wel kan, krijgt m'n werkgever die gribus van een A50 terug.

Bij een nieuw abonnement een e-Sim nemen, dan heb je geen simkaart nodig en kun je cardslot gebruiken voor een andere Sim (bijvoorbeeld in het buitenland). Ideaal!

Ik ben van de Apple. Alles is Apple bij mij en ik vind het heerlijk dat alles met elkaar praat. Maar het is denk ik net wat je fijn vindt werken. Volgens mij is het kwalitatief allemaal vergelijkbaar.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 19:47

Ik ben van een android naar een Apple (iOS) gegaan en ben heel snel daarna weer gewisseld. Ik hoef ook nooit meer een Apple wat een nachtmerrie dingen en zodra ze wat ouder worden doen ze het niet meer

Ik heb nu een oppo en zou ook zeker niet voor een Samsung gaan

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 08:47

Ik heb ook alles van Apple. Ooit begonnen met Android, maar ik wil nooit meer terug. Soms moeten we de telefoon van mijn schoonmoeder repareren, dat is een Android, ding heeft ook echt regelmatig problemen wat bij onze Apple spullen eigenlijk nooit voorkomt, en die Android zou ik dan het liefst uit het raam gooien :')
iPhones gaan ook veel langer mee. Mijn vorige was 6 jaar oud, draait nog op het nieuwste besturingssysteem, en daar heb ik mijn vriend sinds kort blij mee gemaakt omdat die nog prima een aantal jaren extra mee kan.
Ik heb zelf sinds kort de 12 mini, die vind ik qua formaat een stuk fijner. De SE kan ook een optie zijn, ook een prima ding en een stuk goedkoper.

Een tip: neem een klein abonnement op de iCloud. Dan heb je voor een euro per maand flink wat extra opslagruimte, en kun je overal bij je foto’s. Dat vind ik zelf fijner dan meer geheugen in de telefoon.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 08:51

Amber_anne schreef:
Ik ben van een android naar een Apple (iOS) gegaan en ben heel snel daarna weer gewisseld. Ik hoef ook nooit meer een Apple wat een nachtmerrie dingen en zodra ze wat ouder worden doen ze het niet meer

Dan heb je geen nieuwe gekocht of een oud model want de eerste 4-5 jaar updaten ze gewoon.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 08:55

En zelfs zonder updaten kan je er jaren mee bellen en smsen. M'n collega heeft pas een paar jaar terug z'n 3S vervangen :')

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 08:55

Apple :j ik begon met Samsung maar die liep altijd vast of had wel andere kuren. Apple doet wat hij moet doen, we hebben inmiddels alles van Apple

La Vie en Rose 

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 08:56

Paar jaar geleden heb ik de overstap gemaakt van Samsung naar iPhone. Nooit spijt van gehad. Eerste paar dagen moest ik wel enorm wennen :P

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 08:57

Samsung kan wel beter tegen vallen en stoten.
Wat ook goed was want ik smeet dat kreng een paar keer per dag op de grond omdat ie weer vast zat.
Wat een onding!
Nu al jaren blij met m'n Apple.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 08:58

Mijn vriend is erg blij met zijn Nokia. Geen batterij meer die om de haveklap leeg is (Apple), fijne bediening, extra stevig glas (hebben niet alle varianten dacht ik) en tegenwoordig ook gewoon Android. Weinig ervaring met Samsung. Wel ooit een gehad, maar dat is alweer heel wat jaar geleden.
Ik heb ook al jaren Apple, maar ook alleen omdat ik elke keer de oude van mijn vader overneem. Als ik er ooit een zelf moet kopen zal het waarschijnlijk ook een Nokia worden.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 09:10

janderegelaa schreef:
Amber_anne schreef:

Dan heb je geen nieuwe gekocht of een oud model want de eerste 4-5 jaar updaten ze gewoon.

Wat fijn dat je weet wat voor telefoon ik heb gekocht....

Ze updaten nog wel maar hij liep steeds vaker vast, werd ontzettend traag etc.

Voor Apple liefhebbers misschien moeilijk te geloven maar er zijn ook gewoon mensen die het niks vinden