Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
office schreef:In een Dirk filiaal hing een briefje dat je Max 2 potjes honing per persoon af mocht rekenen.Weet niet of dat met de oorlog te maken heeft of met bijen sterfte maar viel me wel op.Ik had zelf aan een potje genoeg maar honing op rantsoen is nieuw voor me.
Pepperrr schreef:Ik heb best een heftige soja allergie. Doordat zonnebloem(olie) nu dus aan het verdwijnen is stoppen ze in steeds meer dingen soja... Rete irritant. Zo pas dus helaas een fout gemaakt met de mayo van de Albert Heijn. Hebben jaaaaaaaren lang dezelfde gehad, en ineens hebben ze er soja in gedaan. Was niet erg grappig. Hoop echt dat ze andere alternatieven gaan vinden. Zo kan ik dus ook bijna geen chocola eten, overal zit soja in ipv zonnebloem. Nou zijn deze dingen geen first world problems maar als dit zo bij steeds meer producten gaat gebeuren gaat het wel serieus problematisch worden voor mensen met een soja allergie...
Sizzle schreef:Hier (Zwitserland) staat het gewoon nog vol, zowel zonnebloemolie als koolzaadolie.
We schijnen hier lokale productie te hebben. Dat gaat waarschijnlijk niet alle vraag afdekken op lange duur, maar nu is er nog weinig aan de hand.
Ik hoop dat zowel covid als Oekraine een eye opener zijn dat de wereld moet blijven focussen op lokale produkten. De globalisatie is te ver gegaan.
Eilinora schreef:Stro is in Nederland ook wel goed te krijgen op zich,en anders komt het ook uit Polen en Duitsland dus denk dat dat wel meevalt
rina schreef:Eilinora schreef:Stro is in Nederland ook wel goed te krijgen op zich,en anders komt het ook uit Polen en Duitsland dus denk dat dat wel meevalt
Geloof me, stro en hooi wordt verschrikkelijk duur dit jaar. Met de enorme brandstofprijzen en de prijzen van kunstmest ed. die gigantisch gestegen zijn kunnen de boeren straks niet anders meer. Ik werd al gewaarschuwd de laatste keer dat ik hooi gehaald heb.