Fijne steelstofzuiger

Moderators: ynskek, Dani, Polly, Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird

Sem_

Fijne steelstofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-22 14:43

Hoewel ik een enorme fan ben van onze robotstofzuiger, lijkt het me ook handig om een steelstofzuiger bij de hand te hebben die ik even snel erbij kan pakken. Ik merk dat ik dat nu toch een stuk minder snel doe met onze normale stofzuiger.

Zijn er nog bokkers met aanraders/afraders? De Dyson van € 800 vind ik persoonlijk iets te duur. :Y) Het moet er wel een zijn die dierenharen op kan zuigen.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 14:48

Ik heb de Philips SpeedPro FC6727/01 en die bevalt me heel goed! Draadloos, prima accu en werkt goed met zand en dierenharen. Zit een klein, extra kopstuk bij die je kan gebruiken om meubels mee te stofzuigen en die krijgt bij mij echt alle kattenharen weg. Ik ben zeer tevreden :) En hij is een stuk goedkoper dan een Dyson. Ik heb dan die voor dierenharen, daar zit dat extra kopstuk bij.

Regenboog, oh Regenboog, gelukkig ben je krom.

Anders heette je Regenstreep, en dat klinkt zo stom. :)

Voorheen bekend als Negerzoen, maar anno 2021 mocht dat niet meer dus dan maar iets dat rijmt.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 15:02

Ik heb ongeveer dezelfde: de Philips SpeedPro FC6724/01. Die is zonder lichtjes voorop. Ik ben er echt super tevreden mee. Ik kan op een volle accu ongeveer drie á vier keer mee het appartement rond, en heb twee katten. Dus uitloop van de kattenbak, en kattenharen. Geen extra losse onderdelen, gewoon alles in één apparaat. Heel makkelijk!

Edit: ik zal er nog even bij vermelden dat ik niet elke dag zuig, en de stofzuiger soms dus echt wel wat vuil voor zijn kiezen borstels krijgt. Tot nu toe wordt de klus altijd goed geklaard. :j
Laatst bijgewerkt door marley93 op 29-04-22 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Sem_

Re: Fijne steelstofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-22 15:08

Dit klinkt alvast top, dank beiden! :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 15:26

Ik ben ook aan het rondkijken naar een nieuwe steelstofzuiger, maar er is zo verschrikkelijk veel keus dat ik hier graag even meelees.

Hier ook huisdieren, dus wel een must dat het ding daar goed mee om kan gaan.

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 15:39

Wij hebben ook een roomba, die draait dagelijks. Voor even snel wat haren en het stofzuigen van boven, de bank, stoelen en kleden gebruiken wij de AEG CX7 Animal.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 09:04

Hier ook een Philips maar ik wil een andere. Vind hem niet geweldig op laagpolige vloerbedekking. En al binnen een paar maanden braken er onderdelen af. Alles zit nu aan mekaar met ductape en ook al een nieuwe steel moeten bestellen. Ik denk dat ik toch op zoek ga naar een Dyson of misschien komen er in dit topic betere tips voorbij.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 09:14

Ik heb een Dyson en ben er erg blij mee. Heb niet de duurste nieuwste versie genomen.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 09:28

Ik hoorde via via dat ook Makita goede steelstofzuigers zou hebben (op accu dus). Ze hebben veel modellen, van spotgoedkoop tot gemiddeld qua prijs. Ben een fan van makita gereedschap, maar wie heeft ervaring met hun steelstofzuigers? (en welke dan)

Voor bijzondere (niet paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 09:29

Suzanne F. schreef:
Ik heb een Dyson en ben er erg blij mee. Heb niet de duurste nieuwste versie genomen.

Dit inderdaad, echt een verademing die stofzuiger :D

:¨·.·¨:
`·.
Tarzan, Fuego, Rambo

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 09:31

Ik had eerst een goedkopere en vorig jaar toch overstag gegaan en een dyson gekocht (in de aanbieding rond moederdag, rond de 350 euro betaald) en wát een geweldig ding. Dat had ik mezelf veeeeeel eerder cadeau moeten doen!!

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 09:35

Ik heb de dyson v8 .. heel fijn ding! Ook voor dierenharen en zand.

Het enige waar je spijt van krijgt zijn de risico's die je niet neemt
All men will be sailors, untill the sea shall free them

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 09:36

Wij hebben er 2.

Eentje met draad, via Vakantieveilingen, en eentje zonder. Beide hebben voor- en nadelen haha.

Die zonder draad is wel het krachtigste en heeft ook een kruimeldief met extra opzetstukken:
Afbeelding

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 11:45

Ik heb ook een Dyson. Ik heb destijds een V7 gekocht voor denk ik 300 of 400 euro. Ik heb dat ding al zeker 4 jaar en ben er nog altijd heel blij mee. En ik heb een border collie rond lopen en ik doe maar 1x per week stofzuigen :D

RIP Evita 02/04/1995 - 02/05/2017
Instagram - Volg Apa de Border Collie zijn avonturen!

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 12:20

Ik heb deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/xiaomi-roid ... oductTitle

Die hadden we op m'n werk, dus ik kon hem daar uitproberen tijdens het werken. Prima ding! Zitten allerlei extra koppen bij, zoals voor op oppervlakken, op de bank, en voor de vloer zelf. Soms doe ik het hele huis ermee, soms doe ik dat met een net wat krachtigere reguliere stofzuiger. Voor het snelle werk is deze in ieder geval prima geschikt, en ik vind 'm ook nog eens mooi staan :). Dierenharen zal prima gaan met zo'n roterende borstel voor bijv. de bank, en voor de vloer is het sowieso geen probleem.

Elk bad heeft er eendje.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-22 08:41

Fijn zoveel ervaringen! Mijn interesse is op dit moment vooral gewekt door de Philips en Dyson steelstofzuigers. Nu zag ik ook de Samsung Jet 75 Complete voorbij komen, die heeft ook wel goede recensies. Iemand hier ervaring mee? Enige nadeel is dat deze niet zo lang mee gaat op de hoogste stand (qua accu), ik heb alleen geen idee of ik die stand veel nodig zal hebben.

Ik lees ook wel dat de zuigkracht snel achteruit gaat. Dat is natuurlijk zonde bij zo'n duur apparaat. Meer mensen hier last van?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 08:50

Ik heb een kruimeldief van black en decker, die kan je wel uit schuiven voor de hoekjes. Zit ook een borstel voor dierenharen op. Maar wat een ding en zuigkracht joh, ook ideaal voor in de auto

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 08:51

Ik overwoog ook een steelstofzuiger om 'even snel' tussendoor te zuigen.
Maar uiteindelijk hebben we voor hetzelfde geld als een Dyson (700 euro) een rotbotstofzuiger met automatisch leegstation gekocht.
Werkt echt top en je hoeft NIKS zelf te doen! :D (Hooguit eens per maand even zeer uitgebreid stofzuigen in hoekjes, wat je naast een steelstofzuiger ook zou doen)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-22 08:53

Robotstofzuiger hebben we! Maar ik wil toch ook graag een 'normale' voor erbij, die ik ook makkelijk boven kan gebruiken. :)

Een Black en Decker kruimeldief heb ik ook, top ding inderdaad. :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 09:19

Dispar_Vulgo schreef:
Maar uiteindelijk hebben we voor hetzelfde geld als een Dyson (700 euro) een rotbotstofzuiger met automatisch leegstation gekocht.
Werkt echt top en je hoeft NIKS zelf te doen! :D (Hooguit eens per maand even zeer uitgebreid stofzuigen in hoekjes, wat je naast een steelstofzuiger ook zou doen)

Dat klinkt wel ideaal, maar 800 euro voor een stofzuiger vind ik nogal een uitgave... Pfoe...
Ik heb nog geen robotstofzuiger, dus twijfel wel een beetje of ik zo'n ding ga aasnchaffen, OF een steelstofzuiger. Maar voor nu even niet allebei.

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 10:45

Sem_ schreef:
Ik lees ook wel dat de zuigkracht snel achteruit gaat. Dat is natuurlijk zonde bij zo'n duur apparaat. Meer mensen hier last van?

Bij de Dyson die ik heb merk ik daar niets van na een jaar veelvuldig gebruik

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 13:23

Mijn Dyson V8 behoud ook gewoon de zuigkracht.
Op standje Turbo raak ik net aan het huis rond zonder de trap. Dus ook qua batterij duur ben ik heel tevreden. Ook nog niet gemerkt dat bvb de batterij achteruit gaat qua levenstijd of oplaadtijd.
Omdat wij veel zand hebben en echt véél haar, gebruik ik bijna altijd de turbo, stofzuigen gaat dan iets vlotter, maar ook op de gewone stand neemt hij eigenlijk alles goed mee.

Het enige waar je spijt van krijgt zijn de risico's die je niet neemt
All men will be sailors, untill the sea shall free them

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 13:24

Rije schreef:
Dispar_Vulgo schreef:

Dat klinkt wel ideaal, maar 800 euro voor een stofzuiger vind ik nogal een uitgave... Pfoe...
Ik heb nog geen robotstofzuiger, dus twijfel wel een beetje of ik zo'n ding ga aasnchaffen, OF een steelstofzuiger. Maar voor nu even niet allebei.

Zeker veel geld! Maar dit is een robotstofzuiger die in het oplaadstation ook een stofzak heeft en daar na iedere keer zuigen automatisch zijn vuil in dumpt.
Normale robotstofzuigers zijn veel goedkoper (circa 300 euro), maar dan moet je hem nog steeds na iedere 1-2x zuigen zelf legen.
Voor boven hebben we al een 'simpele' robot (100 euro dirty devil) en die bevalt goed, behalve dus dat stofbakje legen.

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 13:31

Ik heb ook een Dyson, de V11 absolute extra. Heel erg blij mee!
De reden dat ik voor deze versie heb gekozen is omdat ik een kat, die enorm, maar dan enorm veel verhaard. De 1ste die ik had ging stuk en heb toen een splinternieuwe ontvangen van Dyson, heel fijn!

Wel woon in ik een appartement red ik net aan of soms net niet om alles te doen omdat hij dan aan de lader moet maar de zuigkracht is na 2 jaar nog hetzelfde hoor!
Wel zou ik wel een nieuw opzetstuk willen omdat er van alles om die bortstel draait. Maar goed dat heb je bij alle stofzuigers en zelf ben ik te lui om dat schoon te maken :')

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 14:02

Hier ook een dyson V8, de "normale" stofzuiger is bijna werkloos, gebruiken we alleen nog voor de wagen of de filters van de droogkast te reinigen.
Met al het zand en hardnekkige stekelige witte haartjes van de honden echt een verademing. Op nog geen 5min zijn we op de benedenverdieping rond (+/- 90m²)

There is beauty in everything, even the things that scare us.