Wat is een goed koffiezet apparaat?

Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Wat is een goed koffiezet apparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-22 20:48

Hallo bokkers,

Mijn vriend drinkt graag koffie, ik daarin tegen minder.
Wij hebben momenteel een nespresso apparaat met cups, deze heeft zijn beste tijd gehad en is al flink wat jaren oud.

Mijn vriend wilt graag een koffiezet apparaat met verse bonen, en een melk opschuimer met een slangetje en niet met eentje waarbij je nog tig handelingen moet doen.

De machines die hij mij liet zien waren ruim 1000 euro. Dat vind ik persoonlijk gewoon teveel.
Aangezien ik er geen verstand van heb ben ik benieuwd welke jullie aanraden met bovenstaande eisen. Het hoeft geen nieuw te zijn.

Groetjes Yenni

ratzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 20:51

Ik ben thuis ook de enige die koffie drinkt, alleen s ochtends en graag cappuccino. Ik heb deze: https://www.expert.nl/philips-ep2235-40-372560438 en ben daar tot nu toe tevreden over. Eenvoudig in gebruik en de koffie is lekker. Maakt wel veel lawaai bij vermalen bonen maar dat is bij elk apparaat met verse bonen volgens mij.
Mijn man Pakt er s morgens een kop thee mee als hij dan toch aan staat en dat is goed van temperatuur
Laatst bijgewerkt door ratzel op 27-04-22 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 20:53

Ik heb een losse bonen maler, voor snel vers gemalen bonen ( 60 euro) en een melk opschuimer van het merk Nespresso ( 50 euro denk ik) en een Franse pers voor koffie ( 15 euro).
Dit gebruiken we nu een jaar... Ik wil nooit meer anders. Heerlijke koffie, of indien gewenst heerlijke cappuccino.

Polly
Moderator Algemeen

Re: Wat is een goed koffiezet apparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 05:38

Ik zou een losse melk opschuimer nemen, veel makkelijker schoon te houden.
Ik drink zelf alleen zwarte koffie maar ik heb al verschillende interessante bioculturen zien ontstaan in van die vastzittende dingen, vaak bij mensen die hem dan maar 1 keertje vergeten waren oid. Op mijn werk staat voor de liefhebber nu een senseo schuimer, goed schoon te houden en snel klaar.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 05:47

Wij hebben ook een koffie machine met een vaste melk schuimer en die is inderdaad een keer vergeten en wordt dus nu niet meer gebruikt... gewoon omdat het zo onhandig schoon te maken is en dus vies blijft als je het vergeet.

Het losse compartiment voor de melk is dus in de kliko gegaan. Ik zou zelf nooit meer een melkopsuim ding willen in mijn machine. Verder is het onwijs lekkere koffie.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 06:13

Ik heb een gereviseerde Jura gekocht. Dat is zo'n machine die nieuw ruim over de 1000 gaat. Als je dat eenmaal geproefd hebt wil je nooit Nespresso of senseo meer. Ik heb voor de melk een los slangetje wat te vervangen valt, rest inderdaad ff dagelijks spoelen, kost 30 seconden.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 06:55

Wij hebben een Philips zonder vaste melk opschuimer, vanwege het nadeel wat hier al genoemd is. Voor cappuccino gebruiken we de stoomfunctie om melk op te schuimen, daarna de koffie er op en klaar. Ik drink zelf geen koffie maar altijd positieve reacties, mijn vriend drinkt alleen gewone koffie en is heel tevreden over de smaak.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 07:12

Wij hebben ook een Jura, een S8 geloof ik.
Mijn partner drinkt heel veel koffie, ik niet, maar hij is er heel tevreden over.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 07:17

Ik ben heel blij met mijn DeLonghi MagnificaS

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 07:21

Mijn bonenmachine is net stuk gegaan. Daarvoor dronken we Senseo. Damn, dan is een bonenmachine echt veel beter.

Maar we hadden nog een nespresso apparaat als backup en met de capsules van Hema is dat ook gewoon lekkere koffie. Nu is dit apparaat een oud beestje, dus nu ben ik aan het twijfelen.

Een bonenmachine vraagt veel onderhoud. Tenminste de Delonghi die ik had. Echt vaak ontkalken, ook met een filter. De binnenkant moest regelmatig schoongemaakt worden etc. Gaf nooit aan wanneer de koffiebonen reservoir leeg was en te laat wanneer het waterreservoir te leeg was. En het schoonmaken van de lekbak was een hel. Maar er is zoveel keuze in koffiebonen en je hebt er weinig afval van.

Daarbij is een beetje fatsoenlijk ding 500 euro. Daar kan ik 4 nespresso automaten van kopen. Alleen dan zit je weet met al je capsules als afval. Ook niet heel handig/milieuvriendelijk.

Melkreservoir eraan gekoppeld hebben ,zou ik zelf ook nooit meer doen. Idd wat al eerder is gezegd, schoonmaken en daardoor alsnog gedoe. Melkopschuimertje los ernaast, is veel makkelijker.
Laatst bijgewerkt door Chawi op 28-04-22 07:25, in het totaal 2 keer bewerkt

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 07:23

Wij hebben een DeLonghi! Nieuwprijs was een 600 euro geloof ik. Je vind ze ook aan een 300 euro, als ik zo snel even opzoek.

De bonen die je kiest zijn ook wel belangrijk voor de smaak :) Wij hebben 3 smaken van Douwe Egberts en mengen die dan in een grote ton :)

Er is idd wel wat onderhoud aan, maar wij drinken slooooooten koffie, wij vinden het de moeite wel waard :)
Laatst bijgewerkt door LWDaisy op 28-04-22 07:24, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 07:24

Het grootste nadeel van Nespresso vind ik dat het zo slecht voor het milieu is. Zo vreselijk veel afval.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 07:26

rien10 schreef:
Het grootste nadeel van Nespresso vind ik dat het zo slecht voor het milieu is. Zo vreselijk veel afval.

Dat houdt me idd ook tegen. Nu heb je wel recycle punten, maar ja, in hoeverre er dan ook echt gerecycled wordt vind je nogal tegenstrijdige berichten.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 07:28

Precies. En ik ken mijzelf: te druk, veel visite, zakken zijn op: hopla in de vuilnisbak met die hap.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:00

Wij hebben een Krups evidence one. Super makkelijke machine en makkelijk schoon te maken

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:04

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:07

Wij hebben de Sage barista pro :+ met een Italiaanse vent en ik al koffie lover, vonden we ons kopje zwart goud toch erg belangrijk, maar wij hadden ook geen énorm budget.
Wij zijn dus ook LANG aan het zoeken geweest naar de ideale, verse, maar toch snelle koffie.

Als je van lekkere koffie houd, kan ik deze of de barista express zeker aanraden! Maar, je moet zelf je melk opschuimen met een stomer. := maar dat duurt om en nabij 20seconden.
Toegeven, in het begin even wennen en je moet er je draai in vinden, maar inmiddels maak ik mijn/onze volledige cappucino nu in een halve minuut.
Ze zijn wel super ecologisch.. je hebt herbruikbare "pressure cups", je verspilt geen melk want je maakt alleen wat je nodig hebt en ook in onderhoud erg makkelijk.
Je enige "afval" is koffiegruis

Kijk in ieder geval zeker naar een machine met conische maalschijven.
Je kwaliteit van maling maakt veel verschil in je uiteindelijke koffie.
Ook de druk speelt een rol maar dat is mss al teveel poespas :7

De barista express heb je al rond de 500euro met alle accesoires.
https://www.coolblue.be/nl/product/8558 ... BEQAvD_BwE

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:34

Een gewoon koffiezetapparaat voor filterkoffie voor 30 euro. De koffie is
veruit het lekkerst en goedkoopst. En geen afval.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:42

Net zo goed koffiedrab als afval als bij mijn bonenmachine ... en ik vind filterkoffie gewoon echt niet lekker meer. Je hebt wel filterapparaten die ook verse bonen malen, dat scheelt al een stuk.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:44

Douwe Egberts filterkoffie. Blijft toch het lekkerst.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:51

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:51

Als je van hete koffie houd dan zou ik voor een Philips Gourmet gaan
Maar dat is zonder melk opschuimer

Ik vind dat veel koffiezetapparaten lauwe koffie geven :o

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 09:05

Wij hebben een simple Delonghi Magnifica S.
Die kan ook melk opschuimen maar geloof mij, naar 3 keer is de lol ervan af ( bij zowat iedere merk, want schoonmaken is een hel)
op de zaak en thuis hadden wij altijd Jura... fijne dingen maar je kan bvb de broei-eenheid niet zelfs schoonmaken. En dat vind ik bij de Delonghi super, even eruit, onder water en klaar.
Om de zoveel tijd ontkalken en goed is.
Ook heel gemakkelijk intestellen qua sterkte, water enz.
Kosten iets van 300 euri

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 09:07

MoniqueT schreef:
Wij zijn zeer tevreden over deze Philips. Zijn voorganger heeft hier ook 10 jaar gedraaid.

https://www.coolblue.nl/product/828980/ ... 20-10.html

Losse melkopschuimer is inderdaad fijn.

Deze hebben wij ook en gebruiken de stoomfunctie om melk op te schuimen. Inderdaad heel fijn ding en schoonmaken is zo gedaan.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 09:08

sasja0705 schreef:
Wij hebben een simple Delonghi Magnifica S.
Die kan ook melk opschuimen maar geloof mij, naar 3 keer is de lol ervan af ( bij zowat iedere merk, want schoonmaken is een hel)
op de zaak en thuis hadden wij altijd Jura... fijne dingen maar je kan bvb de broei-eenheid niet zelfs schoonmaken. En dat vind ik bij de Delonghi super, even eruit, onder water en klaar.
Om de zoveel tijd ontkalken en goed is.
Ook heel gemakkelijk intestellen qua sterkte, water enz.
Kosten iets van 300 euri

Ik heb dezelfde maar schoonmaken is een hel, herken ik helemaal niet. Pijpje er af, schoonspoelen, stukje wat er nog aanzit afnemen, klaar.