Ik zoek: (goedkope nieuwe) hoes voor topper 160x200 (8cm dik)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

LWDaisy

Ik zoek: (goedkope nieuwe) hoes voor topper 160x200 (8cm dik)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-22 20:50

Hoi,

wij hebben zonet de hoes van onze topper op pijnlijke wijze vermoord -O- Mijn vriend wilde hem perse in de wasmachine proppen, mij leek het geen geweldig idee en helaas heb ik gelijk gekregen. Hij is verbrand, er zitten gaten in en de rits is stuk. Volgens de wasvoorschriften kan je dat ding wel wassen, maar ik vond onze wasmachine nogal klein. Helaas, ik had gelijk.

Nu ben ik nogal gierig aangelegd en zoek ik de goedkoopste oplossing :+ Ik vind wel hoezen, maar die kosten dan 80 euro en dat vind ik nogal duur gezien de leeftijd van onze boxspring en topper. Lees: minder dan een jaar oud, en vermits wij heel vaak in de zetel slapen, amper beslapen.

Ter verduidelijking, ik zoek dus zoiets maar dan voor een topper, op de foto staat een matras. Onze topper is 160x200cm en 8cm dik.
Afbeelding

Iemand een idee waar ik dit (online) zo goedkoop mogelijk kan vinden?
Alvast bedankt!

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

Gnome

Re: Ik zoek: (goedkope nieuwe) hoes voor topper 160x200 (8cm dik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 21:07

Dekbed discounter misschien?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 21:27

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-22 21:35

Oscar schreef:
80 euro voor zo'n hoes lijkt me al geen gekke prijs?

Je zou ook nog voor een matrasvernieuwer kunnen kiezen. Zoiets:
https://www.matrasdirect.nl/overig/matr ... 0x200-wit/

Ik weet wel dat het op zich een redelijke prijs is hoor - ik vind het alleen een dure grap, omdat ik sowieso al mijn twijfels had of dat ding wel hier thuis gewassen kon worden :')

Die vernieuwer had ik ook al gezien! Maar onze topper is maar 8cm..

Ondertussen heb ik "gewone" hoezen gevonden, zonder rits, en dus wel passend in onze wasmachine.
Maar mijn vriend wil perse zo'n super deluxe ding met rits :')

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 22:19

Als je beddengoed zo nieuw is juist de investering waard.

Gebeurd is gebeurd ook zeg maar!

Goedkoper is gaan voor alternatief/ andere oplossing. Ikea heeft ook bv voor diverse matrasafmetingen soort van matrasbeschermer.

The unicorn made me do it!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-22 22:29

Bienotje schreef:
Als je beddengoed zo nieuw is juist de investering waard.

Gebeurd is gebeurd ook zeg maar!

Goedkoper is gaan voor alternatief/ andere oplossing. Ikea heeft ook bv voor diverse matrasafmetingen soort van matrasbeschermer.

Ja maar hier gebeurd nogal veel zo hahaha, en het kost allemaal toch centjes...
Ik ben vooral pissig, en daardoor gierig, omdat ik het sowieso geen top-idee vond. Hij duwde er nog net zijn voet niet bij om dat ding in de machine te krijgen :')

Gelukkig lijkt die niet stuk te zijn, ik ben nu een test-wasje met wat handdoeken en vodden aan het draaien.

Ik heb voorgesteld een "gewone" hoes te kopen, zonder rits. Toch zeker nu, nu het warmer begint te worden. Ik ben momenteel nog te boos om er 100 euro tegenaan te smijten (de vernieling van mijn grasmaaier ligt nog te vers in mijn geheugen hahaha), ik heb zoiets van "we nemen nu een gewone hoes en komende winter investeren we wel weer in een dure.
Nee, meneer wilt nù zo'n dure mét rits :') Conclusie: de dure, en hij betaalt dat ding :')

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 22:31

Je kunt toch beter gelijk investeren in een goede hoes? Waarom zou je out of spite eerst een goedkopere nemen als je later toch een dire aan gaat schaffen? Moet je vriend daar gelijk in geven, sorry haha. xD :')

Flip. <3 Van mij sinds 03/07/20.
Yeah with every broken bone, I swear I lived

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 22:33

Ik heb een hoes die ik over het matras met topper erbij heen trek. Waarom een hoes alleen voor de topper?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 22:40

Waarschijnlijk ben je boos op jezelf dat je nee had willen doorzetten en niet hebt gedaan met dit als resultaat.

Het verandert nog steeds niks.behalve dat jij je nu daarover frustreert en een kloof initieert tussen jou en je partner.

Jij hebt niet keihard nee gezegd toen hij het wilde doen. Het is gebeurd, je hoeft ook jezelf de schuld niet te geven.

Kies een chaeap ass solution of leg je erbij neer. Een tussenweg die je voldoening gaat geven is er niet volgens mij, je hebt immers al anders besloten;-)

The unicorn made me do it!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-22 23:15

Bienotje schreef:
Waarschijnlijk ben je boos op jezelf dat je nee had willen doorzetten en niet hebt gedaan met dit als resultaat.

Het verandert nog steeds niks.behalve dat jij je nu daarover frustreert en een kloof initieert tussen jou en je partner.

Jij hebt niet keihard nee gezegd toen hij het wilde doen. Het is gebeurd, je hoeft ook jezelf de schuld niet te geven.

Kies een chaeap ass solution of leg je erbij neer. Een tussenweg die je voldoening gaat geven is er niet volgens mij, je hebt immers al anders besloten;-)

Het is gewoon een dure grap op deze manier :') En je hebt gelijk hoor - ik had mijn "nee" harder moeten doorduwen, dat heb ik niet gedaan en daardoor vallen we nu weer in kosten die imo vermeden hadden kunnen worden. Vind ik altijd vreselijk :')

Ik had eigenlijk ook niet door dat wij zo'n dure hoes hadden, dat je ook een "normale" hoes kunt gebruiken. Eentje die je gewoon over de bovenkant trekt, ipv eentje waar je heel de topper in propt en die je dan sluit met een rits.
Ik heb een molton hoes gevonden voor een derde van de prijs, en die is ook minder dik dan zo'n dubbele met rits - de molton zou dus wél in onze wasmachine passen, lijkt mij ook hygiënischer dan eentje die er niet inpast.

Nou ja - hij betaalt de dure :')

SuzanneF hoeveel cm zijn de hoeken dan van die hoes? Onze matras is 20cm + 8cm topper.

Britt_xxx ik snap je punt wel hoor, maar het tikt allemaal nogal aan op deze manier :+ Mijn vriend heeft doorgaans een vrij dure smaak, niet alleen als het op hoezen aankomt, dus ik probeer hier en daar de kosten al eens te drukken door voor de middenweg te kiezen. Ik neem niet het goedkoopste product, maar ook niet het duurste. Hij zal altijd voor het duurste kiezen. In dit geval ben ik vooral pissig omdat deze kost vermeden had kunnen worden, als hij maar naar mij had geluisterd. Als ik maar duidelijk "nee, niet doen" had gezegd :')

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 06:34

Wacht even hoor, je gebruikt helemaal geen lakens op je matras behalve die hoes met rits? Want dan snap ik wel dat je vriend de 'dure' wil.

Als je nou beide aanschaft hoef je alleen je molton en hoeslaken te wassen, en ja dat past prima in een wasmachine, en dan hoef je die met rits er helemaal niet weer af te halen.

I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 06:55

Ik snap ook niet waarom je geen hoeslaken gebruikt. Deze hoes is onderdeel van je topper en draagt bij aan comfort enzo. Dus nieuwe van 80 euro (wat ik echt redelijk vind) en een hoeslaken van een paar euro van ikea ofzo om elke keer te wassen.

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 07:02

❤️

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 07:11

Froukje schreef:
Wacht even hoor, je gebruikt helemaal geen lakens op je matras behalve die hoes met rits? Want dan snap ik wel dat je vriend de 'dure' wil.

Als je nou beide aanschaft hoef je alleen je molton en hoeslaken te wassen, en ja dat past prima in een wasmachine, en dan hoef je die met rits er helemaal niet weer af te halen.

Huh nou dit dus.

Over je topper hoort gewoon zo'n hoes met rits veel beter. Daar overheen doe je een stevige molton en daar weer over je hoeslaken. Dat voor het behoudt van je topper ook.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-22 07:17

Spenk schreef:
Froukje schreef:

Huh nou dit dus.

Over je topper hoort gewoon zo'n hoes met rits veel beter. Daar overheen doe je een stevige molton en daar weer over je hoeslaken. Dat voor het behoudt van je topper ook.

Jawel hoor, bovenop die rits-hoes ligt uiteraard nog een gewoon hoeslaken :j

We hebben afgelopen weekend onze slaapkamer geschilderd, en grote schoonmaak in de slaapkamer gehouden. Vandaar dat we het bed uit elkaar gehaald hebben om ook de pootjes eens flink te kunnen wassen. We zagen toen aan de rits-hoes dat vooral mijn vriend heel erg zweet, daarom wilde hij het ding ook wassen. Snap ik, maar onze wasmachine is daar gewoon nét iets te klein voor. Een paardendeken past dan weer wel :')

Ik wil idd zo'n molton hoeslaken, net omdat die wél in onze wasmachine past. Voor mij hoeft die rits-hoes niet perse als we een molton en gewoon laken hebben, maar als hij hem perse wilt en zelf betaalt, oké dan :')

Noeps dankjewel ik kijk zo even naar de linkjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 07:34

Een molton is geen vervanger van de hoes met rits hoor! Die kun je niet los erom doen dan is de hele stevingheid van je topper weg en trekt zweet enzo in je topper. Je hoort op die topper met hoes een molton te doen en daarover een hoeslaken. Niet alleen een hoeslaken natuurlijk...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 07:52

Mijn hoes kan over de matrassen en de topper heen. Moet je zoeken op hoek van 35 cm ofzo.
Daaroverheen heb ik een molton, ook met een hoek van 35 cm dus gaat over alles en daaroverheen een hoeslaken die ik wekelijks verschoon.
Maar goed, een hoes van 35 cm is duurder dan een hoes van 8 dus ja, als het om de prijs gaat dan kan je beter een topperhoes halen.

Deze is 67 euro: https://www.matrasdirect.nl/overig/topd ... c4QAvD_BwE

En hier al vanaf 49,95: https://www.slaaploods.nl/hoezen/matras ... kkQAvD_BwE

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 09:14

Ik snap dat je er goed van baalt omdat er iets uit komt waar je al bang voor was. Ik snap ook goed dat je soms gewoon zoekt naar voordeligere opties. Er zijn zoveel kosten bij zoveel dingen en soms kun je met een bepaald budget nu eenmaal niet bij alles voor het beste van het beste gaan. Dan snap ik dat je daar keuzes in moet maken. Maar nu je vriend aangeeft het zelf te willen betalen zou ik daar eigenlijk juist wel in meegaan.

Want ik zou zelf dus, als dit binnen je budget mogelijk is, én voor een matrasbeschermer gaan, én voor een molton. Als er binnen een jaar nu dermate zweet op de beschermer is gekomen, ga je dat zeer binnenkort weer opnieuw krijgen. En dan wil je m weer kunnen wassen, wat dan dus niet kan. Dat gaf je inderdaad zelf ook al aan in je openingspost, daarom is een molton onder je hoeslaken (mijns inziens) essentieel, je molton neemt namelijk vocht op en die kun je ook geregeld wassen. Een molton gelijk op het matras of topper lijkt me dan weer geen slimme keuze omdat daardoor je topper zelf in kwaliteit en hygiëne ook veel sneller achteruit gaat. Zo’n matrasbeschermer zorgt er namelijk voor dat er minder stof, transpiratie en ander vuil op je matras terechtkomt. Om lang plezier te kunnen hebben van deze topper zou ik dus in dit geval wellicht gaan voor een iets goedkopere matrasbeschermer én een molton. En het klinkt cliché want je kan bij zóveel dingen denken ja dit is een goede investering maar als het om je bed gaat, is dat wel echt iets waar je dagelijks gebruik van maakt én waar je lang mee wilt kunnen doen, lijkt mij.

Even off-topic: toevallig ben ik van plan om binnenkort onze matrasbeschermer te wassen en ik weet niet of ik dat nog durf na dit verhaal. :') Maar ik neem aan dat t m bij jou waars. meer in het formaat zit die niet goed in de wastrommel paste? Dan kan het namelijk komen dat er iets tussen de trommel en de kuip gekomen is en tegen het verwarmingselement heeft aangelegen.
Laatst bijgewerkt door Sellyxx op 26-04-22 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 09:24

Ik vind het bijzonder knap dat je met een wasmachine zoveel schade aan zo'n hoes kan krijgen. Dat had je met gemak je wasmachine kunnen kosten.

Die hoezen zijn er voor het comfort en de stevigheid van de topper. Die zijn dus niet te vervangen voor een molton+ hoeslaken, dan ben je een stuk bescherming, stevigheid en comfort kwijt.

Ik zou dus een nieuwe hoes halen. En een molton, en een hoeslaken er over. En dan nog voorkom je niet dat je soms een hoes moet wassen, maar goed, dan moet je op zoek naar iemand met een grotere wasmachine.
Ik was regelmatig voor een vriendin bijvoorbeeld, omdat onze trommel veel groter is.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 15:22

Verbrand in de wasmachine? Hoe dan?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 15:33

Een volgende keer naar de stomerij brengen of in zo'n grote machine wassen bij een tankstation?

Verder de topper (en matras) geregeld omdraaien, molton erop en daaroverheen een hoeslaken.
Natuurlijk wel van katoen, want dat werkt het beste bij zweten.
Hiervoor heeft iemand het over een matrasbeschermer. Als iets zweet, dan is het dat wel.

Over zweten gesproken. Waar liggen jullie onder? Dekbed? 1 of 2? En van welk materiaal?
Mijn eigen ervaring is dat synthetisch erg kan zweten. Natuurproduct (wol, dons, katoen) is dan beter.
Zelf zijn we allergisch voor dons en wol en daarom slapen wij onder een katoenen dekbed (tijk + vulling). Een dunne voor de zomer en een wat dikkere voor de winter.
Wellicht ook iets om rekening mee te houden?

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 16:12

Marie111 schreef:
Een volgende keer naar de stomerij brengen of in zo'n grote machine wassen bij een tankstation?

Verder de topper (en matras) geregeld omdraaien, molton erop en daaroverheen een hoeslaken.
Natuurlijk wel van katoen, want dat werkt het beste bij zweten.
Hiervoor heeft iemand het over een matrasbeschermer. Als iets zweet, dan is het dat wel.

Over zweten gesproken. Waar liggen jullie onder? Dekbed? 1 of 2? En van welk materiaal?
Mijn eigen ervaring is dat synthetisch erg kan zweten. Natuurproduct (wol, dons, katoen) is dan beter.
Zelf zijn we allergisch voor dons en wol en daarom slapen wij onder een katoenen dekbed (tijk + vulling). Een dunne voor de zomer en een wat dikkere voor de winter.
Wellicht ook iets om rekening mee te houden?

Dat was ik denk ik, ik denk dat ik het verkeerde woord gebruik, ik bedoel gewoon de matrashoes, zoals degene van TS die kapot is gegaan :)

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-22 07:44

Heh wat vreemd, ik wil een foto uploaden van de kapotte hoes, maar krijg de melding "uploadforum is niet geladen" ??
Ik probeer het straks opnieuw!

Marie111 volgende keer zal het idd een klusje voor een wasserette worden :j We liggen onder een donzen dekbed, zo eentje waarbij je kan kiezen of je er 1 of 2 gebruikt. In de zomer is dat er 1, in de winter 2. Ik ben zelf gek op flanellen overtrekken, maar dat is in de zomer veel te warm voor mijn vriend haha, dan gebruiken we katoen. We draaien de topper en matras idd halfjaarlijks om :j
Ik weet dat het raar klinkt, "verbrand in de wasmachine". Ik gok dat het komt door wrijving, omdat de trommel te klein is voor zo'n grote hoes. Wat Sellyxx zei! Ik probeer straks opnieuw de foto toe te voegen om een beeld te kunnen geven :)

Marlies het lijkt alsof de hoes onder de grasmaaier terecht is komen := De rits is letterlijk in 2 gescheurd, er zitten gaten in en er zijn verbrande stukken. Een mirakel dat onze wasmachine het nog doet! _/-\o_

Sellyxx hij heeft idd een nieuwe hoes besteld, de dure variant. Ik persoonlijk zou daar nooit mijn geld aan geven, ik kies eerder voor de middenweg qua kosten, maar idd: vriend heeft aangegeven hier zelf voor te willen betalen. Ik kon hem absoluut niet overtuigen om voor iets te gaan wat een beetje goedkoper was, dus vandaag komt de dure hoes aan :)
We mochten die hoes gewoon wassen hoor volgens de wasvoorschriften! Het probleem ligt hem idd in de trommel die te klein was voor deze hoes, ik heb mijn vriend echt zien pròppen, hij stak er nog net geen voet bij _O-

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-22 07:46

Via mijn telefoon lukt het uploaden van de foto wel!
Het kapotte stuk onderaan op de foto is de rits, die is letterlijk in 2 gescheurd :=

De donkere stukken zijn verbrand. Hier en daar nog een scheur/gat.

Afbeelding

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:05

Als je nou op de nieuwe hoes ook nog een molton onder je hoeslaken gebruikt wordt de nieuwe in ieder geval een stuk minder geel van het zweet.

En je topper elke maand draaien, 2x per jaar is echt veel te weinig.

I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't.