Spam bellers

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
thirteenn

Berichten: 2091
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Spam bellers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-22 20:26

Ik heb sinds een tijdje regelmatig een smsje van 1233 (voicemail) dat een specifiek nummer mij heeft geprobeerd te bellen en geen bericht heeft achtergelaten. Echter zie ik bij mijn oproepen nooit een gemist telefoontje staan. Gezien dit om hetzelfde nummer gaat steeds vroeg ik me af of dit een nieuwe spam/oplichtingsmethode is? Kan je überhaupt iemand bellen dat die wel een smsje krijgt maar geen oproep ziet?

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Spam bellers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 20:31

Ja, gewoon weggooien en nergens op klikken

fleurtjeuh
Berichten: 10992
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 20:33

thirteenn schreef:
Ik heb sinds een tijdje regelmatig een smsje van 1233 (voicemail) dat een specifiek nummer mij heeft geprobeerd te bellen en geen bericht heeft achtergelaten. Echter zie ik bij mijn oproepen nooit een gemist telefoontje staan. Gezien dit om hetzelfde nummer gaat steeds vroeg ik me af of dit een nieuwe spam/oplichtingsmethode is? Kan je überhaupt iemand bellen dat die wel een smsje krijgt maar geen oproep ziet?

De oproep is waarschijnlijk door het spamfilter van de provider al geblokkeerd. Dus hebben ze je telefoon nooit kunnen berijken

Matheno

Berichten: 8154
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Spam bellers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 09:36

Misschien word je nummer gebruikt door oplichters. Heb ik ook een poosje gehad en kun je helaas niets tegen doen. Ze stoppen vanzelf.

Ik werd constant gebeld door mensen die zoiets hadden van ja maar JIJ hebt ons gebeld!

Tazzey
Berichten: 9888
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 09:43

Matheno schreef:
Misschien word je nummer gebruikt door oplichters. Heb ik ook een poosje gehad en kun je helaas niets tegen doen. Ze stoppen vanzelf.

Ik werd constant gebeld door mensen die zoiets hadden van ja maar JIJ hebt ons gebeld!



Dat heb ik ook gehad en dat stopte niet. Mijn provider heeft mijn nummer gewijzigd want dat ging niet goed. Als ik mijn eigen nummer intikte op Google kwamen daar geen beste resultaten uit.

thirteenn

Berichten: 2091
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-22 17:53

Matheno schreef:
Misschien word je nummer gebruikt door oplichters. Heb ik ook een poosje gehad en kun je helaas niets tegen doen. Ze stoppen vanzelf.

Ik werd constant gebeld door mensen die zoiets hadden van ja maar JIJ hebt ons gebeld!

Lijkt me vervelend,maar dat is hier gelukkig niet het geval