Bakfiets, babyschaal of Maxi-Cosi houder?

Moderators: ynskek, Dani, Polly, Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Mjetterd
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Bakfiets, babyschaal of Maxi-Cosi houder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-22 08:19

Nu de derde op komst is, hebben we toch maar besloten om voor een bakfiets te gaan. Aangezien 3 kinderen op een gewone fiets meenemen wat lastig wordt.

Nu hebben we een bakfiets besteld, maar twijfelen we nog over een babyschaal of een Maxi-Cosi houder. Op internet zijn geen foto's te vinden waar het goed te zien is.
Ik ben wel benieuwd wat jullie ervaringen zijn met beide? En misschien met foto + welke bakfiets jullie hebben :)?

Voordelen van de babyschaal is dat het minder ruimte in beslag neemt. Ik twijfel of met een Maxi-Cosi houder er nog wel 2 extra kinderen bij kunnen zitten qua beenruimte.
Nadeel van de babyschaal is dat je niet naar de supermarkt kan want waar doe je de baby in wanneer je van de fiets af gaat de supermarkt in? Dat kan dan wel weer makkelijk met een Maxi-Cosi houder.

Voor nu hebben we dus alleen de bakfiets besteld en we kunnen natuurlijk altijd nog even kijken hoeveel ruimte dat daadwerkelijk inneemt, maar ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.

Edit: We krijgen trouwens een driewieler met 2 bankjes (4 zitplaatsen)

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 08:23

Mjetterd schreef:
Nu de derde op komst is, hebben we toch maar besloten om voor een bakfiets te gaan. Aangezien 3 kinderen op een gewone fiets meenemen wat lastig wordt.

Nu hebben we een bakfiets besteld, maar twijfelen we nog over een babyschaal of een Maxi-Cosi houder. Op internet zijn geen foto's te vinden waar het goed te zien is.
Ik ben wel benieuwd wat jullie ervaringen zijn met beide? En misschien met foto + welke bakfiets jullie hebben :)?

Voordelen van de babyschaal is dat het minder ruimte in beslag neemt. Ik twijfel of met een Maxi-Cosi houder er nog wel 2 extra kinderen bij kunnen zitten qua beenruimte.
Nadeel van de babyschaal is dat je niet naar de supermarkt kan want waar doe je de baby in wanneer je van de fiets af gaat de supermarkt in? Dat kan dan wel weer makkelijk met een Maxi-Cosi houder.

Voor nu hebben we dus alleen de bakfiets besteld en we kunnen natuurlijk altijd nog even kijken hoeveel ruimte dat daadwerkelijk inneemt, maar ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.

Edit: We krijgen trouwens een driewieler met 2 bankjes (4 zitplaatsen)

Draagzak meenemen. Die nemen niet zoveel ruimte in beslag opgevouwen.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Mjetterd
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-22 08:29

Absolem schreef:
Draagzak meenemen. Die nemen niet zoveel ruimte in beslag opgevouwen.

Ja dat is een goede, heb ik ook al over nagedacht :j
Ik heb wel een draagzak, ik ben wel redelijk onhandig en een baby zo even in een draagzak wippen lukt mij niet. Dat doe ik bij de tafel of op de bank :')
Misschien is het een kwestie van blijven oefenen.

Rodevlinder

Re: Bakfiets, babyschaal of Maxi-Cosi houder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 09:30

Hier hadden we een baby schaal, bevalt prima.
Kindje kan gewoon in de draagzak op plaats van bestemming, veel fijner dan met zo'n zware maxi cosi te moeten sjouwen.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 18:16

Hier zit ze in de maxicosi, ik heb de maxi cosi coral 360, die heeft een heel licht uitneembaar zitje. Neem je zo mee.

Je houdt wel weinig ruimte over in de bak verder, maar bij mij zit er ook maar 1 kindje in en ik heb denk ik een kleinere fiets, want ik heb de carqon cruise, met 2 wielen.

You breathe oxygen? Oh my! We have so much in common! :')

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 18:21

Hier ook de maxicosi (los) in de bakfiets, en dan nog net ruimte voor onze andere dochter van 2,5…
Maar bedenk ook dat een newborn de klappen in de nek die je met een bakfiets hebt niet aan kan… daar zul je dus echt rekening mee moeten houden…

Babboe bakfiets trouwens

"There's something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good, perhaps it's the risk, the gamble, in any event it's a thing I need"

JustMe8484

Re: Bakfiets, babyschaal of Maxi-Cosi houder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 18:59

Wij hebben een velora bakfiets, 3 wieler.
De jongste ging in het begin in de maxi cosi die we op de ene bank vast zette met de gordels van de fiets, zat vast als een huis. De andere 2 konden dan prima op de andere bank zitten, zij waren toen ongeveer 4 en 6. Pas toen de jongste niet meer in de maxicosi kon ging hij in de schaal. Vond dat met zo'n ukkie echt nog niet fijn.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie