Transportfiets of ‘gewone’ fiets

Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Transportfiets of ‘gewone’ fiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-22 14:04

Ik ben op zoek naar ervaringen/suggesties/meningen mbt een vraagstuk waar ik zelf niet helemaal uit kom.

Een paar jaar geleden heb ik een transportfiets gekocht. Ik durfde, wegens omstandigheden, destijds geen auto meer te rijden en mijn boodschappen moest ik dus op de fiets doen. Na een paar keer bijna mijn nek gebroken te hebben hebben we mijn ‘gewone’ fiets eruit gedaan en een transportfiets gekocht. Ideaal! Alles erin en geen problemen meer. Nu zijn we weer een paar jaar verder en durf ik wel weer auto te rijden, waardoor de wekelijkse boodschappen gewoon in 1x kunnen. Nou gaan mijn man en ik nog wel eens (heel burgerlijk :D ) samen een heel stuk fietsen. Gisteren waren we op de Veluwe…dat is dus bijna niet te doen met mijn transportfiets. Nu komt dus het dilemma, waar doe ik goed aan? Ik neig naar de transportfiets eruit, waar ik hem destijds voor heb gekocht is niet meer aan de orde. Kleine boodschappen kan ik eventueel ook nog kwijt in fietstassen als het moet. Voor de rest fiets ik hier in het dorp vooral naar plekken waar ik moet zijn, niet zijnde winkels.

Iemand een mening hierover?

Urbanus

Re: Transportfiets of ‘gewone’ fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 14:12

Volgens mij heb je je eigen vraag al beantwoord. Je rijdt weer auto en je transportfiets is niet meer nodig.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 14:16

Volgens mij heb je inderdaad al je vraag beantwoord.
Maar ik ben toch wel benieuwd naar jouw transportfiets, als ik ze google is het gewoon een normale fiets maar met een rekje voorop (eventueel met mandje). Lijkt me dat een normale fiets geen wereld van verschil gaat geven. Mogelijk een elektrische wel.

Of wil je helemaal geen fiets meer hebben?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 14:23

Transportfietsen zijn zwaarder dacht ik. Mijne tenminste wel.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-22 14:26

Een transportfiets is inderdaad zwaarder en heeft dikkere banden (althans, die van mij). Mijn fiets is net zo zwaar als de elektrische fiets van mijn man.

Ik ben denk ik een beetje bang dat ik dadelijk mijn transportfiets weg heb gedaan en dan denk: sh*t.

Overigens wil ik geen elektrische fiets, echt een ‘gewone’.

Josien, overigens hebben mijn man en ik gister onderweg even van fiets gewisseld en ik merkte echt een wereld van verschil met die van hem (hij had trouwens zijn niet elektrische fiets mee, anders was het verschil nogal logisch :D ).

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 14:32

Moet je je transportfiets persé weg doen als er een nieuwe komt? Anders kan je ze toch beiden aanhouden en later eventueel nog beslissen?

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-22 14:34

Helaas hebben we niet genoeg ruimte om nog een fiets erbij te hebben. Het staat momenteel al vrij vol in onze schuur met twee transportfietsen en een gewone fiets.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 14:36

Druif_01 schreef:
Een transportfiets is inderdaad zwaarder en heeft dikkere banden (althans, die van mij). Mijn fiets is net zo zwaar als de elektrische fiets van mijn man.

Ik ben denk ik een beetje bang dat ik dadelijk mijn transportfiets weg heb gedaan en dan denk: sh*t.

Overigens wil ik geen elektrische fiets, echt een ‘gewone’.

Josien, overigens hebben mijn man en ik gister onderweg even van fiets gewisseld en ik merkte echt een wereld van verschil met die van hem (hij had trouwens zijn niet elektrische fiets mee, anders was het verschil nogal logisch :D ).

Ah duidelijk! Ik heb zelf ook een fiets met rekje voorop, maar dat is gewoon een normale fiets.
ik ben verder niet bekend met de voordelen van een transportfiets.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 16:01

Een gewone fiets kopen met eventueel afneembare fietstassen? Dan kan je die gebruiken als je wel tussendoor een boodschapje moet doen? Als je houdt van langere afstanden fietsen is een hybride fiets misschien ook wel fijn. O.a. Cube en Trek hebben daar goeie fietsen van.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-22 16:18

Ik neig nu inderdaad misschien naar een fiets met eventuele fietstassen. Langere afstanden fietsen doen we ook wel met de wielrenfiets, maar ik doe dat niet zo vaak dus vind het ook wel fijn om gewoon een fietstocht te doen. Op een gewone fiets dus.