Laag raam bij aanrecht van keuken

Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ladyson

Laag raam bij aanrecht van keuken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-22 21:06

In ons nieuwe huis komt een deel van de keuken voor een raam te staan. Het raam is alleen lager dan het aanrecht, zo'n 15 centimeter. En het valt ook nog eens terug in de muur, ook zo'n 15 centimeter.

Een beetje zoals dit plaatje dus, alleen zonder kraan/wasbak:

Afbeelding

Het kozijn en raam vervangen vinden we een (te) dure oplossing. Ik ben benieuwd naar ideeen wat hiermee te doen. Juist open laten en dus bijv plantjes neerzetten? Ik vind het op het plaatje alleen niet zo mooi. Of opvullen en een soort nep vensterbank op doen?

mag

Re: Laag raam bij aanrecht van keuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 21:16

Kun je de keukenindeling niet anders maken? Of bijvoorbeeld een kookeiland maken? Je moet er ook goed bij kunnen om schoon te maken, zeker in een keuken. Een nieuwe vensterbank is can buitenaf niet zo mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 21:32

Wij hebben dat ook en hebben het keukenblad dieper laten doorlopen zodat de hele ruimte bruikbaar is voor de keuken. Vanaf buiten zie je het amper, als je het weet, zie dat je tegen een blad aankijkt, maar dat is totaal niet storend.
Mensen die het niet weten, zien er echt niks van vanaf buiten.

Zal deze week eens foto's maken als je dat fijn vind

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 21:34

Wat haike zegt lijkt mij ook het mooiste

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 21:36

Ik vind dit heel mooi eigenlijk, ik zou er zelf kruiden plantjes neerzetten

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 21:38

Dat hadden wij ook, er was een klein muurtje gemaakt bij de wasbak en wij hadden daar in vaak een paar leuke canvasjes staan. Zo spat je niet meteen op het raam.
Dit was al zo toen we hier kwamen wonen.

Keuken zit nu ergens anders. Dit muurtje is nog wel zo, de hoek waar de keuken stond moet nog aangepakt worden.

Hier van binnen uit gezien, kat mocht daar niet komen, daarom had een vriendin juist een foto van gemaakt :') .
Afbeelding

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 06:52

Ah dat hebben wij ook! Er hebben een oud huis en de ramen zitten vrij laag. Als je 1.50 meter bent en een laag aanrechtblad is dat geen probleem. Alleen zij wij iets langer :-). Bij de nieuwe keuken hebben we daarom gekozen voor gemak en een hoger aanrechtblad. Maar daardoor hebben we ook de rand zoals op de foto waar je dingen neer kunt zetten.

Het raam omhoog was geen optie, omdat dan het andere raam aan de voorkant van het huis ook moet en dat is geen gezicht. Bij dichtmaken krijg je weer dat je er tegenaan kijkt door het raam heen. Dus hebben we het maar zo gelaten :-). De kat lag er ook nog weleens, soort van geplet. Dat zag er wel leuk uit.

Wij hebben juist geen planten of andere dingen gedaan, zodat het door het raam heen niet storend opvalt.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 17:48

Ik heb dit ook. Gevel van het huis is beschermd aanzicht, dus er mocht geen ander raam in en de keuken daar was toch het handigst. Ik heb er indd ook plantjes + kat in. Mij stoort het niet. Heb ook juist de wasbak daar dat ik lekker door het raam kan kijken.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 07:09

Wij hebben dit ook omdat we het raam niet aan konden passen en wij wel vrij lang zijn, dus lager aanrecht kon niet. Hier hebben we het (donkere) blad door laten lopen aan de achterkant en vervolgens de vensterbank van hetzelfde materiaal. Valt vanaf de buitenkant bijna niet op. Wij wilden er plantjes neerzetten maar we kunnen er lastig bij en hebben vaak het raam gekiept tijdens het koken. Wij doen met dit stukje dus helemaal niks en maken het alleen af en toe schoon. Bevalt prima zo.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-22 14:40

Thanks voor jullie reacties!

Alternatieve indeling is niet gunstig helaas. We gaan nu eerst even de optie voorleggen van het werkblad te vergroten daar bij het raam. Dat lijkt ons het mooiste. Ik heb alleen een vrij duur blad uitgekozen dus ik vrees dat dat een erg prijzig grapje wordt..

En anders plan B, óf de "nep" vensterbank óf toch de plantjes. Mocht iemand nog een foto hebben van de 'plantjes oplossing', heel graag! Ik kan het me nog wat moeilijk inbeelden..

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 20:33

Bij het nieuwbouw project bij ons hebben het als volgt opgelost. In huis hebben ze het muurtje opgehoogd en buiten hebben ze gekleurd glas voor het muurtje zitten. Daar boven gewoon helder glas

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 20:50

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zou je eventueel iets anders kunnen doen met de ruimte, of is het echt nodig als aanrecht ruimte? Op Pinterest zie je veel dingen met een stukje aanrecht die lager is gemaakt. Of bijvoorbeeld een bankje
Afbeelding