kobo plus abonnement en uitgeverijen

Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

thequeensmum

kobo plus abonnement en uitgeverijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-22 14:37

Omdat ik al geruime tijd probeer een antwoord op mijn vragen te krijgen en dit niet lukt, dacht ik: kom ik probeer het eens op Bokt.

Wat is het geval? Ik heb al jaren een abonnement op Kobo Plus via Bol. Ik betaal 9,99 per maand en kan dan boeken downloaden zoveel ik wil, mits opgenomen in het assortiment van Kobo.
Mijn eerste punt is: vaak staat op Bol.com niet dat het boek is opgenomen in het Kobo assortiment. Als ik het wil downloaden dan moet ik het betalen. Dit heb ik in het verleden ook vaker gedaan, helaas. Een poos geleden ben ik erachter gekomen dat boeken soms wél op de Kobo site gratis te downloaden zijn, maar niet op de site van Bol. Ik heb hier Kobo en Bol over gecontacteerd, maar krijg nietszeggende ontwijkende antwoorden en ik kom er niet uit.

Mijn tweede probleem: voor 2,50 meer per maand mag je ook luisterboeken downloaden. Ik houd daar niet van, dus heb ik niet afgesloten. Maar nu zie ik wel dat van veel titels de luisterboeken wél te downloaden zijn, maar de ebooks niet. Ik heb met Kobo contact gehad en zij zeggen dat de uitgeverij dat bepaalt. Daarna contact gehad met A.W. Bruna en Ambo Anthos. Bruna zegt dat dit niet zo zou moeten zijn en Ambo Anthos wijst weer naar Bol en Kobo.

Is hier wellicht iemand die weet hoe dit zit? Of iemand die bij een uitgeverij werkt?
Kan me toch ook niet voorstellen dat ik de eerste ben die dit constateert?

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is. Benieuwd of iemand uitkomst heeft.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 15:28

Ik merk ook vaak dat ik via mijn Kobo Libra e-reader e-books moet betalen die via de Kobo site wel gratis te downloaden zijn. Ik heb het idee dat dit komt omdat ik dan nog ingelogd sta op de Kobo site of op de Kobo app op mijn telefoon. Want als ik daar uitgelogd ben, dan lukt het vaak wel. Misschien dat andere mensen hier iets meer over kunnen zeggen?

Over je tweede probleem kan ik niets zeggen, behalve dan dat ik het ook gemerkt heb en het jammer vind dat sommige titels alleen als luisterboek te downloaden zijn.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 15:40

Ik heb de app bol.com kobo en kan ik het menu aan de linkerkant kiezen voor Kobo plus, die boeken zijn gratis, ook staat er gratis eBooks dus ik herken dit probleem niet.
Heb dit al een jaar of vier en nog nooit een boek hoeven kopen.

Niqui

Re: kobo plus abonnement en uitgeverijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:04

Via de app heb ik daar ook geen last van. Ik merk het alleen op mijn e-reader als ik daar direct boeken van Kobo op wil uitkiezen. Dan staan ze onder Kobo Plus en als ik ze dan wil downloaden moet ik ineens betalen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:23

Ga je dan ook naar shop en daar naar kobo plus?
Daar staan dezelfde als in de app.

Edit, ik ben trouwens toen ik begon heel vriendelijk geholpen door Bol.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-22 18:34

chanicha schreef:
Ik heb de app bol.com kobo en kan ik het menu aan de linkerkant kiezen voor Kobo plus, die boeken zijn gratis, ook staat er gratis eBooks dus ik herken dit probleem niet.
Heb dit al een jaar of vier en nog nooit een boek hoeven kopen.

Ik snap dat jij dat probleem niet hebt. Als ik mijn boeken zou uitzoeken op de Kobo-bol app had ik het probleem ook niet.

Ik zoek mijn boeken echter op de bol.com
app. Ik kijk vaak bij ‘te reserveren boeken’ en boeken die mij lijken plaats ik dan op mijn verlanglijstje. Ik merk dus op dat boeken die op de bol.com app betaald moeten worden op de Kobo-Bol app gratis zijn. En dat vind ik raar

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-22 18:35

chanicha schreef:
Ga je dan ook naar shop en daar naar kobo plus?
Daar staan dezelfde als in de app.

Edit, ik ben trouwens toen ik begon heel vriendelijk geholpen door Bol.

Ze zijn vriendelijk genoeg, maar kunnen mij niet uitleggen hoe dit nu zit
Ze zeggen dat er een paar dagen/week vertraging in zit, maar dat is gewoon niet waar

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:36

Ik heb dat nog nooit gedaan dus dat weet ik niet.

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 22:18

Ik heb geen kobo, maar een tolino. Heb wel naar dat abonnement van bol zitten kijken, maar uiteindelijk gekozen voor een abonnement op de online bibliotheek. Daar hou je de boeken natuurlijk niet, maar leen je ze, wat ik persoonlijk helemaal niet erg vind. Voor 42 euro per jaar.

Dus geen direct antwoord op je vraag, maar wellicht kan je er wel wat mee

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 22:34

Kaatje_S schreef:
Ik heb geen kobo, maar een tolino. Heb wel naar dat abonnement van bol zitten kijken, maar uiteindelijk gekozen voor een abonnement op de online bibliotheek. Daar hou je de boeken natuurlijk niet, maar leen je ze, wat ik persoonlijk helemaal niet erg vind. Voor 42 euro per jaar.

Kobo boeken houd je ook niet. Voordeel van bol tov de bibliotheek is dat je bij bol geen beperking hebt qua aantal downloads. Toen ik bieb abo had mocht ik maximaal 10 boeken per 3 weken ofzo waardoor ik bang was verkeerde keuzes te maken. Geen idee of dat inmiddels veranderd is. Heb ook het idee dat Bol een ruimer assortiment heeft.

@TS Ik herken alleen het luisterboek gedeelte, heel irritant is dat! Ik kies mijn boeken altijd op de bol site zelf en lees ze vervolgens in de bol kobo app (ik heb een ereader maar gebruik hem zelden) en herken het betaalprobleem niet.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-22 04:36

Alwiene schreef:
Kaatje_S schreef:

Kobo boeken houd je ook niet. Voordeel van bol tov de bibliotheek is dat je bij bol geen beperking hebt qua aantal downloads. Toen ik bieb abo had mocht ik maximaal 10 boeken per 3 weken ofzo waardoor ik bang was verkeerde keuzes te maken. Geen idee of dat inmiddels veranderd is. Heb ook het idee dat Bol een ruimer assortiment heeft.

@TS Ik herken alleen het luisterboek gedeelte, heel irritant is dat! Ik kies mijn boeken altijd op de bol site zelf en lees ze vervolgens in de bol kobo app (ik heb een ereader maar gebruik hem zelden) en herken het betaalprobleem niet.

Neem dan bijv het boek ‘Spiegelbeeld’ van David Baldacci. Als jij op de bol site kijkt staat er dan dat het boek te downloaden is met Kobo Plus? Bij mij niet. Maar in de Kobo app is het wel gratis. Heel irritant dat ik bij elk boek eerst moet controleren of het misschien toch onder Kobo plus valt

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 04:37

Is je bol account wel gekoppeld met je kobo account?

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-22 04:46

ORYX schreef:
Is je bol account wel gekoppeld met je kobo account?

Ja. Zeker wel

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 05:35

En als je nou de app neemt van Kobo rakuten? Dan is je probleem toch opgelost? Ik zie het probleem niet zo eigenlijk. Ik gebruik 3 apps. Die van bol, die van bol kobo en die van kobo rakuten. Staat ie in de ene niet dan kijk ik in een andere

Idd is het zo dat de uitgeverijen zelf bepalen of een boek al ebook of luisterboek in Kobo gratis komt. De meest populaire boeken komen vaak niet of later gratis. Ze verdienen natuurlijk het meest als je ze koopt he

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 05:38

Ik vind dit ook heel erg irritant. Maar nog vervelender vind ik dat van series vaak de eerste delen er wel op staan en vanaf bijvoorbeeld deel 3 niet meer _-:(

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 06:44

Ik heb enkel het luisterabonnement van Kobo, maar herken het probleem niet...

Ik download mijn audioboeken op mijn telefoon via de Kobo app, maar scroll soms op de laptop op Bol voor nieuwe titels. Als ik iets interessants tegenkom, zoek ik hetzelfde boek op via mijn telefoon, en ik heb jouw probleem op die manier nog nooit voorgehad.

Akkoord met _Renee haha, wel de eerste delen van een serie aanbieden maar de rest niet meer, boee!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:42

Oke ik zie nu wat je bedoelt maar als ik hem via de bol kobo app opvraag geeft ie gratis aan maar lijkt hij mijn account niet te herkennen want hij geeft geen download optie maar een proefmaand optie aan.