Waterdichte fietstas woon/werk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Dorus

Waterdichte fietstas woon/werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-22 12:25

Omdat ik vaker op de fiets naar het werk wil ben ik op zoek naar een fatsoenlijk fietstas waarmee ik mijn twee laptops en andere noodzakelijkheden veilig en comfortabel kan vervoeren.

Eisen waar de tas aan moet voldoen
* Volledig waterdicht (bestand tegen een fikse regenbui)
* Eenvoudig van fiets los te koppelen
* Voldoende ruimte voor:
* twee laptops waarvan één 17.5 inch (39x26 cm)
* enkele notitieboekjes
* schrijfgerei
* headset
* lunch

Ik heb momenteel een Basil Bohème Carry All (18l) en daar past het net aan in, maar deze is niet volledig waterdicht. En ik heb nog een aparte handtas op mijn rug hangen.

Optioneel zouden het twee (verschillende) tassen kunnen worden waar ik de spullen over verdeel, maar dan moet wel mijn handtas van mijn rug kunnen verdwijnen. Bij voorkeur zodat ik de handtas gewoon in z'n geheel in de fietstas kan schuiven zonder dat ik inhoud hoef over te hevelen.

De twee laptops, en dan met name dat een van de twee een kolos van 17.5 inch is, maakt de zoektocht er niet makkelijker op.

Weet je waar ik nu naar verlang? Een winterbuitenrit!

jokari

Re: Waterdichte fietstas woon/werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 12:38

Ik zweer bij Ortlieb, wat betreft waterdichte fietstassen. Hun Office Bag is 40 cm breed, volgens de website, dat zou mss net kunnen lukken. Je zou ‘m moeten kunnen uitproberen hé…

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 12:45

Ortlieb is echt hardcore waterdicht. Lang getwijfeld vanwege de prijs, maar beste aankoop ooit voor mijn fietsvakanties. Hoe hard het ook regent, alles in de tassen blijft droog.

Homo sapiens non urinat in ventum.
Bucas Smartex Rain 135/183 https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... at-135-183

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 12:52

Ik wil ook alleen nog maar ortliebs. Ik gebruik ze voor boodschappen, naar het werk, dagjes weg maar ook echt voor fietsvakantie en dan heb ik er 4 op de fiets zitten.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 13:13

Ik wou ook gelijk Ortlieb zeggen haha. Iedereen raad hetzelfde aan, dat zegt denk ik genoeg.

Hier ook Ortlieb op de mtb in gebruik, bestand tegen modder, regen, opspattende ellende van de band. Super fijne tassen.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 13:21

Naast Ortlieb heeft ook Vaude heel goede fietstassen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 13:25

Life is short....SMILE while you still have teeth!

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 13:57

Ik kan trouwens aanraden twee tassen te nemen zodat je het gewicht wat kunt verdelen

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 14:02

Hier ook Ortlieb en Vaudé-fan.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-22 15:34

Ortlieb had ik echt nog nooit van gehoord dus daar ga ik eens naar kijken. Vaude kende ik wel van de tijd dat mijn ouders op de fiets naar Santiago zijn getrokken en heb ik ook op gezocht, maar kreeg nog niet echt iets gerichts gevonden. Die Vaude van MarliesV spreekt mij ook wel aan, het oog wil immers ook wat :o

Momenteel heb ik alles in één tas zitten die aan één kant hangt, en mijn handtas dus op mijn rug. Dat is qua evenwicht redelijk te doen, maar als het praktisch over twee kanten te verdelen is (bij voorkeur inclusief de handtas) dan heeft dat wel de voorkeur.

Als iemand nog concrete suggesties heeft dan zijn die welkom, er zijn zoveel opties dat ik door de bomen het bos niet meer helemaal zie.

Edit: Waterdichtheid is voor mij echt belangrijk. Hoe waterdicht zijn de tassen met een ogenschijnlijk poreuze buitenkant of kan ik dan beter voor zo'n "hoogglans" tas gaan?

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 16:03

Lijkt me erg schuin hangen aan de fiets. Heb je ook al eens gedacht aan een bagagedragerverbreder? Dan kun je je tas middenop je achterwiel houden en zorg je dat die in een waterdichte tas zit

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 16:54

Ortlieb en Vaude, daarbij kan je op je 2 oortjes slapen, die zijn waterdicht. Uitzicht van de stof doet er niet toe. Dat zijn voor zover ik weet ook de 2 enige merken waarbij je met je tas veilig onder een douche kan gaan staan. :D Andere merken durf ik niet zomaar betrouwen op 100% waterdicht.

Echt ik heb al zéikweer over mij gehad tijdens mijn fietsreizen, je wilt het niet weten. :D Maar die Ortliebs :+:

Jouw 17,5 inch laptop krijg je echter niet in de standaard fietstassen (dat lukt met mijn 15 inch nét), je zal echt wel naar een computertasmodel moeten gaan, vermoed ik.

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 17:29

Ik heb deze van New Looxs. Ben er zelf heel blij mee. Makkelijk aan- en afkoppelen, apart laptopvak en vak voor notitieblok en daarnaast nog meer dan genoeg ruimte voor lunch en andere spullen. Tas is niet volledig waterdicht, maar er zit een waterdichte hoes bij die je eromheen kan doen. Ook dat vind ik handig, op je plek van bestemming haal je gewoon die hoes eraf en je tas is nog helemaal droog.

https://newlooxs.nl/product/tendo-nomi/

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 18:21

Wellicht kun je in je keuze nog een tas van AGU meenemen.

https://agu.com/fietstassen?eigenschapp ... 934868&p=1

Deze werd me aangeraden in de fietsenzaak als volledig waterdicht. Nog geen ervaringen helaas. Mijn nieuwe fiets inclusief tas wordt waarschijnlijk volgende week pas geleverd.

All we have to decide is what to do with the time that is given to us.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-22 11:58

jokari schreef:
Ortlieb en Vaude, daarbij kan je op je 2 oortjes slapen, die zijn waterdicht. Uitzicht van de stof doet er niet toe. Dat zijn voor zover ik weet ook de 2 enige merken waarbij je met je tas veilig onder een douche kan gaan staan.

Mits er geen productiefout in zit :+
Ik kan me herinneren dat een van de Vaude tassen die met mijn ouders naar Santiago is geweest niet geheel waterdicht was. Mijn vader heeft die toen bij thuiskomst onder de douche gezet om het te bewijzen _O-

Maar fijn om te horen dat ze echt waterdicht zijn, dan moet ik gewoon mijn keus gaan maken denk ik. Ik had geen idee dat Bever zoveel keus heeft qua fietstassen dus misschien kunnen we binnenkort eens bij de Bever in de buurt langs om te kijken wat ze hebben en eventueel te testen of de 17,5 inch erin past. Ik las dat de Ortlieb tassen qua breedte veelal oplopen van 23 tot 32 en mijn laptop is 26 breed, maar heeft niet de volledige hoogte nodig dus misschien past het net. En anders moet ik eens gaan praten of ze die kunnen vervangen door een kleiner exemplaar, maar ik weet niet of dat mogelijk is met de speciale software die erop staat.

@gonniee: een bagagedragerverbreder was nog niet in de optielijst voorbij gekomen, maar ik denk niet dat dat hem gaat worden. Dan heb ik nog steeds een waterdichte tas nodig en daarnaast kan ik na Pilates van gisterenavond en de fietsrit van vanochtend zeggen dat die rugtas echt z'n eigen plekje op/aan de bagagedrager moet krijgen. En twee laptops plus lunch, plus overige noodzakelijkheden plus handtas in één tas gaat hem denk ik helemaal niet worden.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 16:21

Dorus schreef:
jokari schreef:
Ortlieb en Vaude, daarbij kan je op je 2 oortjes slapen, die zijn waterdicht. Uitzicht van de stof doet er niet toe. Dat zijn voor zover ik weet ook de 2 enige merken waarbij je met je tas veilig onder een douche kan gaan staan.

Mits er geen productiefout in zit :+
Ik kan me herinneren dat een van de Vaude tassen die met mijn ouders naar Santiago is geweest niet geheel waterdicht was. Mijn vader heeft die toen bij thuiskomst onder de douche gezet om het te bewijzen _O-

Oooh dat wil je niet meemaken :oo

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie