-
Biks2
-
Hi,
Ik heb twee fietsen, een is een racefiets zonder versnellingen, bijna een jaar oud.
Ik wil hem binnenkort bij de fietsenmaker langs brengen voor een onderhoudsbeurt. Omdat ik zelf geen verstand van fietsen heb, en het denk ik wel belangrijk is om problemen te voorkomen.
Brengen meer mensen hun fiets langs voor onderhoud en hoeveel ben je daar ongeveer aan kwijt? En heb je er echt wat aan?
Edit: ik heb de kosten opgevraagd bij de fietsenmaker in de buurt, maar die kon er niks over zeggen via de telefoon.
-
Doubtless
-

Hier betaal je voor een jaarlijkse onderhoudsbeurt 30,-.
-
capopjekop
-

Valt weinig over te zeggen lijkt me, aangezien je niet weet wat er moet gebeuren. Ik heb mijn fiets regelmatig laten nakijken omdat ik bij de post werk. Gemiddeld was ik 50-70 euro kwijt. Vaak moest er wel een (buiten)band vervangen worden en spaken gemaakt
-
joyce83
-

Ik heb laatst mijn elektrische fiets voor een beurt gebracht. De remmen moesten bijgesteld worden (of er zitten nieuwe blokjes op??) en hij trapte door. Was iets over 50 euro ervoor kwijt.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
-
Noukie
-
Ik was met oa twee nieuwe binnenbanden en nog wat dingen nalopen etc 57 euro kwijt.
Ik gebruik m’n fiets recreatief, dus laat m eens per twee jaar even checken. Zou ik m vaker gebruiken jaarlijks. Voor mij geldt dan wel het beter voorkomen dan genezen
-
gonniee
-
Dit zijn inderdaad realistische bedragen, en bij het vervangen van een band komen er natuurlijk nog de kosten van de band bij. Ik was laatst iets van 130 euro kwijt. Onderhoud, nieuwe achterband (binnen en buiten) en een achterlicht vervangen.
-
s1993
-

Bij mij is de beurt zelf 32,50 en daar komen dan nog kosten bij voor eventueel te vervangen materialen (materiaalkosten + werktijd). Mijn fiets krijgt elk jaar een onderhoudsbeurt maar ik fiets er ook minimaal 5000 kilometer per jaar mee
It does not do to dwell on dreams and forget to live
-
cynthiar
-
Mijn elektrische fiets is laatst voor een beurt geweest en dat kostte 75 euro. Nou moesten mijn buitenbanden vervangen worden en dat kostte ook nog eens 80 euro.
-
Biks2
-
Loopt wel aardig uiteen dus, nou hopelijk valt het mee.
-
Biks2
-
Het kostte uiteindelijk 40,-
fiets is weer als nieuw!